شعارسال: سردار احمد رضا رادان روز چهارشنبه در سفر یک روزه خود به چهارمحال و بختیاری، از مخاطرات فعالیت و حضور خودروهای شوتی در جادهها گفت. رادان بیان داشت که خودروهای شوتی اقدام به انجام سه کار غیرقانونی میکنند. خودروهای شوتی در کنار رقم زدن تصادفهای خطرناک در سطح جادهها به دلیل سرعت بالا و سبقتهای غیرمجاز، اقدام به تخلف راهنمایی و رانندگی میکنند و آرامش را از مردم در جاده میگیرند. همچنین جرم قاچاق و عددی که در این خصوص به آنها نسبت داده میشود، قابل توجه است. نیروی انتظامی امادگی دارد با بهره گیری از روشهایی معین و حرفه ای، با این آسیب اقتصادی- انتظامی، برخورد نموده و منتظر تصویب طرح جدید برخورد در مراجع تحصصی است. هرچند که در حال حاضر هم، امکان و اختیار قانونی برخورد با این نوع خودروها با اعمال روشهای سخت و توقف خودرو با بکارگیری اسلحه، وجود دارد.
وی در خصوص کاهش تصادفها افزود: رییس جمهور اعلام کردند طبق یک ماده مطرح در برنامه هفتم توسعه، جانباختگان ناشی از تصادفها و حوادث رانندگی باید۵۰ درصد کاهش یابد. سهم هر دستگاه از جمله پلیس، اورژانس، جمعیت هلال احمر، وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاههایی که در حوزه ترافیک دخیل هستند، در این ماده مشخص شده و سهم ناجا در این مورد ۱۲ درصد است. هرچند در حال حاضر هم با سه درصد کاهش آمار تصادفات ناشی از عملکرد نیروی انتظامی و پلیس راهور مواجه هستیم، اما هدفگذاری روی ۱۲ درصد کاهش سهم مرگ و میر ناشی از تصادفات است (از ۵۰ درصد کل) .
فرمانده کل انتظامی کشور در خصوص طرح زمستانی پلیس راه گفت: قطع به یقین همکاران ما در سازمان راهداری، اورژانس و جمعیت هلال احمر برای کاهش نگرانیهای مردم در کنارهم در پایگاههای زمستانی حضور مییابند.
درخواست از سردار رادان برای انتظام بخشی ترافیکی و ترددی در محور جاده امام رضا تهران و محور تهران - پاکدشت:
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با توجه به محور صحبتها و تاکیدات سردار رادان در چهارمحال بختیاری، همچنین تاکیدات برنامه هفتم توسعه برای کاهش پنجاه درصدی مرگ و میر جادهای و از همه مهمتر، درخواست حجم بالایی از شهروندان و اعلام نارضایتی از شیوه مدیریت ترافیک در جاده امام رضا و محور تهران- پاکدشت، اقدام به انتقال شکایت و مستندسازی موارد با هدف دستور و تذکر فرماندهی نیروی انتظامی به رئیس پلیس راهور جهت سامان دهی ترافیکی این محور و کاهش حجم تلفات انسانی ناشی از تصادفات نموده است.
این محوراز سه نقیصه کمبود دوربینهای کنترل سرعت (خصوصا بعد از منطقه تعویض پلاک به سمت پاکدشت)، عادت مرگ افرین حضور و حرکت خودروهای سنگین در لاین سه (لاین سرعت) و کم رنگی کاملا مشهود پلیس (گشت ثابت و سیار) برای جریمه کامیونها و وسایل نقلیه سنگین مبادرت کننده به این تخلف و تعداد غیرمتعارف سرعت گیرها در پاکدشت (شهر را تبدیل به منطقه گلوگاهی کرده، در حالی که با نصب دوربینهای کنترل سرعت، به راحتی قابل رفع است) بشدت در رنج بوده و با اعمال همین سه پیشنهاد، میتوان تا ۲۵ درصد از بار ترافیک این محور کاست.
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال