پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۹۰۱۷۵
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷
براساس مصوبه شورای عالی آموزش‌و‌پرورش که با امضای رئیس‌جمهور ابلاغ شده، مدرسه مجازی در چارچوب مقررات مدارس آموزش از راه دور به‌صورت آزمایشی برای تمامی دوره‌های تحصیلی ایجاد می‌شود.

شعار سال: براساس مصوبه شورای عالی آموزش‌و‌پرورش که با امضای رئیس‌جمهور ابلاغ شده، مدرسه مجازی در چارچوب مقررات مدارس آموزش از راه دور به‌صورت آزمایشی برای تمامی دوره‌های تحصیلی ایجاد می‌شود.

ابلاغ مصوبه ایجاد مدرسه مجازی؛ امتحانات پایانی این مدارس حضوری خواهد بود
براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش که با امضای رئیس جمهور ابلاغ شده است، مدرسه مجازی، آزمایشی در چهارچوب مقررات و ضوابط مدارس آموزش از راه دور و به صورت دولتی یا غیردولتی برای تمامی دوره‌های تحصیلی ایجاد می‌شود.

به استناد بند‌های ۴ و ۷ راهبرد‌های کلان و راهکار‌های ۳-۵، ۲-۱۷ و ۴-۱۷ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و به منظور فراهم کردن فرصت‌های مناسب برای تعلیم و تربیت، تسهیل فرایند آموزش و یادگیری، ارتقا کیفیت فرایند تعلیم و تربیت با تکیه بر استفاده هوشمندانه از فناوری‌های نوین و افزایش پوشش تحصیلی و با رعایت اصل اولویت آموزش‌های حضوری در مدارس، به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود مدرسه مجازی را برای سال‌های تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ و ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به صورت آزمایشی و در چارچوب مقررات و ضوابط مدارس آموزش از راه دور و شیوه‌نامه مربوط که توسط وزیر آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود، به صورت دولتی یا غیردولتی برای تمامی دوره‌های تحصیلی ایجاد و نسبت به ثبت نام و آموزش متقاضیان اقدام کند.

وزارت آموزش و پرورش موظف است پس از تصویب و ابلاغ این ماده واحده، ظرف مدت یکسال اساسنامه تأسیس و راه‌اندازی مدارس مجازی را تهیه و به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برساند.

طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش خارجیان علاقه‌مند به تحصیل در نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران، ایرانیان خارج از کشور در صورت عدم امکان دسترسی یا حضور در کلاس‌های درس، اتباع خارجی متقاضی داخل کشور، متقاضیان ایرانی بازمانده از تحصیل می‌توانند در این مدارس ثبت نام و ادامه تحصیل دهند.

در تبصره دیگر این مصوبه تاکید شده است که اصل بر آموزش حضوری در مدرسه است؛ بنابراین افراد لازم‌التعلیم ایرانی داخل کشور نمی‌توانند در این مدارس ثبت‌نام کنند، مگر در موارد زیر و با اخذ مجوز از کمیسیون خاص آموزش و پرورش محل:

الف - دسترسی نداشتن به واحد آموزشی و عدم امکان ارائه خدمات آموزشی و پرورشی حضوری به آنان با تأیید آموزش و پرورش محل

ب - داشتن شرایط خاص نظیر معلولیت جسمی بیماری خاص یا صعب‌العلاج که مانع حضور در مدرسه باشد با تأیید مراجع ذیصلاح

ج - دختران ازدواج کرده متقاضی تحصیل در مدرسه مجازی

بر اساس این مصوبه، امتحانات پایانی متقاضیان لازم‌التعلیم ایرانی داخل و خارج کشور که در مدرسه مجازی ثبت نام و تحصیل می‌کنند به صورت حضوری خواهد بود در مورد نحوه برگزاری امتحانات سایر دانش‌آموزان و موارد خاص، کمیسیون معین بر اساس شرایط مربوط تصمیم‌گیری می‌کند.

اعضای شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کردند که اصلاحات مورد نیاز در مفاد مصوبات پیشین برای تسهیل اجرای این ماده واحده، در کمیسیون معین بررسی و تصویب شود ضمن آنکه تصویب این ماده واحده به معنای نفی ارائه آموزش مجازی در مدارس به عنوان حلقه تکمیلی آموزش حضوری نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۲، کدخبر: ۷۳۲۷۳۵، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین