پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۵۰۴
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
عصر ایران در گزارشی انتقادی نسبت به عملکرد فرماندار خاش در رابطه با کشتار مردم خاش در زمان ناآرامی های چند روز اخیر پرداخته است. و با توجه به گزارش ناقص و ابتری که از ارائه نموده ، از ایشان می پرسد؛ این چه طرز گزارش دادن به مردم است؟ می‌پذیریم که تحریک نمازگزاران و شلیک به سمت مردم، معترضین، اغتشاشگران یا هر نامی که شما بر آن‌ها می‌نهید، کار همان افراد مشکوک بوده است؛ در این صورت باید بپرسیم پس شما و سیستم امنیتی تان آنجا چه کار می‌کنید که به قول خودتان یک تعداد آدم مشکوک یک روز در زاهدان و روزی دیگر در خاش مردم را به گلوله می‌بندند؟ این‌ها کیستند؟ مشکوک یعنی چه؟ سِمت شان مشکوک است؟ کارشان مشکوک است یا اسم شان؟! و در آخر اینگونه درخواست می کند که؛ مردم ایران، امروز بیش از هر زمان دیگری خواهان صداقت هستند؛ باور کنید اگر ببینند که مسوولان شان صادقانه با آن‌ها سخن می‌گویند، مسوولیت می‌پذیرند، خطاکارانِ سمت خویش را مجازات می‌کنند و اجرای مطالبات عمومی را به طور عملی در دستور کار قرار داده اند، حتماً از نظام و مسوولانش حمایت هم می‌کنند، نه این که به خیابان‌ها بریزند و توسط افراد مشکوک کشته و مجروح شوند.

شعار سال: طی روزهای گذشته، شهرستان خاش، جمعه پرتنش و خونینی را پشت سر گذاشت.

فرماندار خاش ماجرا را این گونه روایت می‌کند: "تعدادی عوامل اغتشاشگر ظهر امروز پس از اقامه نماز جمعه با حضور بین نمازگزاران و سردادن شعار‌های هنجارشکن تلاش کردند جمعیت را تحریک کنند و در ادامه به سمت فرمانداری هجوم آورده و با شلیک گلوله سعی بر ورود داشتند. براساس اعلام شاهدان عینی در این میان تعدادی افراد مشکوک سمت مردم تیراندازی کردند که موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از آن‌ها شد. این افراد که از تصرف فرمانداری ناکام ماندند در ادامه به خیابان‌ها هجوم برده و به آتش زدن چندین بانک و عابر بانک و چندین مغازه و فروشگاه و کیوسک پلیس اقدام کردند. اغتشاشگران تعداد زیادی از تابلو‌های میادین و خیابان‌ها را از جا درآورده و ماشین‌های مردم محلی را به آتش کشیدند. طبق آمار اعلام شده این اغتشاشگران ۱۲ دستگاه اتومبیل را به آتش کشیدند. "

باید از این فرماندار پرسید که این چه طرز گزارش دادن به مردم است؟ می‌پذیریم که تحریک نمازگزاران و شلیک به سمت مردم، معترضین، اغتشاشگران یا هر نامی که شما بر آن‌ها می‌نهید، کار همان افراد مشکوک بوده است؛ در این صورت باید بپرسیم پس شما و سیستم امنیتی تان آنجا چه کار می‌کنید که به قول خودتان یک تعداد آدم مشکوک یک روز در زاهدان و روزی دیگر در خاش مردم را به گلوله می‌بندند؟ این‌ها کیستند؟ مشکوک یعنی چه؟ سِمت شان مشکوک است؟ کارشان مشکوک است یا اسم شان؟!

تازه بعد از این که مردم را به گلوله بستند، راه شان را گرفتند و رفتند؟ واقعاً نتوانستید آن‌ها را شناسایی و دستگیر کنید؟! اصلاً این‌ها کیستند که قابل شناسایی هم نیستند؟!‌


نمی‌شود که در روز روشن تعدادی از مردم در وسط شهر کشته و مجروح شوند و بعد آقای فرماندار بگوید مشکوک‌ها زدند و کشتند و تمام!


پس مسوولیت شما چه می‌شود این وسط؟!
 
تعداد بازدید : 15

از این گذشته، چطور آمار دقیق خودرو‌های آتش گرفته را اعلام می‌کنید و می‌گویید ۱۲ خوردو را آتش زدند، ولی نمی‌گویید چند انسان کشته و مجروح شدند و صرفا، مانند آمار دادن درباره تابلو‌های تخریب شده، می‌گویید تعدادی از مردم کشته و مجروح شدند؟ این چه طرز آمار دادن است؟ مگر نمی‌گویید افراد مشکوک این جنایت را رقم زدند؟ پس چرا نباید تعداد قربانیان را بگویید؟

همین اطلاع رسانی‌های عجیب و غریب و ابتر و ناقص شما و امثال شماست که باعث می‌شود رسانه‌های آن ور آبی، هر عددی که دل شان خواست به جای "تعدادی" شما بگذارند و افکار عمومی را آن گونه که خود می‌خواهند هدایت کنند؛ بعدش هم گلایه می‌کنید که مرجعیت رسانه‌ای به خارج کشور منتقل شده است!

همین کلی گویی‌ها و کلیشه محوری هاست که روز به روز اعتماد مردم را کمتر و خشم شان را بیشتر می‌کند و بر دامنه ناآرامی‌ها می‌افزاید.

مردم ایران، امروز بیش از هر زمان دیگری خواهان صداقت هستند؛ باور کنید اگر ببینند که مسوولان شان صادقانه با آن‌ها سخن می‌گویند، مسوولیت می‌پذیرند، خطاکارانِ سمت خویش را مجازات می‌کنند و اجرای مطالبات عمومی را به طور عملی در دستور کار قرار داده اند، حتماً از نظام و مسوولانش حمایت هم می‌کنند، نه این که به خیابان‌ها بریزند و توسط افراد مشکوک کشته و مجروح شوند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱، کدخبر: ۸۶۴۹۹۲، www.asriran.com
اخبار مرتبط
برچسب ها: کشتار مردم خاش توسط نیروهای انتظامی ، ماموران خاطی در جریان اعتراضات مردمی ، ماموران نیروی انتظامی متخلف ، کشته شدن مردم خاش توسط پلیس نماها ، پلیس نماها در جریان اعتراضات مردمی ، شلیک نیروهای انتظامی به معترضین ، امنیت مردم کجاست؟ ، سوال از فرماندار خاش برای کشتار مردم در اعتراضات ، چرا نیروی انتظامی به مردم تعرض می کند؟ ، اینها که مردم را می کشند نیروی انتظامی هستند؟ ، چرا با پلیس نماها برخورد نمی شود؟ ، تعدی به جان و مال مردم توسط نیروهای امنیتی ، شلیک به سمت مردم ، شلیک به سمت معترضین ، شلیک به سمت اغتشاشگران ، آدم های مشکوک در زاهدان کیستند؟ ، آدم های مشکوک در خاش ، چرا امنیت مردم در اعتراضات تامین نمی شود؟ ، نیروهای امنیتی کجا هستند که پلیس نماها به مردم شلیک می کنند؟ ، شناسایی افرادی که به مردم شلیک می کنند ، شناسایی آدم های مشکوک به به مردم تعدی می کنند ، گزارش ناقص فرماندار خاش از کشتارها ، گزارش ناقص فرماندار خاش از تخریب ها ، نیاز به صداقت مسئولان در بیان گزارشات ، چرا مسئولان نظام با مردم صادق نیستند؟ ، ناآرامی های خاش ، چرا مردم مطالباتشان را به کف خیابان آوردند ، گزارش دقیق کشته شدگان خاش ، اینها که مردم را می کشند واقعا پلیس نیستند؟
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین