پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۳۹۱۷۱۰
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
در حالی که انتقادات زیادی بر انتصاب فردی غیرحقوقی در مسند ریاست مرکز حقوقی، لوایح و امور مجلس وزارت عتف در جریان است، دکتر رضا صابری سرپرست محترم مرکز حقوقی وزارت عتف، در نشست با رئیس دانشگاه حکیم سبزواری (با چه هدف و دستور جلسه ای؟، اطلاع رسانی نشده است) ادعا نموده است که ریل‌گذاری جدید حوزه علم و فناوری کشور در قالب برنامه هفتم توسعه صورت پذیرفته است؟ ضمن تبریک انتصاب خدمت این متخصص عزیز کشورمان، مشفقانه هشدار می‌دهیم که من بعد بدون اطلاع کافی درخصوص مسائل تخصصی، صحبت رسمی و عمومی نداشته باشند. اتفاقا یکی از موارد بشدت قابل نقد و زیر سوال در برنامه هفتم توسعه کشور، مواد مربوط به توسعه و تحول در آموزش عالی کشور است. اگر مخالف این صحبت هستند، ایشان را در دانشگاه حکیم سبزواری یا سایر دانشگاه‌های کشورف دعوت به مناظره علمی می‌کنیم. چنانچه قبول زحمت بفرمایند خوشحال هم می‌شویم. سربسته عرض شد.

شعار سال: معاون مرکز حقوقی، لوایح و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تمهیدات وزارت علوم جهت ریل‌گذاری جدید در حوزه علم و فناوری کشور در قالب برنامه هفتم توسعه خبر داد.

سرپرست مرکز حقوقی وزیر علوم از کدام ریل‌گذاری جدید حوزه علم و فناوری کشور در قالب برنامه هفتم توسعه حرف می‌زند؟
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه حکیم سبزواری، رضا صابری در حاشیه نشست با رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در گفتگوی ویژه با روابط عمومی دانشگاه با اعلام این خبر گفت: این ریل گذاری جدید بر اساس مجموعه هدفگذاری‌های وزیر علوم در راستای پیشبرد سیاست‌های حوزه علم و فناوری دولت سیزدهم در قالب برنامه هفتم به مجلس رفته است.

صابری بیان کرد: سیاست گذاری‌های وزارت علوم در برنامه هفتم توسعه مجموعه متنوعی از نیاز‌های حوزه‌های آموزش، فناوری، پژوهش و… است که خوشبختانه نمایندگان مجلس نیز نگاه ویژه‌ای به این سیاست‌ها دارند.

معاون حقوقی وزارت علوم ادامه داد: هدفگذاری‌های پژوهشی که در قالب صندوق نوآوری عتف در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده، در برنامه هفتم توسعه جایگاه بسیار خوبی پیدا کرده است.

صابری افزود: یکی از دغدغه‌هایی که در این برنامه توسط مجموعه وزارت علوم پیگیری می‌شود برداشته شدن سقف حقوق برای اعضای هیئت علمی و همچنین برداشته شدن مالیات پلکانی و محاسبه مالیات بر حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها معادل ۱۰ درصد است.

معاون حقوقی وزارت علوم اظهار داشت: همچنین دغدغه‌های تامین مسکن برای مجموعه دانشگاهیان به عنوان دغدغه جدی ما در برنامه هفتم مطرح شده است.

دکتر صابری ادامه داد: در قالب شورای حقوق و دستمزد نیر اقدامات و پیگیری‌های خوبی برای مجموعه یاوران علمی در کشور صورت گرفته که امیدواریم برخی از این پیگیری‌ها به زودی تحقق بیابد و بتوانیم خدمات رفاهی خوبی برای همکارانمان در دانشگاه‌ها داشته باشیم.

اطلاعات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

لازم به توضیح است که دکتر رضا صابری در انتهای تیرماه ماه ۱۴۰۲ بعنوان سرپرست مرکز حقوقی، لوایح و امور مجلس وزارت عتف و بجای دکتر مرتضی فرخی و بعد از استعفای ایشان، انتخاب شدند.

در حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خطاب به دکتر صابری آمده است:

«نظر به مراتب تعهّد، دانش و تجارب ارزنده جناب‌عالی به موجب این حکم به سمت «سرپرست مرکز حقوقی، لوایح و امور مجلس» منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود با تعامل سازنده و مؤثر با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در شفاف‌سازی اهداف و برنامه‌ها و تصویب قوانین مورد نیاز با عنایت به مأموریت‌های مختلف وزارت علوم، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری، در مسیر تحقق و عملیاتی سازی راهبرد‌های طرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در حوزۀ علم و فناوری و برنامۀ ارائه شده به مجلس شورای اسلامی، با به کارگیری همه ظرفیت‌های نظام علم و فناوری کشور موفق و مؤید باشید.

توفیق جناب‌عالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پیشبرد منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) از درگاه خداوند متعال خواستارم».

گفتنی است؛ دکتر رضا صابری (زاده استان گلستان_۱۳۴۵) دانش‌آموخته رشته مردم‌شناسی از دانشگاه پونا هندوستان، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبائی است که از سوابق اجرایی وی می‌توان به معاون آموزشی، دانشجویی و اداری مالی دانشگاه علامه‌طباطبائی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر، عضو شورای شهر آزادشهر و نماینده اسبق مردم آزادشهر و رامیان و چشمه‌ساران و فندرسک در مجلس نهم اشاره کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت علوم و تحقیقات، تاریخ انتشار:۱۸ شهریور ۱۴۰۲، کدخبر:۷۹۴۹۹، www.msrt.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین