پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۷۹۹
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
دکتر داوود هرمیداس باوند، دکترای روابط بین‌الملل و از جمله کارشناسان سیاست خارجی ایرانی، ظهر روز یکشنبه، ۲۱ آبان ۱۴۰۲ درگذشت.در همین رابطه،دکتر ظریف وزیر امور خارجه سابق کشور، اقدام به ارسال پیام تسلیت نمود.گفتنی است تاکنون علت فوت مرحوم داوود هرمیداس باوند اعلام نشده است.

شعارسال: داوود هرمیداس باوند، دکترای روابط بین‌الملل و از جمله کارشناسان سیاست خارجی ایرانی، ظهر روز، یکشنبه، ۲۱ آبان ۱۴۰۲ درگذشت.

داوود هرمیداس باوند درگذشت + پیام تسلیت ظریف

او متولد سال ۱۳۱۳ در تهران بود و تحصیلات دبیرستان را در فیروز بهرام گذراند و پس از فارغ التحصیلی در دانشگاه تهران، دکترای روابط بین الملل را از آمریکا دریافت کرده بود. هرمیداس باوند علاوه بر فعالیت در وزارت امور خارجه، سابقه تدریس در دانشگاه‌های تهران را هم در کارنامه خود دارد.

وزیر خارجه سابق ایران، درگذشت دکتر داوود هرمیداس باوند، دیپلمات پیشین کشورمان را تسلیت گفت.

در پیام وزیر خارجه سابق ایران آمده است:

درگذشت همکار ارجمند و دانشمند میهن دوست، شادروان دکتر داود هرمیداس باوند برای خانواده وزارت امور خارجه و نیز جامعه دانشگاهی بسیار دردناک ست.
این ضایعه اسفناک را به همسر گرانقدر، دختران داغدار، خانواده محترم، همکاران و شاگردان آن استاد فرزانه تسلیت عرض می‌کنم.
روانش شاد و یادش جاودان باد.

اطلاعات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

دکتر داوود هرمیداس باوند (زادهٔ ۱۹ آبان ۱۳۱۳ در سوادکوه – درگذشتهٔ ۲۱ آبان ۱۴۰۲) دیپلمات، استاد حقوق بین‌الملل و روابط بین‌الملل و رئیس هیئت رهبری و سخنگوی جبهه ملی ایران (سامان ششم) بود. باوند تحصیلات اولیه خود را در تهران و در دبستان ادب و دبیرستان فیروز بهرام گذارند. او پس از اخذ دیپلم به دانشگاه تهران رفت و در رشته حقوق و علوم سیاسی از دانشکده حقوق و علوم سیاسی فارغ‌التحصیل شد. سپس به آمریکا رفت و در سال ۱۹۶۳ دکترای روابط بین‌الملل را از دانشگاه امریکن در واشینگتن دی‌سی با عنوان تز «ایران در دیدگاه استراتژیک شوروی در سال‌های ۱۹۱۷–۱۹۶۳» به پایان رساند. داوود هرمیداس باوند از اعضای هیئت مؤسس انجمن علمی علوم سیاسی ایران، انجمن علمی ایرانی روابط بین‌الملل و انجمن علمی ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد می‌باشد.

او از سال ۱۳۵۴ به استخدام وزارت خارجه ایران درآمد و از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۲ در سازمان ملل فعالیت کرده ریاست کمیته حقوق مجمع عمومی سازمان ملل و ریاست کنوانسیون بین‌المللی ناظر مبارزه با گروگانگیری را بر عهده داشت. کنوانسیون سوم حقوق دریا‌ها با موضوع «دریا‌های بسته و نیمه بسته» از سوی هرمیداس باوند در کمیسیون حقوقی مجمع عمومی سال ۱۹۷۶ مطرح شد و به تصویب رسید.

برحی از آثار و کتاب‌های تخصصی دکتر باوند عبارتند از: «مبانی حاکمیت تاریخی، حقوقی و سیاسی بر جزایر سه‌گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی» / «دریا‌های بسته و نیمه‌بسته» / «سیاست‌های کلان و جزایر خرد» / «مسئله نوروز، نقض تعهدات بین‌المللی و مسئولیت‌های ناشی از آن» / «تغییرات ناظر به مفهوم مسئولیت بین‌المللی دولت ها».

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 21آبان1402، کدخبر: 5937224، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین