پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۷۵۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵
حمله به چند پاسگاه از جمله کلانتر ۱۶ زاهدان و شهادت فرمانده اطلاعات سپاه استان، در کنار کشته شدن ۱۹ نفر از مردم و مجروح شدن ۲۱ نفر از شهروندان، موج ناآرامی ساعتی در زاهدان را سبب شده است. جیش العدل مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفته است. مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان را این حرکت را محکم کرده است. شرایط زاهدان در حال حاضر آرام بوده و اوضاع به حالت عادی برگشته است. مدارس و دانشگاه‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و غیر حضوری برگزار می‌گردند.

شعار سال : سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان درباره حمله افراد مسلح به کلانتری 16 زاهدان، اظهار داشت، ظهر امروز و همزمان با خاتمه نماز جمعه و خروج نمازگزاران از مصلی شهر، تعدادی افراد ‌مسلح ناشناس اقدام به ایجاد اغتشاش و پرتاب سنگ و کولتل مولوتوف و حمله فیزیکی( شایعات شنیده شده توسط شعار سال، تاکید بر کوبیدن اتوبوس به دیوار کلانتری دارد) به کلانتری نموده و سپس ‌تیراندازی به سمت مقر کلانتری 16 ‌در نزدیکی مصلی صورت پذیرفت. تعداد تیراندازهای تروریست در این حادثه تروریستی زیاد و نفرات بسیار بالایی برای حمله به کلانتری تدارک دیده شده بود .

تعداد بازدید : 352

در این درگیری تعدادی از ‌مهاجمان، تروریست‌ها و عوامل نفوذی مجروح و کشته شدند، همچنین تعدادی از نیروهای پلیس نیز مجروح شدند که بلافاصله به بیمارستان منتقل گردیده و خوشبختانه تاکنون کسی به شهادت نرسیده است و آمار نهایی مجروحین این حادثه متعاقبا اعلام می‌شود.این تروریست‌های مسلح و مهاجمان به سه کلانتری دیگر نیز در سطح شهر زاهدان، تعرض کرده اند که تنها در یک کلانتری در نزدیکی مصلی خسارت بالاست و در کلا‌نتری های دیگر، ‌خسارت و هجمه تروریست‌ها بالا نبوده است.گزارشات اولیه گویای وجود 19 جانباخته و 21 مجروح در این حادثه تروریستی تاکنون است.

طاهری در مورد امن بودن محله شیر آباد بیان داشت که، مشکلی نیست و نیروهای امنیتی و پلیس با اقتدار در بخش های مختلف شهر مستقر هستند و اجازه هیچ تحرکی را به مهاجمان نخواهند داد( توضیح :شیرآباد محله وسیعی واقع در ناحیه ۱ زاهدان استان سیستان وبلوچستان است. ساکنین این محله بیشتر مردمان بلوچ وبراهویی هستند. این محله  جزء محله‌های حاشیه‌ای شهر زاهدان محسوب می‌شود و از کمبود امکات زیر ساختی در رنج است) .

شهادت فرمانده اطلاعات سپاه ، 19 جانباخته و 20 مجروح  در حملات تروریستی به چند پاسگاه

ابوذر مهدی نخعی فرماندار زاهدان با تاکید بر اینکه شهر زاهدان در حال حاضر آرام است گفت، در ابتدا این افراد اقدام به پرتاب سنگ و سپس تیراندازی به این کلانتری کردند که با عکس العمل ماموران روبه‌رو شدند. در این درگیری متاسفانه تعدادی از مردم زخمی و کشته شدند. در ادامه این تحرکات برخی افراد هم اقدام به تخریب اموال عمومی کردند. وی با اشاره به واکنش مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان و سایر علما و محکوم کردن این حوادث افزود، این دسیسه‌های دشمنان، برای برهم زدن وحدت و ناامن کردن شهر و کشور است و مردم باید اگاهانه به هیچ توطئه گری اجازه برهم زدن آرامش کشور و استان را ندهند.
 
شهادت فرمانده اطلاعات سپاه ، 19 جانباخته و 20 مجروح  در حملات تروریستی به چند پاسگاه
 
 
منابع رسمی اعلام کردند که در ادامه آشوب‌های امروز زاهدان، جمعی‌ از عناصر معاند نظام در نزدیکی مسجد مکی زاهدان ‌تجمع و اقدام به تیراندازی کردند که بلافاصله ‌نیروهای امنیتی در منطقه حضور یافتند. متاسفانه در ‌این حادثه سیدعلی موسوی (سید حمیدرضا هاشمی نام واقعی)، فرمانده اطلاعات سپاه استان سیستان و بلوچستان با ضربه یک گلوله از ناحیه سینه مجروح و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد که به شهادت نامبرده منجر گردید.
 
شهادت فرمانده اطلاعات سپاه سیستان ، 19 جانباخته و 21 مجروح در حملات تروریستی به چند پاسگاه + شایعات و حاشیه ها

در میدان کشاورز و بازار مشترک و جمعه بازار نیز چند لاستیک و سطل زباله آتش زده شد. یک نانوایی در نزدیکی خیابان جام‌جم زاهدان نیز مورد هجوم قرار گرفت. در ادامه اقدامات آشوبگرانه تروریست‌ها در شهر زاهدان، آنها یک ماشین آتش‌نشانی، یک پایگاه اورژانس و برخی اماکن دیگر را به آتش کشید‌ند. تخریب بانک ملت شعبه چهارراه رسولی زاهدان مورد تائید منابع رسمی قرار گرفته است . مغازه‌داران این محدوده نیز از عصر روز جمعه با آغاز تیراندازی، به خانه‌هایشان رفته‌اند. یک پایگاه بسیج نیز مورد حمله قرار گرفت.در حال حاضر، آرامش در خیابان‌های اصلی زاهدان از جمله رازی، خیام و خرمشهر که عرصه درگیری تروریست‌های تجزیه طلب و نیروهای پلیس بود برقرار شده است.
 
شهادت فرمانده اطلاعات سپاه ، 19 جانباخته و 20 مجروح  در حملات تروریستی به چند پاسگاه

کانال‌های وابسته به گروهک تروریستی جیش الظلم پس از آغاز درگیری‌ها مسؤلیت حمله به کلانتری 16 زاهدان را بر عهده گرفتند.
 
شایعات دربار علل وقوع حادثه (شایعات قابل استناد نیست ،اخبار حادثه را مراجع رسمی دنبال کنید): 

برخی از شایعات شنیده شده گویای این امر است که در پی وقوع روابط فردی خارج از چارچوب و تعدی یک مامور انتظامی به یک دختر بلوچ در هفته های گذشته و درخواست پیگیری موضوع توسط مردم و جریان داشتن پرونده در مراجع قانونی ، برخی از شهروندان حاضر در نماز جمعه اهل تسنن، کنترل هیجانی خود را از دست داده و اقدام به اعتراض و حمله معدود به پاسگاه انتظامی نموده و این شرایط آشوب، فرصت مناسبی برای سو استفاده و حضور مسلحانه گروهک جیش الظلم فراهم نموده و درگیری های مسلحانه باعث تشدید آمار تلفات شده است. 

تعداد بازدید : 190
اعترافات گرگیچ از افرادی دستگیر شده : در مقابل کلانتری ۱۶تجمع کرده بودیم که یک ماشین پژو کنار ما ایستاد و اقدام به توزیع سلاح در بین مردم کرد ،من نیز یک کلت کمری برداشتم

تاکید می گردد که توضیحات فوفق در حد دریافت اطلاعات از منابع غیر رسمی بوده و به هیچ وجه قابلیت تبیین مبنایی حادثه و تحلیل رویداد را ندارد.

آخرین شنیده ها از حادثه تروریستی و وضعیت منطقه ( حاشیه ها) :

*** هلاکت ریگی و شه‌بخش در حادثه زاهدان: یک منبع آگاه امنیتی از هلاکت عبدالمجید ریگی و یاسر شه‌بخش دو عضو گروهک تجزیه‌طلب جیش‌الظلم در حادثه تروریستی زاهدان خبر داد.
 
*** آرامش در خیابان‌های اصلی زاهدان از جمله رازی، خیام و خرمشهر که عرصه درگیری تروریست‌های تجزیه طلب و نیرو‌های پلیس بود برقرار شده است.
 
*** خبر زخمی شدن پسر مولوی عبدالحمید صحت ندارد : عبدالبصیر اسماعیل زهی نوه مولوی عبدالحمید گفت، خبر زخمی شدن پسر مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی صحت ندارد. وی تاکید کرد این موضوع شایعه است و به هیچ عنوان صحت ندارد.
 
*** تعطیلی مدارس زاهدان در روز شنبه و غیر حضوری بودن دانشگاه های این شهر تا 15 مهر : روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، شنبه تمامی مدارس در تمامی مقاطع در نوبت صبح و عصر در زاهدان، نصرت آباد و کورین تعطیل خواهد بود. کلاس‌های درس در دانشگاه زاهدان از نهم تا پانزدهم مهرماه به صورت غیر حضوری برگزار خواهند شد.
 
*** علاوه بر شهادت فرمانده اطلاعات سپاه سیستان ، شهادت سه نیروی پاسدار و انتظامی در حادثه تروریستی زاهدان : روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق کشور بشکل رسمی اعلام نمود که در حادثه تروریستی روز جمعه زاهدان، سرهنگ پاسدار «سیدحمیدرضا هاشمی»، پاسدار شهید «محمدامین آذشکر» و بسیجی شهید «محمد امین عارفی» به شهادت رسیده و جزو آمار ۱۹ کشته بیان شده می‌باشند.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: حمله به کلانتری ها در زاهدان ، حمله به سه پاسگاه پلیس در زاهدان ، سردار احمد طاهری ، سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ، حمله به کلانتری 16 زاهدان ، ابوذر مهدی نخعی فرماندار زاهدان ، واکنش مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان ، سیدعلی موسوی فرمانده اطلاعات سپاه استان سیستان و بلوچستان ، سیدعلی موسوی اطلاعات سپاه استان سیستان و بلوچستان ، شهادت سیدعلی موسوی فرمانده اطلاعات سپاه استان سیستان و بلوچستان ، بانک ملت شعبه چهارراه رسولی زاهدان ، گروهک تروریستی جیش الظلم ، گروهک تروریستی جیش العدل ، بر عهده گیری مسئولیت حمله به کلانتری 16 زاهدان توسط جیش العدل ، اغتشاشات و آشوب در زاهدان ، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان ، محله شیرآباد زاهدان ، میدان کشاورز و بازار مشترک و جمعه بازار زاهدان ، شایعات تعدی مقام انتظامی به دختر بلوچ ، شایعات آغاز درگیری زاهدان بدلیل کم توجهیبه رسیدگی به پرونده دختر بلوچ ، سو استفاده جیش الظم از آشوب زاهدان و حضور نظامی در میدان ، پیگیری عوامل حمله به کلانتری زاهدان ، پیگیری حمله به کلانتری های زاهدان ، اعترافات گرگیج در زاهدان ، هلاکت ریگی و شه بخش ، عبدالبصیر اسماعیل زهی نوه مولوی عبدالحمید ، عدم صحت خبر زخمی شدن پسر مولوی عبدالحمید ، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی ، تعطیلی مدارس زاهدان در روز شنبه و غیر حضوری شدن دانشگاه ها تا 15 مهر ، شهادت سرهنگ پاسدار سیدحمیدرضا هاشمی ، شهادت پاسدار محمدامین آذشکر ، شهادت نیروی بسیجی محمد امین عارفی ، سردار سید حمیدرضا هاشمی
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
0
1
یکی به میخ می ز نید و یکی به نعل ، آزاده باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
0
0
شایعه گفته شده توسط شما شایعه نیست واقعیت است
عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
0
0
اطلاعات استان سیستان و بلوچستان که می دونه حساسیت به مسائل ناموسی در آن استان خیلی بالاست، چرا تسریع در روند بررسی ادعای تجاوز نکرد؟ چرا با مولوی برای آرام سازی اوضاع صحبت نشد؟ اگر این کارها صورت گرفته باشه، شک نکنید که برنامه ریزی برای فتنه وجود داشته.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
1
خیلی خوب و کامل نوشته شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین