پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۵۹۲
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶
ابراهیم بصیرت بازیگر سینما و تلویزیون که در سریال‌هایی همچون «آینه عبرت» و «کارگاه علوی» حضور داشت، روز جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲در سن ۸۰ سالگی براثر سکته قلبی درگذشت و در همان روز طبق وصیت‌اش در شمال ایران که سال‌های اخیر در آنجا سکونت داشت به خاک سپرده شد.

شعارسال: ابراهیم بصیرت متولد ۱۳۲۲ لاهیجان بود و در ۸۰ سالگی درگذشت.

برگزاری مراسم خاکسپاری ابراهیم بصیرت بازیگر پیشکسوت تلویزیون و سینما

مرحوم ابراهیم بصیرت (۱ آذر ۱۳۲۲– ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲) بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی، کار‌های نمایشی خود را از سال ۱۳۳۵ و همچنین کار‌های نمایشی دبیرستانی سال ۱۳۵۵، کار‌های نمایشی هفتگی در باشگاه‌های اهواز از سال ۱۳۴۰ تا ۱۳۴۴ بشکل حرفه‌ای آغاز نمود. حضور در سریال‌های آینه عبرت، این خانه دور است، کارآگاه علوی از جمله آثاری است که او در آن ایفای نقش بشکل خاص کرده بود.

ابراهیم بصیرت با بازی در فیلم سینمایی سه کارآگاه خصوصی در سال ۱۳۴۴ وارد سینما شد. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به سریال‌هایی همچون شکار انسان، طاعون، لیست سیاه، بیعت، بلبل، سیمای اقتصاد ما، هشدار‌های پلیس، آینه عبرت، حکایت‌نامه‌های شبکه دو، این خانه دور است، کارآگاه علوی، در انتهای شب، گل یخ، به‌سوی افتخار، محاکمه، هم پیمان، عشق سال‌های جنگ و دختران اشاره کرد.

ابراهیم بصیرت جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ براثر سکته قلبی درگذشت و در همان روز طبق وصیت‌اش در شمال ایران که در سال‌های اخیر در آنجا سکونت داشت به خاک سپرده شد.

سایت شعارسال درگذشت این هنرمند پیشکسوت را به خانواده ایشان و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تابناک، تاریخ انتشار: 24اردیبهشت1402، کدخبر: 1175217، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین