پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۴۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷
حتما داخل سایت سایپا ،ایران خودرو و پارس خودرو با شرط داشتن «حساب وکالتی» برای خرید خودرو برخورده‌اید. تا پیش از این برای خرید ماشین تنها کافی بود یک شماره شبا به ایران خودرو یا سایپا اعلام کنید. بعد هم پول خرید ماشین را از همان شماره شبا بانکی پرداخت می‌کردید و تمام. گرفتن شماره شبا هم با ورود به سایت رده و تبدیل شبا طی چند ثانیه امکانپذیر بود. اما در حال حاضر برای خرید خودرو در شرکت سایپا، ایران خودرو و پارس خودرو باید حساب وکالتی داشته باشید. حساب بانکی متفاوتی که بانک پاسارگاد با سهولت بسیار زیاد امکان افتتاح و ایجاد ان را برای مشتریان خود تدارک دیده است.

شعار سال : حساب وکالتی، حساب بانکی است که به حساب معاملاتی سرمایه‌گذاران در بورس متصل بوده و در حال حاضر این نوع حساب برای معامله در بازار بورس کالا اجباری است. سرمایه‌گذارانی که قصد خرید کالا‌هایی مانند خودرو، سیمان و … از بورس کالا دارند، لازم است پس از تکمیل مراحل ثبت نام و دریافت کد بورس کالا، نسبت به افتتاح حساب وکالتی در یکی از بانک های عامل، اقدام کنند. حساب وکالتی در اصل یک حساب سپرده کوتاه مدت بانکی است. با این تفاوت که با پرکردن فرم‌های مربوطه در بانک، به یک کارگزاری بورس اجازه می‌دهید تا در زمان خرید یک کالا یا انجام یک معامله در بازار بورس، مبلغ داخل حساب را مسدود کند. بعد از انجام معامله هم این پول از حساب‌تان برداشت می‌شود. اگر هم معامله انجام نشد، پول از حالت مسدودی خارج می‌شود. معمولا این حساب برای خرید از بازار بورس بکار می‌آید؛ یعنی هر وقت نیاز به خرید کالا یا انجام معامله‌ای دارید، پول به این حساب خودتان منتقل می‌کنید.

فراهم شدن امکان ارائه خدمت غیر حضوری حساب‌های وکالتی به «شرکت‌های سایپا و پارس خودرو» در بانک پاسارگاد

مراحل افتتاح حساب وکالتی :
*** مرحله اول: افتتاح حساب وکالتی نزد بانک‌های عامل(نظیر بانک پاسارگاد) و تکمیل وجه آن حداقل به میزان ۹۰۰ میلیون ریال از طریق سامانه اینترنتی بانک‌های عامل (بانک پاسارگاد).

*** مرحله دوم: متقاضی حداکثر ۳ روز پس از افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه به میزان حداقل ۹۰۰ میلیون ریال، با وارد کردن کد کاربری و کلمه عبور خود، به صفحه ثبت نام خود وارد می‌شود و خودرو را انتخاب می‌کند.

*** مرحله سوم: در پایان فرآیند ثبت نام به فرد متقاضی کد پیگیری اختصاص داده می‌شود.

*** مرحله چهارم: مراسم قرعه کشی پس از پایان مهلت ثبت نام و با حضور مراجع نظارتی برگزار می‌شود.

*** مرحله پنجم: فهرست منتخبین قرعه کشی، حداکثر ۵ روز پس از پایان ثبت نام از طریق سایت فروش اینترنتی شرکت ایران خودرو ،سایپا و پارس خودرو و از طریق ارسال پیامک اعلام می‌شود و متقاضی منتخب باید نسبت به تکمیل وجه پیش پرداخت خودرو انتخابی (برابر با جدول پیش پرداخت بخشنامه) در حساب خود اقدام سپس با مراجعه به سایت فروش اینترنتی خودروساز مراجعه و نسبت به انتقال یکباره وجه و ادامه فرآیند اقدام کند.

اطلاعیه بانک پاسارگاد درباره افتتاح حساب‌های وکالتی برای خرید خودرو:
به اطلاع کلیه هم‌میهنان گرامی می‌رساند، علاوه بر فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد برای خرید از «شرکت ایران خودرو»، امکان یادشده به منظور ثبت‌نام در طرح‌های «فروش فوری» و «پیش فروش» محصولات شرکت‌های سایپا و پارس خودرو به صورت غیرحضوری نیز فراهم گردیده است.
در این راستا، هم‌میهنان محترم می‌توانند با مراجعه به آدرس vbank.bpi.ir در خصوص وکالتی نمودن حساب خود به‌صورت غیرحضوری، به نفع «شرکت‌های خودروسازی سایپا و پارس خودرو» اقدام نمایند؛ شایان ذکر است، شرایط فروش فوری و پیش‌خرید خودرو از شرکت‌های یادشده از جمله «تاریخ و مهلت ثبت نام»، «مبالغ مربوط به پیش‌پرداخت علی‌الحساب» و...، مطابق با ضوابط عمومی و اختصاصی مندرج در بخشنامه‌های عرضه خودرو در تارنمای شرکت‌های مذکور می‌باشد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از روابط عمومی بانک پاسارگاد / سایر منابع.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
0
0
جالب بود نمی دونستم می شه آنلاین هم افتتاح کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین