پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۱۵
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۸
فرماندار شهرستان آوج گفت: به منظور کاهش حوادث در محور این شهرستان با همکاری راه و شهرسازی عملیات اجرایی چهاربانده شدن مسیر آوج به رزن با ۳۹ میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر آغاز می شود.

شعار سال: جلسه بررسی وضعیت راه های مواصلاتی شهرستان آوج با حضور موسوی فرماندار،سرهنگ زینلی رئیس پلیس راه استان، حامد مانی فر مدیرکل راه وشهرسازی استان، دادستان و رئیس دادگستری شهرستان، شهرداران و بخشداران و مدیران دستگاه های اجرایی در محل فرمانداری شهرستان آوج برگزار شد.

در این جلسه علی اکبرسلیمانی ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر اظهارداشت: گردنه آوج ازطولانی ترین گردنه های کشور است و باشیب تندی که دارد اکثر خودروهای سنگین دچار نقص در سیستم ترمز شده و در هنگام ورود این خودروها به شهر شاهد سوانح متعددی هستیم که ایمنی مردم را به خطر انداخته و خسارت های مالی و جانی برای مردم شهر، مسافران عبوری و رانندگان تحمیل می شود.

وی افزود: نگرانی و درخواست مردم شهرستان در زمینه مشکلات راه ها به حق و قابل پیگیری است که متأسفانه از سالهای گذشته این منطقه در همه جوانب بویژه تامین ایمنی راه مورد بی مهری مسئولان واقع شده و نسبت به مرتفع شدن این معضل بزرگ اقدام قابل ملاحظه ای صورت نگرفته است که با همکاری و هماهنگی دستگاه های ذیربط استانی و شهرستانی درصدد احداث کمربندی و تامین آرامش و امنیت مردم شهرستان هستیم.

سلیمانی تصریح کرد: اولویت کار مسئولین این شهرستان باید رفع نگرانی مردم باشد و پس از حادثه ۱۵ خرداد ماه امسال، جلسات متعددی تشکیل شد و تصمیمات زیادی برای رفع مشکل کمربندی و میدان ورودی شهرآوج گرفته شد ولی متأسفانه تاکنون اقدام عملی نشده است.

وی گفت: عمل نکردن به وعده ها موجب نارضایتی مردم شده و استرس و نگرانی زندگی مردم را تهدید می کند و هرلحظه منتظر اقدام اساسی از جانب مدیران هستند و باید به این درخواست پاسخ دهیم.

سلیمانی همچنین تعریض جاده آوج به رزن، اصلاح هندسی پیچ های مسیر، تامین روشنایی محورها، احداث کمربندی در آوج را از اولویت های شهر برشمرد و خاطرنشان کرد: برای نصب روشنایی در مسیر بالای گردنه سلطان بلاغ، احداث پل ورودی در مسیر قره سو آبگرم، بهسازی راه روستایی آوج به شهیدآباد، سبزک به رزک،شورآب به سعیدآباد، راه روستایی مشهد، مشانه، علی آباد، ارتقاء درجه راه روستایی حصار به راه اصلی با توجه به تردد بی شمار وسایل نقلیه سنگین و سبک در آینده ای نزدیک اقدام خواهد شد.

فرماندارآوج تصریح کرد: مردم آوج انتظار دارند احداث کمربندی در اولویت برنامه مسئولان قرار گیرد که امیدواریم با همکاری مدیرکل راه وشهرسازی استان و توجه ویژه مسئولان استانی در کوتاهترین زمان ممکن این خواسته محقق شود.

سلیمانی همچنین از مدیرکل راه و شهرسازی استان خواست به دلیل طولانی بودن محورهای مواصلاتی شهری و روستایی و نیز وجود جاده های پرخطر در شهرستان نسبت به ارتقاء اداره راه و شهرسازی آوج و تجهیز کردن مناسب آن اقدام شود.

در ادامه سرهنگ بهرام زینلی رئیس پلیس راه استان استان قزوین از گردنه آوج بعنوان یکی ازحادثه خیزترین نقاط استان نام برد و گفت: با افزایش یک اکیپ پلیس راه در شهرستان آوج و ساخت ساختمان پلیس راه در ورودی شهر آوج با همکاری شهرداری تلاش می کنیم خدمات بیشتری به مردم منطقه ارائه شود.

رئیس پلیس راه استان تصریح کرد: احداث کمربندی از طریق استانداری، ممنوع کردن عبور خودروهای دارای سوخت های بنزینی و اسیدی از مسیر آوج باید در اولویت قرار گیرد.

در ادامه حامد مانی فر مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین نیز از آماده شدن مطالعه احداث کمربندی آوج و مناقصه گذاشتن طرح چهار بانده کردن محور آوج به رزن به طول ۱۰ کیلومتر در ایام دهه مبارک فجر خبر داد.

وی بیان کرد: طرح کمربندی آوج به ۳۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و طرح چهار بانده کردن محور آوج به رزن به ۳۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز داد که در ۲ فاز هرکدام ۵ کیلومتر اجرا خواهد شد.

در پایان مقرر شد کلنگ آغاز عملیات اجرای طرح چهار بانده کردن محور آوج به رزن در دهه فجر به زمین زده شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 10 بهمن 1394، کد مطلب: 3037637:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین