پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۱۶۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
وزارت اقتصاد و دارایی در بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی هشدار داد چنانچه با فوریت اطلاعات مربوط به املاک در اختیار خود را در سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرایی (سادا) ثبت یا تکمیل نکنند، این املاک به عنوان اموال متصرفه غیرقانونی شناخته شده و سند مالکیت آن به نام دولت ثبت می‌شود.

شعارسال: وزارت اقتصاد و دارایی در بخشنامه‌ای که با امضای «سید احسان خاندوزی» به وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و همچنین نهاد‌های عمومی غیر دولتی ابلاغ کرد. تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه به استثنای اماکن نظامی و امنیتی نیرو‌های مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی مکلفند در اجرای جزء (۲) بند (ز) تبصره (۱۱) قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، اطلاعات اموال غیرمنقول، انفال و اموال تملیکی که به‌عنوان مالک، بهره‌بردار، متولی و نماینده دولت در اختیار دارند را در سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرایی (سادا) ثبت و کامل کنند.

هشدار وزارت اقتصاد به دستگاه های دولتی ، املاک خودتان را ثبت کنید، وگرنه به اسم دولت سند می زنیم

این بخشنامه می‌افزاید: مطابق جزء (۱) بند (ز) تبصره مذکور، پرداخت هرگونه اعتبارات از جمله طرح‌های تعمیرات اساسی و ماشین آلات و تجهیزات، هزینه آب و برق در سال ۱۴۰۲ و هرگونه پرداخت برای تجهیز، نگهداری و سایر هزینه‌ها از محل درآمد‌های اختصاصی سایر منابع یا اعتبارات و منابع شرکت‌های دولتی برای موارد ثبت نشده در سادا ممنوع است. ذی‌حسابان دستگاه اجرایی مکلف به رعایت این حکم بوده و عدم اجرای آن به منزله تصرف غیرقانونی در اموال و وجوه دولتی است.

*تأکید بر ثبت یا تکمیل اطلاعات املاک

وزارت اقتصاد و دارایی با تأکید بر ثبت یا تکمیل اطلاعات املاک در اختیار دستگاه‌ها در سادا، هشدار داد: در صورت عدم ثبت اطلاعات املاک دستگاه‌ها، خزانه‌داری کل کشور ضمن اعمال بند موصوف و ماده ۳۰ ضوابط اجرایی قانون بودجه و ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های ذی‌ربط به دیوان محاسبات، کمیسیون‌های اقتصادی، برنامه و بودجه، جهش تولید و نظارت بر اصل ۴۴ مجلس، نسبت به اصلاح سند مالکیت املاک ثبت‌نشده در سادا به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی وزارت اقتصاد و دارایی و تعیین تکلیف نسبت به این املاک اقدام خواهد کرد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت جهان صنعت، تاریخ انتشار: 16مرداد1402، کدخبر: 366645، jahansanatnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین