پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۵۵۲
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳
در روز‌های گذشته یکی از خبر‌های حاشیه سازی که پیرامون کشتی می‌چرخید، اضافه شدن یک مربی روس به کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد بود. با اعلام فدراسیون کشتی، عیسی حاجی اف نایب قهرمان مسابقات جهانی ۲۰۰۲ به کادر فنی تیم ملی اضافه شد تا بتواند به تقویت این کادر کمک کند.وقتی فدراسیون کشتی برای معرفی مربی جدید تیم ملی کشتی آزاد از لفظ نایب قهرمان جهان استفاده کرد، خیلی‌ها یادشان آمد که این نایب قهرمانی دقیقا در رقابت با یک ایرانی به دست آمده؛ عیسی حاجی اف که در سال ۲۰۰۲ موفق شد با پیروزی مقابل سایتیف افسانه‌ای در انتخابی کشورش، به جهانی تهران برسد، در فینال به مهدی حاجی زاده پدیده آن روز‌های کشتی ایران باخت. همین موضوع دستمایه نقدی به جا شد تا این سوال به وجود بیاید که وقتی همین مربی روس مقابل ایرانی‌ها باخته، چرا باید از مربیانی خارجی استفاده شود؟

شعار سال: اضافه شدن یک مربی روسی به کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، در روز‌های اخیر جنجال زیادی به وجود آورده است.

 روز‌های گذشته یکی از خبر‌های حاشیه سازی که پیرامون کشتی می‌چرخید، اضافه شدن یک مربی روس به کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد بود. با اعلام فدراسیون کشتی، عیسی حاجی اف نایب قهرمان مسابقات جهانی ۲۰۰۲ به کادر فنی تیم ملی اضافه شد تا بتواند به تقویت این کادر کمک کند.

معمای عجیب فدراسیون کشتی و کادر فنی؛ چرا قهرمانان با درستکار و دبیر همکاری نمی‌کنند؟
انتشار همین خبر کافی بود تا آتش در انبار باروت بیفتد و دوباره منتقدان فدراسیون، علیه این اقدام موضع بگیرند؛ مواضعی که از جهات مختلف هم قابل تامل و درست است و این موضوع بیش از آنکه موجب حمایت و ایجاد جو مثبت شود، علیه فدراسیون کشتی جو منفی ایجاد کرده است.

آب در کوزه و ما تشنه لبان می‌گردیم!

وقتی فدراسیون کشتی برای معرفی مربی جدید تیم ملی کشتی آزاد از لفظ نایب قهرمان جهان استفاده کرد، خیلی‌ها یادشان آمد که این نایب قهرمانی دقیقا در رقابت با یک ایرانی به دست آمده؛ عیسی حاجی اف که در سال ۲۰۰۲ موفق شد با پیروزی مقابل سایتیف افسانه‌ای در انتخابی کشورش، به جهانی تهران برسد، در فینال به مهدی حاجی زاده پدیده آن روز‌های کشتی ایران باخت. همین موضوع دستمایه نقدی به جا شد تا این سوال به وجود بیاید که وقتی همین مربی روس مقابل ایرانی‌ها باخته، چرا باید از مربیانی خارجی استفاده شود؟ البته که روزگاری در چند دهه قبل، مربیانی خارجی مثل اریکان و ورشینین به کشتی ایران آمدند تا آن را با کشتی روز دنیا همگام کنند که این مورد جواب هم داد؛ اما در شرایطی که امروز کشتی ایران یکی از قطب‌های اصلی دنیاست، چرا باید از مربیان خارجی استفاده شود؟

درست در همین روز‌ها که حاجی اف به کادر ایران اضافه شده، رضا یزدانی مدیر تیم‌های ملی ترکمنستان است و نفراتی همچون محمود اسماعیل پور، هادی حبیبی و اصغر بذری هم مربیان رده‌های مختلف این کشور. از سوی دیگر کمیل قاسمی یکی از کشتی گیران پرافتخار تاریخ ایران، به عنوان مدرس اتحادیه جهانی و مربی کشتی کامبوج مشغول به کار است، عباس حاج کناری سرمربی تاجیکستان شده و امیر توکلیان هدایت یک تیم کامل در کمپی در هند را بر عهده دارد. همه این‌ها نشان دهنده از پتانسیل بالای کشتی آزاد است و از طرفی قهرمانان مختلفی مانند حسن رحیمی، احسان لشگری، صادق گودرزی، مسعود اسماعیل پور، محمد طلایی، مراد محمدی و... هر کدام به تنهایی یک وزنه هستند که می‌توان از آن‌ها به خوبی در کادر‌های فنی بهره برد.

معمای عجیب فدراسیون کشتی و کادر فنی؛ چرا قهرمانان با درستکار و دبیر همکاری نمی‌کنند؟
اختلاف با فدراسیون یا کادر فنی؟ مسئله این است!

بار‌ها به صورت غیر رسمی شنیده شده که برخی قهرمانان، حاضر به کار کردن با پژمان درستکار نیستند؛ حقیقت این است که درستکار علی رغم عملکرد خوب در دو سال اخیر در مسابقات جهانی به گواه آمار، هیچ گاه نتوانسته به مقبولیت بالایی برسد و فقدان کسب مدال جهانی در کارنامه اش، باعث شده تا خیلی‌ها به سرمربی گری او در تیم ملی خرده بگیرند و خیلی از قهرمانان دست همکاری اش را رد کنند. به همین دلیل هم به نظر می‌رسد درستکار از گزینه‌های مختلف داخلی قطع امید کرده و مجبور شده به سراغ یک فرد خارجی برود تا بتواند کادر فنی اش را تقویت کند؛ کادری که به نظر می‌رسد تجربه کافی برای حضور در بزرگسالان را ندارد و همین پاشنه آشیل کار پژمان شده تا او برای چاره درد آن، از یک روس کمک بگیرد.

از سوی دیگر دو قطبی‌های خادم و دبیر در سال‌های اخیر، باعث شده تا خیلی از قهرمانان علنا در سمت یکی از این دو قهرمان نامدار کشتی قرار بگیرند و خیلی‌ها به واسطه نزدیکی با رسول خادم، قید همکاری با فدراسیون دبیر را بزنند یا در صورت دریافت پیشنهاد همکاری، آن را رد کنند.

آیا حضور حاجی اف جواب می‌دهد؟

همانطور که گفته شد، انتقادات از کادرفنی کشتی آزاد در این دو سال به اشکال مختلف مطرح بوده و بعد از عملکرد ضعیف در قهرمانی آسیا، این انتقادات به اوج خود رسید؛ حالا پژمان درستکار برای حل مشکل کمبود تجربه و بار فنی در کادر دستیارانش حاجی اف را کنار خود آورده و باید دید در فاصله کم‌تر از سه ماه تا مسابقات جهانی، آیا نایب قهرمان مسابقات جهانی ۲۰۰۲ می‌تواند گره‌های کور کشتی آزاد ایران همچون نبرد یزدانی با تیلور و... را باز کند و در مسابقات جهانی اثر کارش مشخص شود یا حضور او تاثیر خاصی در کشتی آزاد ایران نخواهد داشت؟ گذر زمان پاسخ این سوال را مشخص خواهد کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت جی پلاس، تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۵۹۷۹۱۳، www.jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین