پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۵۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
سید محمدصادق موحد معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان، آشنا کردن مستعدان برتر با نیاز‌ها و مسائل جامعه و صنعت همچنین ترغیب و توانمندسازی افراد و انجام کار گروهی را از جمله اهداف طرح شهید بابایی بنیاد ملی نخبگان دانست.

شعار سال: سید محمدصادق موحد؛ معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان درباره جزئیات "طرح شهید بابایی" اظهار کرد: طرح شهید بابایی بعد از طرح ابتکاری شهید احمدی روشن شکل گرفت. بخش قابل توجهی از جامعه، علاقه‌مند به فعالیت‌هایی هستند که در فضای رقابتی انجام می‌شود. طرح توسعه رویداد‌های رقابتی مسئله‌محور از سال ۱۳۹۹ شکل گرفت و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این رویداد در قیاس با سایر رویداد‌ها این است که در طول سال به صورت مستمر می‌تواند شکل بگیرد.

موحد گفت: این رویداد اهداف مختلفی را دنبال می‌کند که آشنا کردن مستعدان برتر با نیاز‌ها و مسائل جامعه و صنعت و همچنین ترغیب و توانمندسازی افراد و انجام کار گروهی و تشویق نهاد‌های دولتی و غیردولتی که مسائل و چالش‌هایی که راه‌حل‌های خوش‌تعریفی برای آن‌ها ندارند را در معرض یک رویداد رقابتی قرار بدهند و بنیاد ملی نخبگان عملاً سعی می‌کند با ترغیب دانشجویان و دانش‌آموختگان و سایر افراد، آن‌ها را در بستر این رقابت‌ها قرار دهد.

معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: در نهایت صاحبان مسئله از دستاورد‌های تیم‌های برگزیده استفاده می‌کنند یا تیم‌های برگزیده را استخدام می‌کنند تا بتوانند از توانمندی‌های آن‌ها برای سایر اهداف آن دستگاه دولتی یا غیردولتی استفاده کنند. از مهم‌ترین ویژگی‌هایی این رویداد رقابتی این است که مبتنی بر یک مسئله مشخص شکل می‌گیرد، صاحب مسئله و ذینفع مشخصی دارد و طی دوره آن رویداد رقابتی که در بازه‌های مختلفی بسته به سطح آن مسئله و چالشی که حول آن رویداد شکل گرفته است، می‌تواند در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت سه ماهه و تا بازه‌های ۹ ماهه باشد.

موحد تصریح کرد: یک ویژگی دیگر آن است که در طی آن رویداد رقابتی، توسط مربیانی که مورد تأیید بنیاد ملی نخبگان و مورد تأیید صاحب مسئله بودند برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی تخصصی مرتبط با موضوع و مسئله‌ای که رویداد حول آن شکل گرفته است، ارائه می‌شود و در نتیجه اگر حتی تیم‌هایی موفق نشوند که آن مسئله را حل کنند و امتیازی کسب نکنند، از شرکت در این رویداد احساس رضایتمندی خواهند داشت از این جهت که فرصتی برای آن‌ها مهیا شده است که برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی را در قالب این رویداد یاد بگیرند.

وی تأکید کرد: نکته بسیار مهم این رویداد رقابتی آن است که اختتامیه این رویدادها، افتتاحیه‌ای برای ورود به مرحله و سطح بعدی است. بعد از اتمام رویداد رقابتی، دستاورد‌های تیم‌های برگزیده توسط صاحب مسئله یا ذینفعان در رفع مشکل یا نیاز و خدمت‌رسانی به کشور به کار گرفته می‌شود یا اینکه تیم‌ها می‌توانند توسط آن صاحبان مسئله به کار گرفته شوند تا از سایر توانمندی‌های آنان استفاده شود و زمینه‌ای برای آشنا کردن صاحبان مسئله و دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف به تیم‌های برجسته فراهم می‌شود و از سوی دیگر زمینه‌ای را برای اینکه افراد در قالب فعالیت‌های گروهی توانمندی‌های بالقوه خود را در حدامکان بالفعل کنند و بعد از آن بتوانند از دستاورد‌های خود در این رویداد برای مرحله‌های بعدی استفاده کنند و یک زمینه شکل‌گیری کسب و کار نیز در آن دیده شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:27بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: 2854065، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
جلال محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
0
0
من با معدل 18/96
نمره پایان نامه 19/2
استعداد درخشان و پژوهشگر برجسته
طرح ها و مقاله های متعدد
خواستار عضویت و حمایت و کمک و نگهداشت خودم در بنیاد ملی نخبگان و حقوق ماهیانه و تسهیلات هسنم
دکتر جلال محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
0
0
اجاره نشین هستم و خیلی قسط و وام بدهکارم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین