پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۴۹۵
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی نوشت ،بنابر گزارش‌های واصله بعضی بانوان در داخل هواپیما خصوصاً پروازهای داخلی اقدام به کشف حجاب می‌کنند.فرمانده هواپیما (خلبان) به عنوان ضابط دادگستری، دارای وظایف و اختیاراتی است و موظف به تعقیب، توقیف و تحقیقات مقدماتی می‌باشد.مؤکداً به مسئولین مربوط شرکتهای هواپیمایی خصوصاً به خلبانان محترم ابلاغ شود با مشاهده مرتکبین ابتدا تذکر جدی به چنین افرادی داده شود در صورت عدم توجه نسبت به وظایف قانونی خود اقدام لازم معمول دارند و ... . هرچند این بیانات دادستان جنبه حقوقی و قانونی مدون دارد، اما هشدار می دهیم که دادن اختیارات با دامنه ناشفاف به هر فرد و شغلی، بستر را برای افزایش بی نظمی ها و سلیقه محوری ها فراهم می کند. اینکه برای حل یک مشکل، ورود حداکثری و کم توجه به پیامدها داشته باشیم، با پیامدهای اتی آن مواجه خواهیم شد. فعالان صنعت هواپیمایی به تجربه می دانند که درباب کدام دو قطبی ها صحبت می کنیم.

شعارسال: حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری روز یکشنبه در پی وصول گزارش‌هایی درباره رعایت نکردن قانون و کشف حجاب توسط تعدادی از بانوان در داخل هواپیما در نامه‌ای خطاب به مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نسبت بر انجام تکالیف قانونی توسط مسئولان مربوطه و الزام به رعایت موازین شرعی و قانونی توسط مسافران و برخورد با قانون شکنان تاکید کرد.

خلبان‌ها به‌عنوان «ضابط دادگستری» درخصوص کشف حجاب مسافران هواپیما وظایف قانونی خود را انجام دهند + نقد

در بخشی از این نامه آمده آست: کشف حجاب در ملاء عام مدتی است در بین تعداد اندکی از بانوان رواج یافته و طبق اطلاعات موثق، بدخواهان و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی در ترویج آن و هتک حرمت حکم قرآنی حجاب با برنامه‌ریزی تلاش دارند که به این امر منکر دامن بزنند.
دادستان کل کشور در این نامه اظهارداشت: با توجه به تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی کشف حجاب در معابر و انظار عمومی جرم انگاری و برای آن مجازات تعیین شده است. بنابر گزارش‌های دریافتی بعضی از بانوان در داخل هواپیما به‌ویژه پرواز‌های داخلی به کشف حجاب اقدام می‌کنند.

منتظری تصریح کرد: بنابر تکلیف قانونی درج شده در ماده ۳۲ قانون هواپیمایی کشور فرمانده هواپیما (خلبان) به عنوان ضابط دادگستری تعریف و دارای وظایف و اختیاراتی است که موظف به تعقیب، توقیف و تحقیقات مقدماتی است.
دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: مؤکداً به مسئولان مربوط شرکت‌های هواپیمایی خصوصاً به خلبانان ابلاغ شود با مشاهده مرتکبان ابتدا تذکر جدی به چنین افرادی داده شود در صورت عدم توجه نسبت به وظایف قانونی خود اقدام لازم معمول دارند و بدیهی است دادستانی کل کشور آمادگی آموزش لازم را برای آنان اعلام می‌کند.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 17اردیبهشت1402، کدخبر: 1763334، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین