پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۶۲۰
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: بر اساس قانون فعلی انتخابات مجلس، استعفای مقامات باید ۹ ماه پیش از زمان انتخابات صورت گیرد که در خرداد ماه عملی می شود.

شعارسال: محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شورا‌های مجلس گفت: بر اساس قانون فعلی انتخابات مجلس، استعفای مقامات باید ۹ ماه پیش از زمان انتخابات صورت گیرد که در خرداد ماه عملی می‌شود.

استعفا برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس از خردادماه  1402

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بر اساس قانون فعلی انتخابات مجلس، استعفای مقامات باید ۹ ماه پیش از زمان انتخابات صورت گیرد که در خرداد ماه عملی می‌شود. از این رو در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس جدول زمان بندی و اجرای احکام انتخابات مجلس از جمله تبلغات، روند تایید صلاحیت ها، شرایط داوطلبان و حفظ حقوق داوطلبان و نامزد‌های نمایندگی مجلس را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: اگر اصلاحات قانون انتخابات مجلس به سرعت تصویب شود تمام مواد آن در خصوص هیات نظارت و هیات‌های اجرایی، عملی می‌شود، در طرح مذکور ماده‌ای در نظر گرفته شده که هر زمان اصلاحات تصویب شد زمان بندی انتخابات از همان زمان اجرا شود و مواردی که زمان آن گذشته الزام به اجرایی شدن ندارد، از این رو از نظر زمانی تصویب اصلاح قانون خللی در روند برگزاری انتخابات ایجاد نمی‌کند.

رئیس کمیسیون شورا‌های مجلس با اشاره به افزایش تعداد نمایندگان، گفت: این طرح ارتباط به اصلاح قانون انتخابات مجلس ندارد، قانون انتخابات احکام اجرایی و نظارتی و نحوه رسیدگی به جرایم و شرایط داوطلبی را پوشش می‌دهد. افزایش تعداد نمایندگان بر اساس جمعیت و پراکندگی جمعیت است هفته آینده طرح افزایش ۴۰ نماینده در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد و باید دید چه نوبتی در صحن می‌گیرد.

جوکار با بیان اینکه ۵۰ نماینده درخواستی برای بررسی فوریت افزایش تعداد نمایندگان امضا کرده اند، گفت: هر زمان افزایش تعداد نمایندگان تصویب شود امکان اجرا شدن آن وجود دارد، این اتفاق تاثیری بر روند انتخابات ندارد تا اسفند ماه وقت کافی برای تغییر در حوزه‌های انتخابیه داریم و صرفا باید تعرفه‌ها بر اساس کاندیدا‌ها چاپ شود.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت شرق، تاریخ انتشار: 25اردیبهشت1402، کدخبر: 879976، www.sharghdaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین