پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۰۸۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
بر اساس شواهد ارائه شده در گزارش زیر، برخی از کارشناسان معتقدند، پرونده شرکت پتروشیمی بروجن و ساخت این پتروشیمی به طوری ناگفته بسته شده و دیگر قرار نیست این پتروشیمی احداث گردد. دراین بین این سوال به قوت خود باقی است که تکلیف سهامداران این پتروشیمی چیست؟ سهامدارانی که از یک سو ارزش سهامشان در گچساران با کاهش محسوسی مواجه شده و ازسویی دیگر امید چندانی به احداث این پتروشیمی ندارند؟

شعار سال: بنابر اطلاعات منتشرشده برروی کدال منتهی به ۳۱ شهریورماه سالجاری پتروشیمی بروجن، تا زمان مذکور، این شرکت در تمدید اجاره زمین محل احداث پروژه خود مشکل داشته و همچنین بدون مدیرعامل اداره شده است؛ گوئی به اعتقاد برخی از کارشناسان پرونده این شرکت و ساخت این پتروشیمی به طوری ناگفته بسته شده و دیگر قرار نیست این پتروشیمی که سال‌های پیش حتی درصد بسیاری از سهام پتروشیمی گچساران را نیز از دست داده و سهامدارانش ازاین بابت نیز متضرر شده اند؛ احداث گردد.

در اطلاعات و صورت‌های مالی حسابرسی شده میاندوره‌ای ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریورماه سالجاری این شرکت پتروشیمی منتشر شده برروی کدال آمده است: " در تاریخ تهیه و تصویب صورت‌های مالی، شرکت فاقد مدیرعامل بوده و نتیجتا صورت‌های مالی توسط مدیرعامل امضا نشده است. "

بعلاوه اینکه در خصوص وضعیت زمین این پتروشیمی نیز تاکید گردیده " زمین مورد استفاده جهت اجرای طرح شرکت که تاکنون در تصرف شرکت بوده و حصارکشی اطراف زمین نیز توسط شرکت انجام شده، قرارداد اجاره تمدید نگردیده است. همچنین طی جلسات و مکاتبات انجام شده با سازمان جهاد کشاورزی مورخ ۱۳ خرداد سال ۱۴۰۰مقرر شد نماینده‌ای جهت پیگیری تعیین میزان اراضی مورد نیاز طرح بر اساس آیین نامه نصاب اراضی مشخص گردیده و سپس موضوع اصلاح و صدور جواز تاسیس با توجه به میزان اراضی مورد نیاز از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان استعلام و سپس بر اساس پاسخ از طریق مرجع صادر کننده موافقت اصولی، نسبت به طرح مجدد پرونده در هیئت نظارت اقدام گردد.

ازسویی دیگر در گزارش کدال آمده است: " افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی گچساران از مبلغ ۹۱۳ر۴ میلیارد ریال به مبلغ ۱۵۵ر۱۰ میلیارد ریال در تاریخ ۱۴ آبان ۱۳۹۹ به ثبت رسیده و درصد مالکیت شرکت پتروشیمی بروجن در شرکت مذکور از ۱۸.۷درصد به ۹ درصد تقلیل یافته است. تعدادی از سهامداران شرکت پتروشیمی گچساران اقدام به طرح دادخواست جهت ابطال افزایش سرمایه آن شرکت نموده‌اند و موضوع در مراجع قانونی در حال پیگیری می‌باشد.

دراین بین این سوال به قوت خود باقی است که تکلیف سهامداران این پتروشیمی چیست؟ سهامدارانی که از یک سو ارزش سهامشان در گچساران با کاهش محسوسی مواجه شده و ازسویی دیگر امید چندانی به احداث این پتروشیمی ندارند؟ اگر چنین باشد باید شفاف سازی دراین خصوص ازسوی هلدینگ خلیج فارس صورت بگیرد و وضعیت این پتروشیمی و سهامداران بلاتکلیف آن را روشن نمایند!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت نفتی ها، تاریخ انتشار:۱۳ آذر ۱۴۰۱، کدخبر: ۸۴۸۵۵، naftiha.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین