پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۸۷۹
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹
در روز سوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان، مسابقات مقدماتی ۲ وزن پایانی از ساعت ۱۲ آغاز شده رحمان عموزاد در ۶۵ و مجتبی گلیج در ۹۷ کیلوگرم به مصاف رقبا رفتند که رحمان عموزاد در نیمه نهایی شکست خورد، و مجتبی گلیج با شکست ثانیه‌های آخر مقابل سعدالله اف از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

شعار سال: رحمان عموزاد از رسیدن به فینال قهرمانی جهان بازماند. در روز سوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان، مسابقات مقدماتی ۲ وزن پایانی از ساعت ۱۲ آغاز شده رحمان عموزاد در ۶۵ و مجتبی گلیج در ۹۷ کیلوگرم به مصاف رقبا رفتند که رحمان عموزاد در نیمه نهایی شکست خورد، و مجتبی گلیج با شکست ثانیه‌های آخر مقابل سعدالله اف از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

گویا برنز هم از سبد کشتی آزاد قهرمانی جهان پرید! + سلام بر چهره رئیس فدراسیون کشتی
نتایج کامل مسابقات مقدماتی ۲ وزن پایانی به شرح زیر است:

۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد

در وزن ۶۵ کیلوگرم که با حضور ۴۵ نفر برگزار می‌شود، رحمان عموزاد خلیلی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با برتری ۱۰ بر ۰ مقابل یانیس مادی از کامبوج به مرحله بعد رفت. او در مرحله بعد با پیروزی ۱۲ بر ۰ مقابل کومان از رومانی راهی یک چهارم نهایی شد. عموزاد در این مرحله با نیک لی از آمریکا کشتی گرفت و با پیروزی ۷ بر ۴ به نیمه نهایی رسید. او در این مرحله به مصاف اسماعیل موسوکایف از مجارستان رفت و در حالی که ۵ بر ۴ جلو بود، در ثانیه‌های آخری ۶ بر ۵ شکست خورد. این در حالی است که عموزاد سال گذشته این رقیب روسی الاصل را شکست داده بود. عموزاد فردا شب برای کسب مدال برنز به روی تشک می‌رود.

۹۷ کیلوگرم: مجتبی گلیج

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۳۵ نفر حضور دارند، مجتبی گلیج پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف بنجامین هانیس از ایتالیا رفت و با پیروزی ۸ بر ۲ راهی دور بعد شد. گلیج برای صعود به یک چهارم نهایی به مصاف ایشیگورو از ژاپن رفت و به راحتی مقابل این حریف ۱۱ بر یک و با امتیاز عالی شکست داد و صعود کرد. گلیج برای رسیدن به نیمه نهایی باید با عبدالرشید سعدالله یف ملقب به تانک روسی مبارزه می کرد که با شکست ۴ بر ۴ از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. گلیج در این کشتی در یک مبارزه حساب شده موفق شد با رقیب پر افتخار خود رقابت کند و در حالی که تا لحظات آخر ۴ بر ۲ جلو بود، در یک غفلت به پل رفت و ۴ بر ۴ و با ضربه فنی نتیجه را واگذار کرد.

گلیج در نیمه نهایی مسابقات جهانی ۲۰۲۱ هم از کایل اسنایدر جلو بود، اما در سه ثانیه پایانی باخت و به فینال رسید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت جی پلاس، تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۶۰۸۰۲۷، www.jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین