پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۷۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
هیات حقوق بشری کشورمان که برای شرکت در نهمین اجلاس مجمع اقلیت‌های شورای حقوق بشر در ژنو به سر می‌برد، با خانم نادیا ایزاک، دیدار و گفت‌وگو کرد.

شعار سال: به نقل از روابط عمومی ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، هیات حقوق بشری کشورمان که برای شرکت در نهمین اجلاس مجمع اقلیت های شورای حقوق بشر در ژنو به سر می‌برد، با خانم نادیا ایزاک،گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اقلیت‌ها دیدار و گفت‌وگو کرد.

کاظم غریب آبادی رئیس هیات ایرانی، در این دیدار توضیحاتی را در خصوص جایگاه اقلیت‌های دینی در فانون و جامعه و حقوق آنان ارائه کرده و گفت: اقلیت‌های دینی همانند سایر افراد جامعه از حقوق برابر برخوردارند، ضمن اینکه در برخی از حوزه‌ها بویژه انجام مراسم و آداب مذهبی، آموزش و احوال شخصیه نیز از حقوق خاص خود بهره مند هستند.

معاون ستاد حقوق بشر در ادامه با اشاره به اینکه حدود 160 هزار نفر از اقلیت‌های دینی در ایران زندگی می‌کنند، گفت: آنان از 5 کرسی نمایندگی در مجلس برخوردار هستند؛در حالی که حداقل هر 270 هزار نفر طبق قانون می‌توانند یک نماینده در مجلس داشته باشند.

غریب آبادی با اشاره به حضور آقای یوناتن بت کلیا، نماینده آشوریان در مجلس، از وی دعوت کرد تا نظرات و توضیحات خود را در خصوص وضعیت اقلیت ها ارائه کند.

بت کلیا با اشاره به سابقه تاریخی 2000 ساله حضور مسیحیت از جمله آشوریان در ایران وعهدنامه امام علی (ع) در خصوص چگونگی رفتار با مسیحیان گفت:"ما در ایران با کمال آرامش زندگی می کنیم. بیش از 300 کلیسا در ایران وجود دارد که نیمی از آنها متعلق به به اشوریان است.

وی گفت: یکی از قدیمی ترین کلیساهای جهان در ارومیه بنام کلیسای حضرت مریم (ع) با 2000 سال قدمت وجود دارد که جزو میراث فرهنگی نیز به ثبت رسیده است؛در حالی که گروه های تکفیری مورد حمایت غرب کلیساهای ما در سوریه و عراق با خاک یکسان کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به تضمین 5 کرسی نمایندگی در مجلس با وجود آمار بسیار پایین اقلیت ها ، افرود: ما تمام مسائل دینی، مذهبی ، فرهنگی وسیاسی خود را در کمال آزادی در ایران انجام می دهیم.

بت کلیا که دبیر کل اتحادیه جهانی آشوریان نیز می باشد، با اشاره به اینکه مقر این اتحادیه برای 37 سال در آمریکا بود، از انتقال آن از 7 سال پیش به ایران خبر داد و گفت: تنها کشوری که به مسیحیان کمک می شود تا آداب و رسوم خود را حفظ کنند و در مدارس نیز آن را آموزش دهند، ایران است.

وی همچنین با انتقاد از دروغ پردازی ها در رابطه با اینکه اقلیت های دینی در ایران از آزادی لازم برخوردار نیستند، گفت: مطالب منتشره در این زمینه دروغ محض هستند و آزادی هایی که ما در ایران داریم، در هیچ جای دنیا به اقلیت‌های دینی داده نمی‌شود.

بت کلیا با اشاره به برگزاری جشنواره های ملی، فرهنگی و ورزشی توسط اقلیت ها اظهار کرد :تنها کشوری که آشوریان می‌توانند چنین جشنواره‌های جهانی را برگزار کنند، ایران است.

وی در این زمینه به برگزاری جام ورزشی آشوریان جهان در ایران با کمک وزارت ورزش نیز اشاره کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 4 آذر 1395، کد مطلب: 248401، www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین