پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۲۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶
رئیس مرکز آموزشی علمی کاربردی مرکز وکلای دادگستری جزئیات برگزاری دوره‌های تخصصی از سوی کانون وکلا در رشته‌های کیفری، حقوقی و بین‌الملل عمومی را تشریح کرد. با برگزاری این دوره‌ها سعی داریم مانند رشته پزشکی وکلا دارای تخصص شوند. کانون وکلای دادگستری ۱۲ سال پیش مجوزی داد که دانشگاهی برای آموزش تخصصی وکلا راه بیندازد.
شعار سال: هوشنگ پوربابایی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص برگزاری دوره‌های تخصصی از سوی کانون وکلا برای وکلا در رشته‌های کیفری، حقوقی و بین‌الملل عمومی با همکاری دانشگاه علمی کاربردی گفت: از سال ۱۳۰۷ به بعد وکیل دادگستری داشتیم و گواهینامه تخصصی وکلات داده می‌شد که از سال ۱۳۳۳ استقلال خودش را اعلام کرد و امروز حدود ۸۰ هزار وکیل در کشور داریم.

رئیس مرکز آموزشی علمی کاربردی مرکز وکلای دادگستری بیان کرد: با برگزاری این دوره‌ها سعی داریم مانند رشته پزشکی وکلا دارای تخصص شوند. کانون وکلای دادگستری ۱۲ سال پیش مجوزی داد که دانشگاهی برای آموزش تخصصی وکلا راه بیندازد البته این پروسه به طول انجامید به هر روی در هیات مدیره ۲ دوره قبل نتیجه این شد که مرکز تخصصی راه بیفتد.

وی افزود: ۴ دپارتمان حقوق بین‌الملل، جزا، عمومی و کیفری و کمیته‌هایی تشکیل دادیم و بهترین اعضا را انتخاب کردیم اعضای این کمیته‌ها وکلا، قضات و اساتید دانشگاه‌ها بودند که وظیفه‌شان تدوین سر فصل‌ها بود و در طول ۲ سال با بهترین اساتید کشور جلسه گذاشتیم و خوشبختانه این سرفصل‌ها به تصویب رسید.

پوربابایی تاکید کرد: این گواهینامه‌های تخصصی بعد از آزمون کسب نمره قبولی به وکلا داده شد. اساتید این دوره‌ها را پیشکسوتان دستگاه قضا، اساتید دانشگاه‌ها و بعضا مسئولانی که در دستگاه اجرایی هستند تشکیل می‌دهند.

رئیس مرکز آموزشی علمی کاربردی وکلای دادگستری گفت: بعد از اطلاع‌رسانی با یک استقبال بی‌نظیر روبه‌رو شدیم، ظرف ۴۸ ساعت ۲هزار وکیل ثبت نام کردند. قوه قضائیه کانون‌ها را موظف کرد که تخصصی عمل کنند و از طرفی هم با توجه به تعدد و تکثر قوانین و پیشرفت‌های علمی این انتظار نمی‌رفت وکیل دادگستری ما محیط و محاط بر قوانین داشته باشد.

وی تاکید کرد: وکیل متخصص به کمک دستگاه قضا می‌آید که این گونه باعث می‌شود بار علمی دستگاه قضا افزایش پیدا کند از همه مهم‌تر حقوق ملت با قاضی و وکیل متخصص کمتر تضییع می‌شود.

پوربابایی بیان کرد: در حوزه وکالت ۶۰ الی ۷۰ سال عقب هستیم و کانون وکلا برای اولین بار این اقدام را انجام داده است.

وی افزود: امروز روز اول دوره ثبت‌نام است و فقط وکلای دادگستری حق ثبت‌نام دارند. کلاس‌ها از هفته آینده شروع می‌شود و طول دوره آن‌ها حدود ۲ ماه و ۱۰۰ ساعت آموزشی است.

رئیس مرکز آموزشی علمی کاربردی وکلای دادگستری مرکز ادامه داد: در سایت کانون وکلا دوره‌های تخصصی را معرفی می‌کنیم.

وی در خصوص دوره‌های تخصصی درباره پرونده‌هایی که جرائم سیاسی تلقی می‌شود، گفت: دوره‌ای می‌خواهیم تعریف کنیم که مشکلات ما در حوزه سیاسی چیست. باید ببینیم چقدر وکیل از این دوره استقبال می‌کند، گفته می‌شود ما مجرم سیاسی نداریم و وکلای کمی هم این پرونده‌ها را می‌پذیرند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۲۳ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۲۶۵۹۴۸، www.ilna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
0
این عقب موندگی رو چطور میخواین جبران کنین؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین