پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۸۴۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
تهرانی معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک درباره الگوی شهریه کودکستان‌ها گفت: طبق شیوه‌نامه مربوط، یک نرخ حداکثری برای شهریه تعیین و اعلام شد که باتوجه به سنوات سال قبل، بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است؛ به شرطی که نخواهند ساعت آموزشی‌شان را کاهش دهند.

شعار سال: تهرانی در نشست خبری هفته ملی کودک و اعلام فراخوان نقاشی "خانواده من"، به اشاره به تغییر عنوان مراکز تربیتی کودکان و مهد‌های کودک به «کودکستان» اظهار کرد: دوره پیش دبستان را دوره‌ای نمی‌دانیم که لزوما بخواهد ماموریت‌های دوره ابتدایی را به دوش بکشد، بلکه کودکان زیر هفت سال هویت، اقتضائات و شرایطی دارند که باید ابتدا این اقتضائات در آن‌ها دیده شده و پرورش یابند و سپس برای دوره ابتدایی آماده شوند.

وی درباره ویژگی‌ها و شاخص‌های کودکستان‌های تراز گفت: نیروی انسانی، فضا، امکانات، برنامه و محتوا جزو شاخص‌هایی است که باید در این راستا مورد توجه قرار بگیرد. بالطبع اگر کودکستان‌ها خودشان را در شاخص‌های ذکر شده به حد استاندارد رسانده باشند، رتبه بالاتری خواهند داشت.

معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه معیار‌ها و ملاک‌های ما، مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش درباره فضا، تجهیزات و فضای آموزشی ناظر به کودکان زیر هفت سال است که در حال تکمیل و ارتقاست عنوان کرد: در نهایت این استاندارد‌ها به خانواده‌ها شناسانده و معرفی خواهد شد تا بدانند یک کودکستان مناسب باید چگونه باشد.

تهرانی افزود: قرار است در دوره گذار، مربیان و موسسان آموزش دیده و خود را به سطح درنظر گرفته شده برای احراز صلاحیت‌ها برسانند و گواهی‌های لازم را کسب کنند.

وی درباره الگوی شهریه کودکستان‌ها گفت: ما باید در تعیین شهریه هم جانب خانواده‌ها که دریافت‌کننده خدمات هستند و هم جانب موسسان که ارائه‌دهنده خدمات هستند را بگیریم.طبق شیوه نامه مربوط، یک نرخ حداکثری برای شهریه‌ها تعیین و اعلام شده که باتوجه به سنوات سال قبل، بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است؛ به شرطی که نخواهند ساعت آموزشی‌شان را کاهش دهند.

معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک افزود: اگر مرکزی بخواهد ساعت آموزشی‌اش را کاهش دهد، شهریه‌اش نیز باید به همان میزان کاهش یابد. این کار به مناطق و کارگروه‌های مناطق و شورای استان‌ها سپرده شده است که هر استان با توجه به زیست بوم خودش این موارد را بررسی می‌کند.

وی تاکید کرد که دوره پیش دبستانی، دوره‌ای رسمی، اما غیراجباری است و کسی حق ندارد به صورت غیررسمی کار کند و باید مجوز‌های لازم را دریافت کند. اینکه شرط ورود به کلاس اول را شرکت در دوره پیش دبستانی بدانند، چون هنوز شکل اجباری به خود نگرفته، صحیح نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از همشهری آنلاین، تاریخ انتشار:۱۹ مهر ۱۴۰۱، کدخبر: ۷۱۱۴۸۰، www.hamshahrionline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین