پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۷۷۷
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴
عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: متاسفانه مافیای دارویی سوار بر عملکرد وزارت بهداشت شده است و وزارت بهداشت را کنترل می‌کند و وزارتخانه نمی‌تواند مساله خود را حل کند. به همین خاطر معتقدم که استیضاح بیشترین کمک به دولت است.

شعار سال: علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که «این روز‌ها شاهد انتقادات فراوانی نسبت به کارآمدی مسئولان بخش‌های مختلف دولت از سوی نمایندگان، مردم و رسانه‌ها هستیم، به نظر شما چه اقدامی از دولت در این شرایط می‌تواند مطلوب باشد؟»، گفت: اصولا از دولت انتظار می‌رود که خودش نقطه‌ضعف‌هایش را شناسایی کند و خودش مرتفع کند این حتما به صلاح و ثواب دولت و کشور نزدیک‌تر است، مانند اتفاقی که درخصوص بانک مرکزی رخ داد.

وی ادامه داد: در بحث مدیریت بانک مرکزی خب همه متفق‌القول بودیم که رئیس بانک مرکزی ضعیف است و اشرافی به ساختار بانکی کشور ندارد، اما دولت انقدر در تعییر تعلل کرد که تبدیل به یک بحران برای کشور شد. بعد که به بحران تبدیل شد ریاست بانک مرکزی را تغییر داد، خب چرا ما اجازه می‌دهیم یک مساله کوچکی تبدیل به یک بحران شود؟ در حالی که می‌شود مساله را مدیریت و کنترل کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: ما منکر خرابکاری و عملیات دشمن علیه نظام پولی و مالی کشور نیستیم، اما اگر دشمن عملیات کند و ما هم وا بدهیم و بگوییم این کار دشمن بود که اینطور شد و دلار شد ۴۰ تومان، اینکه هنر مدیریت نیست.

وی افزود: کار دشمن، دشمنی کردن است، این ما هستیم که باید درست مدیریت کنیم، مدیریت سیستم بانکی ما باید به موقع تغییر می‌کرد تا این اتفاقات رخ ندهد. الان هم ما تغییرش را به فال نیک می‌گیریم.

عنابستانی با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان، عنوان کرد: از سوی دیگر حوزه بهداشت و درمان ما در حال حاضر دچار ضعف مدیریتی است و در حوزه دارویی مشکل داریم، در این رابطه به هیچ‌عنوان کسی با وزیر بهداشت مشکل شخصی ندارد، مشکل یک مشکل مدیریتی است. سامانه دارویار که اجرا شد قرار بر این بود که دارو با نسخه یک ریال گران نشود، بینی و بین الله الان دارو گران نشده است؟ در مورد داروی بیماران سرطانی که یکی از اطرافیان خودم دارد استفاده می‌کند این دارو را با نسخه به قیمت ۴۵۰ هزار تومان می‌گرفت الان همان دارو، با همان سامانه دارویار و همان نسخه قیمتش به ۹۸۰ هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: متاسفانه مافیای دارویی سوار بر عملکرد وزارت بهداشت شده است و وزارت بهداشت را کنترل می‌کند و وزارتخانه نمی‌تواند مساله خود را حل کند. در حوزه‌های مختلف دیگر همین است، وقتی در یک حوزه یا بخشی مشکلی واضح است که مدیریت ضعیف است چرا این دست و آن دست می‌کنیم؟ انتظار این است که دولت خودش برود یک مدیر قوی بیاورد، به مجلس معرفی کند و مجلس این بار با دقت بیشتری بررسی کرده و رأی اعتماد بدهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه تاکید کرد: من معتقدم که در حوزه وزارت بهداشت، استیضاح بیشترین کمک به دولت است، چون وزارتخانه کلا سوار بر کار نیست و کار در اختیارش نیست.

نماینده مردم سبزوار در رابطه با عدم ارجاع استیضاح‌های ارسال شده از سوی هیات رئیسه به کمیسیون تخصصی مربوطه، گفت: این هم از آن چیز‌های عجیب و غریبی است که در این مجلس خیلی دارد باب می‌شود و اتفاق می‌افتد؛ اینکه متاسفانه هیات رئیسه خلاف آیین‌نامه در اراده نمایندگان دخالت می‌کند. آیین‌نامه می‌گوید برای استیضاح نیاز است که ۱۰ امضاء جمع شود و بعد از تحویل به هیات رئیسه باید ارجاع شود، حالا برای استیضاح وزیر بهداشت ۷۰ امضاء جمع شده که البته چندتایی را رایزنی کردند و قانع شدند و امضاء خود را پس گرفتند الان استیضاح ۵۶ امضاء دارد دلیل عدم اعلام وصول را نمی‌فهمم و این خلاف آیین‌نامه است.

وی خاطرنشان کرد: حالا اگر برویم به این سمت حتما ممکن است در سال آخر مجلس به سمت استیضاح هیات رئیسه هم برویم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۱۷ دی ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۳۱۶۹۳۹، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین