پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۶۰۷
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲
ماهواره بر «قائم ۱۰۰» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ماهواره «ثریا» را با موفقیت در مدار ۷۵۰ کیلومتری قرار داد. آزمایش پروازی این ماهواره‌بر با موتور سوخت جامد مرحله اول رافع با موفقیت انجام شده است و قائم ۱۰۰ اولین ماهواره‌بر سه مرحله‌ای سوخت جامد ساخت کشور است که توسط دانشمندان نیروی هوافضای سپاه ساخته شده است. ماهواره‌بر سوخت جامد قائم ۱۰۰، ماهواره‌ای است که با سه مرحله سوخت جامد قادر خواهد بود ماهواره‌های با وزن ۸۰ کیلوگرم را در مدار ۷۵۰ کیلومتری از سطح زمین قرار دهد. در آزمایش موتور مرحله اول ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ که همان موتور سوخت جامد رافع است و در دی‌ماه ۱۴۰۰ آزمایش زمینی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته بوده، مورد آزمایش پروازی زیر مداری قرار گرفت.

شعارسال: با پرتاب موفق ماهواره به فضا برای اولین‌بار، یک ماهواره ایرانی به مدار ۷۵۰ کیلومتری زمین رسید.

پرتاب ماهواره «ثریا » به مدار ۷۵۰ کیلومتری با ماهواره‌بر «قائم ۱۰۰»

قائم ۱۰۰ که قابلیت حمل تا ۱۰۰ کیلوگرم را دارد، در سومین پرتاب خود ماهواره تحقیقاتی ثریا با جرم تقریبی ۵۰ کیلوگرم را در مدار ۷۵۰ کیلومتری دایروی قرار داد.

این ماهواره با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت ارتباطات تولید شده بود که امروز با موفقیت به فضا پرتاب شد.

تعداد بازدید : 2

این پرتاب صبح روز - شنبه ۳۰ دی - با حضور سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و جمعی از مقامات و مسئولان کشوری و لشکری انجام شد.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز این ماهواره آن را رکورد جدیدی در ارتفاع پرتاب ماهواره در کشور دانست.

این ماهواره‌بر از نوع سوخت جامد است که توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران ساخته شده است. قائم ۱۰۰ که با تلاش نیروی هوافضای سپاه ساخته شده، اولین ماهواره‌بر سه مرحله‌ای سوخت جامد ساخت ایران است. قائم ۱۰۰ قادر است ماهواره‌های با وزن ۸۰ کیلوگرم را در مدار ۷۵۰ کیلومتری از سطح زمین قرار دهد.

تعداد بازدید : 2

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 30دی1402، کدخبر: 1402103021095، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین