پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۹۰۱۹۶
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
کوروش پرویزیان کارشناس بانکی در سی امین همایش سیاست‌های پولی و ارزی با انتقاد از تسهیلات تکلیفی بانک ها گفت: حداقل ۶۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی فقط برای مسکن ملی وجود دارد. این ناترازی از طرف دولت به بانک ها تحمیل می شود.تعریف اولی که از بانک به ما یاد دادید این بود که مخاطره و ریسک مربوط به اعطای هر نوع وام و تسهیلات را بتواند ارزیابی بکند. در تسهیلات تکلیفی این اصلا وجود خارجی ندارد.سازمان امور مالیاتی مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد تومان، مالیات وضع کرده و این کار دست بردن به جیب سهامداران بانک است.

شعارسال: کوروش پرویزیان کارشناس ارشد بانکی در سی امین همایش سیاست‌های پولی و ارزی گفت: موضوع سرمایه گذاری و منفی شدن آن در چند سال گذشته است، تصمیم گیری باید در سطح حکمرانی تثبیت داشته باشد، بی ثباتی در تصمیم گیری حکمرانی بیداد می‌کند.

صدور برگه مالیات ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی علیه سپرده‌های مردم! و 600 هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی

کوروش پرویزیان ادامه داد: مهمتر از موضوع ناترازی تصمیماتی است که باعث این ناترازی می‌شود و این ناترازی توسط دولت به بانک‌ها تحمیل می‌شود، اضافه حقوق ۵۷ درصدی سال گذشته بار تورمی را در جامعه ایجاد کرده و تعادل را بهم زد.

این کارشناس بانکی افزود: عدم هم راستایی سیاست‌های اقتصادی با هم باعث مشکلات عدیده اقتصادی و تورم خواهد شد، فقط قانون جهش مسکن مبلغ زیادی تسهیلات تکلیفی را ایجاد کرده است، امسال حداقل ۶۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی را داریم.

کوروش پرویزیان افزود: سازمان امور مالیاتی مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد تومان، مالیات وضع کرده و این کار دست بردن به جیب سهامداران بانک است. در حوزه سیاست پولی باید بحث ناترازی‌ها با دقت پیگیری شود، اما باید کسب و کار بانکی دیده شود، بانک‌ها بار اول تأمین مالی را به دوش می‌کشند و موضوع برخورد با بانک‌ها باید با دقت بیشتری انجام شود.

تعداد بازدید : 2

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 22خرداد1402، کدخبر: 5808412، www.mehrnews.com/ سایر منابع

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین