پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۰۹۱
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
فلاحت‌پیشه گفت: گرانی بنزین در جلسه سران قوا تصویب شد؛ بعد از واکنش منفی مردم به گرانی بنزین سران قوا خود را بی‌خبر نشان دادند. موضوع گرانی بنزین سه بار به صورت استمزاجی در جلسات غیرعلنی مطرح شد، هر سه بار نمایندگان مخالفت کردند و حتی اجازه بحث ندادند. اما نهایتا سران سه قوه، مصوب کردند که بنزین گران شود.
شعار سال: طرح «بازتوزیع یارانه بنزین» اواخر سال گذشته و به‌صورت آزمایشی در جزیره کیش آغاز شد و تا اول مردادماه نیز ادامه یافت و آنطور که مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرده اجرای فراگیر آن در کل کشور و یا زمان اجرای آن نیازمند ابلاغیه از سمت دولت است.

در این طرح همه شهروندان دارای کارت کیشوندی اعم از مالکان خودرو و افراد بدون خودرو، امکان دریافت سهمیه بنزین ۲۰ لیتری را دارا بودند. در عین حال که در این طرح، قیمت بنزین تغییری نکرد و نرخ بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومان بود، اما با توجه به اختصاص اعتبار بنزین به افراد به جای خودروها، هر فرد یک اعتبار لیتری داشت که می‌توانست در جایگاه‌ها از آن استفاده کند؛ ولی کسانی که نیاز به استفاده از این بنزین نداشتند، می‌توانستند اعتبار خود را برای فروش عرضه کرده و افرادی که نیاز دارند، آن را خریداری کنند.

اجرای آزمایشی این طرح در ابتدای مردادماه به اتمام رسید و آنطور که علی‌اکبر نژاد علی – مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی – گفته است، تجهیزات همچنان در جایگاه‌ها وجود دارد و مشکلی از این بابت نداریم. این طرح از حالت آزمایشی خارج شده و برای اجرای این طرح باید ابلاغیه اجرای آن به ما ابلاغ شود.

نژادعلی در پاسخ به زمان و فراگیری اجرای این طرح، با بیان اینکه فاز پایلوت طرح بازتوزیع یارانه بنزین در کیش اجرایی و اشکالات آن حل شده است، تصریح کرد: اکنون نیز بعد از طرح آزمایشی اگر قرار است این طرح استمرار داشته باشد، باید به شرکت ما ابلاغ شود.
 
مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی با اشاره به نتایج حاصل شده از اجرای این طرح، گفت: در حوزه شرکت پخش مشکلی نداشتیم، بحث‌های فنی به نحو احسن انجام شده است.

آنطور که ستاد هماهنگی طرح «بازتوزیع یارانه بنزین» نیز اعلام کرده اجرای آزمایشی طرح بازتوزیع یارانه بنزین در جزیره کیش چهار ماهه بوده و قرار است نتایج اجرای طرح مذکور در کمیته‌های تخصصی بررسی شده و مراتب جهت تصمیم گیری به دولت تقدیم شود.
 
گرانی بنزین تصمیم سران سه قوه بود

به نقل از اعتماد، فلاحت‌پیشه گفت: موضوع گرانی بنزین سه بار به صورت استمزاجی در جلسات غیرعلنی مطرح شد، هر سه بار نمایندگان مخالفت کردند و حتی اجازه بحث ندادند.

نماینده سابق مجلس گفت: گرانی بنزین در جلسه سران قوا تصویب شد؛ بعد از واکنش منفی مردم به گرانی بنزین سران قوا خود را بی‌خبر نشان دادند.

فلاحت پیشه نماینده سابق مجلس افزود: موضوع گرانی بنزین سه بار به صورت استمزاجی در جلسات غیرعلنی مطرح شد، هر سه بار نمایندگان مخالفت کردند و حتی اجازه بحث ندادند.

اما نهایتا سران سه قوه، مصوب کردند که بنزین گران شود.

در آن سه‌شنبه معروف که ۳ روز قبل از گرانی بنزین بود، علی لاریجانی باز هم به نمایندگان نگفتند که قرار است بنزین گران شود، تنها یک استمزاج جدی‌تر را در جلسه غیرعلنی مطرح کرد و دیگر به موضوع پرداخته نشد تا اینکه نهایتا موضوع اعلام عمومی شد و شوکی در جامعه به وجود آمد.

پس از اعلام عمومی خبر و مشخص شدن واکنش‌های منفی مردم، مسابقه‌ای بین سران قوا شکل گرفت که خود را بی‌خبر نشان دهند.

در صورتی که تصمیم در نشست سران قوا گرفته شده و مجلس بی‌اطلاع بود.

زمانی که دولت و مجلس حاضر نشدند مسئولیت جراحی‌های مورد نظر را به عهده بگیرند، مسیر تازه‌ای تدارک دیده شد تا در قالب ابتکاری به نام نشست سران سه قوه موضوعات ریشه‌ای را بررسی کنند.

ظرفیت سران سه قوه، هم برای صرفه‌جویی در زمان و هم هم‌افزایی بیشتر قوای سه‌گانه تصمیمات تدارک دیده شد. در خصوص گرانی بنزین نیز در قالب چنین ظرفیتی تصمیم‌سازی شد.

نمایندگان مجلس، بیش از هر مسئولی با مردم ارتباط مستقیم دارند و از نزدیک شاهد مسائل جامعه هستند.

موضوع گرانی بنزین سه بار به صورت استمزاجی در جلسات غیرعلنی مطرح شد، هر سه بار نمایندگان مخالفت کردند و حتی اجازه بحث ندادند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تجارت نیوز، تاریخ انتشار:۱۲ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر:، tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین