پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۳۲۱
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
یک عضو شورای شهر تهران می گوید :‌خدا را شکر می کنیم که فساد تا پشت در اتاق شهردار رفته و داخل اتاقشان نرفته است .

شعارسال: روز سه شنبه در صحن شورای شهر تهران رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر از دستگیری دوباره در دفتر شهردار تهران خبر داد. شهردار تهران می‌گوید این دستگیری‌ها با همکاری وی و توسط مجموعه‌های نظارتی داخلی در شهرداری انجام شده سخنگوی شهردار تهران هم از کشف فسادی خبر می‌دهد که به اندازه نیمی از بودجه شهرداری تهران است. علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درخصوص این اتفاق توضیح می‌دهد:‌

خدا را شکر فساد داخل اتاق شهردار نشده؟!

*زمانی که آقای زاکانی به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی شهرداری تهران مطرح شد مدافعان وی بر چهره ملی ایشان و مبارزاتی که در حوزه فساد داشتند تاکید کردند، اما بعد از گذشت ۲۰ ماه از فعالیت ایشان خبر از دستگیری افرادی در دفتر شهردار مطرح می‌شود که نشان می‌دهد فساد تا پشت در دفتر شهردار رفته است، هرچند که ایشان مدعی هستند خودشان این افراد را شناسی و به نهاد‌های نظارتی معرفی کرده اند، شورای شهر تهران برای نظارت بر این روند و پیشگیری از این وضعیت چه برنامه ریزی می‌تواند انجام دهد؟

در مورد بحث مبارزه با فساد آقای زاکانی همواره پرچم دار این شعار در کشور بوده اند و ما هم در این حوزه برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنیم این که فساد تاپشت در اتاق ایشان رفته است خدا را شکر که داخل اتاقشان نرفته و این که ایشان گفته اند خودشان دراین زمینه همکاری داشته اند باز هم جای تقدیر و تشکر دارد و ان شا الله این مشی ادامه داشته باشد تا آثار این اژد‌های هفت سری که تحت عنوان فساد می‌شناسیم تبعاتش در شهرداری هم به حداقل برسد.

این نوع کار‌ها معمولا در خفا و به صورت پنهان انجام می‌شود و ما هم به عنوان عضو شورای شهر علم غیب نداریم و تا نهاد‌های نظارتی و امنیتی در این رابطه چیزی نگویند نمی‌توانیم پیش داوری و پیش دستی کنیم و این مسائل باید مسیر منطقی و عقلایی خود را طی کند امیدواریم مجموعه‌ای که این کار را انجام داده نتایج فعالیت هایشان را در جلسه رسمی شورای شهر یا جلسه غیر علنی به اعضای شورای شهر بدهند. بیان این نکته از طرف یکی از اعضا هم نشان دهنده حساسیت اعضای شورای شهر است.

در صحن شورای شهر یکی از اعضا معتقد بود که باید از شهردار منتخب حمایت شود و مثالی از بازی شطرنج و بی اعتبار شدن مهره شاه شد. نگاه جریانی به موضوعات شهری تا چه اندازه می‌تواند فساد آور باشد؟

من شخصا معتقدم که نباید اعضای شورای شهر را وادار به خود سانسوری کنیم و اتفاقا این که ما خودمان بیان کنیم که یک نفر از تیم ما خطا کار بوده، کشف شده و دستگیر شده این کمک می‌کند به قدرت ما در مسیر سختی که پیش رو داریم. بیان نکردن این موضوعات و لاپوشانی درست نیست درحالی که بیان حقایق باعث افزایش اعتماد مردم است و شهروندان مطمئن می‌شوند نمایندگانی که انتخاب کردند به اندازه خودشان این دغدغه‌ها را دارند و دنبال این که اگر کسی خلاف کرد چشمانشان را ببندند نیستندمن چندان با آن نگاه موافق نیستم. این نکته را هم نباید فراموش کرد که بیان خطای یک نفر متهم کردن شخص شهردار نیست یک نفری خطا کرده و یا بیخ گوش شهردار بوده یا ده کیلومتر فاصله داشته است این ارتباطی با هم ندارند.

یک نکته دیگر درخصوص شرکت کنترل ترافیک، با توجه به سخنان شهردار در نشست خبری به نظر می‌رسد این انتقال مسئولیت‌ها در مجموعه شهرداری تمام شده است آیا در کارگروه تشکیل شده تصمیم گیری تازه‌ای انجام شده است؟

طبق قراری که داشتیم کارگروهی با حضور نمایندگان شورا و شهرداری تشکیل شد، بعد از شنیدن توضیحات شهرداری ۲۲ سوال مکتوب که شامل سوالات فنی و حقوقی می‌شد به شهرداری ارسال شد که طی ۷۲ ساعت فرصت پاسخ دهی داده شده که به نظر می‌رسد اگر هیات رییسه موافق باشند بشود موضوع را در جلسه یکشنبه صحن مطرح کرد.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اکوایران، تاریخ انتشار: 13اردیبهشت1402، کدخبر: 34572، ecoiran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین