پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۹۲۱
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
دلایل فنی و تاکتیکی شکست‌های پیاپی و دومینو وار کشتی گیران در جای خود قابل بررسی و موشکافی است، اما نکته عجیب پس از پایان مسابقات، توجیه‌های پژمان درستکار سرمربی تیم ملی و سخنانی بود که او بیان کرد. درستکار در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به عملکرد خوب آزادکاران، کسب ۴ مدال را نتیجه‌ای مناسب دانست و گفت: «کشتی ما در بهترین زمان‌های خودش هم ۴ تا ۵ مدال و گرفته در سالی که قهرمان جهان شدیم هم ۵ مدال گرفتیم». این سخن عجیب را درستکار در حالی بیان کرد که به جز فرافکنی نمی‌توان برداشت دیگری از آن داشت.

شعار سال: پرونده عملکرد تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۳، با کسب ۱ طلا، ۲ نقره و ۱ برنز بسته شد تا تیم ایران در ۱۰ وزن تنها به ۴ مدال بسنده کند و با ۱۱۰ امتیاز پس از آمریکا، نایب قهرمان شود؛ نایب قهرمانی‌ای که بدون محاسبه امتیازات تیمی روسیه رخ داد واگر امتیازات تزار‌ها حساب می‌شد، شاگردان گاتسالوف با ۱۱۵ امتیاز دوم می‌شدند و ایران باید بر سکوی سوم می‌ایستاد.

توجیه گری و آدرس نادرست درستکار، سرمربی محترم تیم ملی کشتی آزاد، به مردم؟!
دلایل فنی و تاکتیکی شکست‌های پیاپی و دومینو وار کشتی گیران در جای خود قابل بررسی و موشکافی است، اما نکته عجیب پس از پایان مسابقات، توجیه‌های پژمان درستکار سرمربی تیم ملی و سخنانی بود که او بیان کرد.

درستکار در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به عملکرد خوب آزادکاران، کسب ۴ مدال را نتیجه‌ای مناسب دانست و گفت: «کشتی ما در بهترین زمان‌های خودش هم ۴ تا ۵ مدال و گرفته در سالی که قهرمان جهان شدیم هم ۵ مدال گرفتیم». این سخن عجیب را درستکار در حالی بیان کرد که به جز فرافکنی نمی‌توان برداشت دیگری از آن داشت.

تیم ملی کشتی آزاد ایران در حالی در مسابقات جهانی ۲۰۱۳ بوداپست با کسب ۵ مدال شامل ۲ طلا، ۱ نقره و ۲ برنز به قهرمانی رسید که آن زمان کشتی ۷ وزن داشت و ایران در ۵ وزن به طلا رسید؛ در آن مسابقات ایران توسط حسن رحیمی و رضا یزدانی در ۵۵ و ۹۶ کیلوگرم به طلا رسید، عزت الله اکبری در ۷۴ به نقره رسید، و مسعود اسماعیل پور و احسان لشگری در ۶۰ و ۸۴ کیلوگرم به برنز رسیدند. یعنی بیش از ۷۰ درصد ملی پوشان آن زمان به مدال رسیدند و این اتفاق در شرایطی رخ داد که نفراتی از جمله حسن رحیمی و رضا یزدانی با عبور از سد رقبای درجه یک و نامدار خود به مدال طلا رسیدند.

در مسابقات جهانی ۲۰۲۳، اما تیم ایران در ۱۰ وزن به ۴ مدال رسید که این تعداد معادل تنها ۴۰ درصد اعضای تیم ایران است؛ آن هم در شرایطی که ملی پوشان در اکثر اوزان از جمله ۶۵، ۷۴، ۸۶ و ۹۷ به رقبای اصلی خود باختند و در واقع جنگ‌های بزرگی که عیار کادرفنی و تاکتیک ملی پوشان را مشخص می‌کرد، به نفع رقبا شد تا عملا تیم ایران بازنده بزرگ این میدان باشد.

توجیه گری و آدرس نادرست درستکار، سرمربی محترم تیم ملی کشتی آزاد، به مردم؟!

رییس فدراسیون کشتی آمریکا، کنار یکی از عوامل کسب نتایج افتضاح کشتی ایران در مسابقات اخیر

تعداد بازدید : 5

یادی بکنیم از این ویدیوی زیبا هنگامی‌که علیرضا دبیر به یزدانی می‌گه اگر نبردی ...... من (به نقل از فضای مجازی)

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت جی پلاس، تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۶۰۸۳۵۸، www.jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین