پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۴۱۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲
مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: به این شدت نباید مرز‌های ما رها باشد و سوال اینجاست و از کمیسیون امنیت ملی باید پرسید؛ که چرا این موضوع را پیگیری نمی‌کنند و اتباع ویزای ورود ندارند، تمدید نمی‌کنند و مدت زمانی که اقامت دارند مشخص نیست!

شعار سال: مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در خصوص ساماندهی اتباع غیر مجاز و غیر قانونی افغانی در کشور گفت: در هیچ جای دنیا ورود و خروج افراد بی‌حساب و کتاب نیست. شما به این شکل نمی‌توانید در عراق و آذربایجان یا ارمنستان زندگی کنید! بلکه باید ویزا و اقامت دریافت کنید. حاکمیت وظیفه دارد برای افرادی که به داخل کشور می‌آیند مجوز صادر کند. چند روز، کجا و به چه صورتی در کشور اقامت دارند، اما در رابطه با افغانی‌ها بسیار بی حساب کتاب رفتار شده است و همان‌طور نیز افزایش پیدا می‌کنند و کنترلی نیز صورت نگرفته است.

در رابطه با افغانستانی‌ها بسیار بی حساب و کتاب رفتار شده است، نباید مرز‌های ما رها باشد
وی تاکید کرد: به این شدت نباید مرز‌های ما رها باشد و سوال اینجاست و از کمیسیون امنیت ملی باید پرسید؛ که چرا این موضوع را پیگیری نمی‌کنند و اتباع ویزای ورود ندارند، تمدید نمی‌کنند و مدت زمانی که اقامت دارند مشخص نیست!

پزشکیان گفت: این اتفاقات در هیچ کجای دنیا اتفاق نمی‌افتد.

نماینده تبریز گفت: کار‌های صورت گرفته خلاف قانون است و هیچ کسی نمی‌تواند به سادگی و بدون پاسپورت وارد شود.

وی یادآور شد: وزارت کشور متولی این امر است، زیرا می‌تواند از نهاد‌های امنیتی ورود و خروج را کنترل کند.

پزشکیان گفت: ما روبه روی کسی نمی‌ایستیم و می‌گوییم هر فرد در تمام دنیا مجوز عبور دارند آیا ما به راحتی می‌توانیم به آذربایجان یا ارمنستان برویم؟!

این نماینده مجلس گفت: وقتی این افراد وارد کشور شدند، آیا سیستم‌های امنیتی خواب بودند؟!

پزشکیان گفت: چرا با کسانی که تخلف کردند و وارد شدند برخورد نمی‌شود؟ کسی نمی‌گوید که با افغان‌ها دشمن هستیم بلکه ما با آن‌ها هم زبان بوده و یک مملکت بودیم.

نماینده تبریز در پایان گفت: مسئله اصلی داشتن مجوز است که آن‌ها نداشته و ساکن می‌شوند و شروع به بنگاه داری و اشتغال می‌کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت جی پلاس، تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۶۱۱۲۸۱، www.jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین