پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۲۹۸
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
روز پنج‌شنبه ۱۸ خرداد نیز اردشیر زارع‌زاده، مدیر مرکز بین‌المللی حقوق بشر در ‎کانادا در توییتر خود ادعا کرد پیشنهاد معرفی ‎سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی در سنای کانادا به همت سناتور راتنا امیدوار در این مجلس به تصویب رسیده است.

شعار سال:یک نماینده سنای کانادا، در توییتی مدعی شد که سنای کانادا با پیشنهاد او برای ملزم کردن دولت این کشور به تروریستی شناختن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موافقت کرده است.

روز پنج‌شنبه ۱۸ خرداد نیز اردشیر زارع‌زاده، مدیر مرکز بین‌المللی حقوق بشر در ‎کانادا در توییتر خود ادعا کرد پیشنهاد معرفی ‎سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی در سنای کانادا به همت سناتور راتنا امیدوار در این مجلس به تصویب رسیده است.

اقدام احتمالی دولت کانادا برای تروریستی شناختن سپاه پاسداران
او در ادامه گفت که قرار است ۱۲ژوئن، برابر با ۲۲ خرداد در پارلمان کانادا حاضر شود: «با شماری از نمایندگان ملاقات می‌کنیم تا در مورد این که چرا سپاه باید در لیست تروریستی قرار بگیرد و دولت در این زمینه باید چه بکند، بحث و گفتگو کنیم.»

پارلمان کانادا پنج سال پیش و در ژوئن ۲۰۱۸ طرح تروریستی شناختن سپاه را تصویب کرد، اما این مصوبه از سوی دولت و جاستین ترودو، نخست‌وزیر این کشور اجرایی نشد.

روز چهارشنبه ۱۷ خرداد هم پارلمان بریتانیا در جلسه‌ای به بررسی سیاست دولت این کشور در قبال جمهوری اسلامی پرداخت و تعدادی از نمایندگان بار دیگر با طرح ادعا‌های فعالیت سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه، سراسر جهان و حتی داخل خاک بریتانیا، خواستار تروریستی خواندن سپاه پاسداران شدند.

با وجود تروریستی خواندن سپاه از سوی وزارت امور خارجه آمریکا، هنوز اتحادیه اروپا، کانادا و بریتانیا چنین اقدامی را انجام نداده‌اند.

اواخر دی ماه سال گذشته، پیر پولی‌یو، رهبر اپوزیسیون در پارلمان کانادا، گفته است نخست‌وزیر کانادا به موجب قانون این قدرت را دارد که سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد و ما از او می‌خواهیم این کار را انجام دهد.


با وجود درخواست‌های گسترده‌ای که برای تروریستی شناختن سپاه از سوی دولت‌های غربی شکل گرفته، تاکنون این اتفاق عملیاتی نشده است.

نمایندگان پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱، قطعنامه قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست گروه‌های تروریستی اروپا را تصویب کردند.

پارلمان اروپا یک روز قبل از این تاریخ با اکثریت آرا قطعنامه‌ای را تصویب کرد تا امکان تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران را در روز ۲۹ دی به رای بگذارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه اقتصادی آسیا، تاریخ انتشار:۱۹ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۵۰۴۷، www.asianews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین