پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۰۸۰
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴
پالایشگاه تبریز که از ۱۰ روز پیش تاکنون به علت خرید کاتالیست نامرغوب و ایجاد خسارت به اینترنال‌های راکتور CCR با توقف تولید مواجه است اینبار نیز گویا با خرید مواد اولیه نامطلوب، بخشی از تولیدات روغن موتور مورد مصرف در خودرو‌های سنگین این پالایشگاه به دلیل نداشتن کیفیت لازم عودت و مرجوع شده‌اند؛ که همین امر منجر به خالی کردن روغن‌های نامرغوب از گالن‌های ۲۰ لیتری به مخازن مربوطه جهت بازیافت و به ادعای مسوول مربوطه که البته در هاله‌ای از ابهام است تبدیل آن‌ها به نوع دیگری از روغن جهت مصارف داخلی پالایشگاه شده است.

شعار سال: پالایشگاه تبریز که از ۱۰ روز پیش تاکنون به علت خرید کاتالیست نامرغوب و ایجاد خسارت به اینترنال‌های راکتور CCR با توقف تولید مواجه است اینبار نیز گویا با خرید مواد اولیه نامطلوب، بخشی از تولیدات روغن موتور مورد مصرف در خودرو‌های سنگین این پالایشگاه به دلیل نداشتن کیفیت لازم عودت و مرجوع شده‌اند؛ که همین امر منجر به خالی کردن روغن‌های نامرغوب از گالن‌های ۲۰ لیتری به مخازن مربوطه جهت بازیافت و به ادعای مسوول مربوطه که البته در هاله‌ای از ابهام است تبدیل آن‌ها به نوع دیگری از روغن جهت مصارف داخلی پالایشگاه شده است.

بنابر اخبار رسیده، جمع کل روغن معیوب موجود در انبار واحد و روغن‌های برگشتی از مشتری برابر ۵۰۰ پالت که در هر پالت تعداد ۳۲ گالن ۲۰ لیتری قرار می‌گیرد؛ که با احتساب این رقم در واقع ۱۶ هزار گالن ۲۰ لیتری در اثر خرید مواد افزودنی (که در صورت صحت علت آن باید مورد بررسی قرار بگیرد) به شکل معیوب تولید شده که قابل عرضه به مشتری نبوده است. بنابر قیمت فروش هر گالن ۲۰ لیتری روغن در حدود ۱۰ میلیون ریال رقم ضرر ناشی از این محل به پالایشگاه ۱۶۰ میلیارد ریال محاسبه می‌گردد. قطعا اگر هزینه‌های بازیافت و مظروف سازی و بسته بندی مجدد را هم محاسبه و اضافه کنیم ضرر و زیان ناشی ازاین اتفاق حدود ۲ برابر رقم محاسبه شده خواهدبود.

البته این اولین بار نیست که تصمیمات مدیریتی از پالایشگاه با ابهامات زیادی مواجه است و علی رغم تمام این اتفاقات اما هنوز مشخص نیست مدیرعامل این شرکت چگونه همچنان بر جایگاه مدیریت این پالایشگاه تکیه زده و پاسخگوی این ضرر و زیان‌های تحمیلی ناشی از ناتوانی‌های مدیریتی چه شخصی خواهد بود؟

شنیده می‌شود در این پالایشگاه کار به جایی رسیده که آقای مدیرعامل در برخی از موارد خلاف تصمیمات هیات مدیره و البته تصمیم هلدینگ بالادست اقدام به اتخاذ تصمیماتی می‌کند که معلوم نیست نتایج آن چه خواهد بود؟ اخیرا این پالایشگاه خلاف تصمیم هیات مدیره و البته مخالفت هلدینگ پارسیان ظاهرا اقدام به خرید اتوبوس و واریز پیش پرداخت نموده که اگر تمام خبر‌ها در خصوص این پالایشگاه و نحوه مدیریت آن صحت داشته باشد؛ باید این سوال را از وزیردفاع پرسید که چه اتفاقی در یک بخش مدیریتی زیرمجموعه وی باید بیفتد که وی بداند باید دست به تغییراتی زند؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت نفتی ها، تاریخ انتشار:۲۱ اسفند ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۰۵۸۵۸، naftiha.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین