پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۷۷۵
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
جمشید جم خواننده باسابقه و مطرح موسیقی کشور (متولد ۱ مرداد ۱۳۳۰ - وفات ۱۱ بهمن ۱۴۰۲) شب چهارشنبه ۱۱ بهمن در منزل خود بدلیل ایست قلبی درگذشت. همسر این هنرمند انقلابی و خواننده سرود معروف «یار دبستانی من» درگذشت این هنرمند را تأیید کرد. او قبل و بعد از اجرای ترانه یار دبستانی ترانه‌های دیگری هم اجرا کرد، اما هیچ کدام به محبوبیت و ماندگاری آن نرسید. جمشید جم سال ۵۷ وارد رادیو شد و به عنوان کارشناس ـ مجری، تهیه کننده و پژوهشگر موسیقی، برنامه‌های متنوعی را تا تولید کرد. جم درباره سرود یاردبستانی من گفته بود که خودش نیز در روز‌های اول ضبط هرگز فکر نمی‌کرد این ترانه بتواند تا این میزان با استقبال رو به رو گردیده و نه تنها با نسل دوره انقلاب ارتباط برقرار نماید، بلکه دارای جذابیت خاص برای نسل‌های دوم، سوم و چهارم بعد از انقلاب هم باشد.

شعارسال: جمشید جم خواننده ترانه ماندگار «یار دبستانی من» از دنیا رفت. این هنرمند شامگاه ۱۱ بهمن ماه پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

درگذشت جمشید جم ، خواننده سرود

این هنرمند پیش از این در گفتگویی درباره اثر ماندگارش توضیح داده بود: «گاهی می‌خواستم به افرادی که این آهنگ را گوش می‌دهند بگویم این آهنگ را من خواندم، اما از کنارشان رد می‌شدم و لبخند رضایت می‌زدم.»

درگذشت جمشید جم ، خواننده سرود

جمشید جم، خواننده آهنگ معروف «یار دبستانی من» درباره علاقه‌اش به موسیقی و مسیری که طی کرده است، توضیح داده بود: «در محرم سال ۱۳۵۷ در کنار بسیاری از بزرگان موسیقی شاگردی می‌کردم، زیرا می‌خواستم دانش بالایی نسبت به موسیقی داشته باشم. من تمام موسیقی‌های ایرانی، موسیقی ملل، سمفونی و ... را مطالعه کردم. اوایل یک موتور گازی خریدم و باند‌های ماشین برادرم را برداشتم و نوار‌های الله اکبر را می‌گذاشتم و در میدان می‌چرخیدم تا فضایی انقلابی در شهر حاکم شود. در ۲۱ بهمن سال ۱۳۵۷ زمانی که امام خمینی (ره) فرمودند حکومت نظامی لغو شده است، با وجودی که من تیر خورده بودم، اما با مشارکت مردم حضور پیدا کردیم و رادیو و تلویزیون را گرفتیم و بعد از آن به رادیو رفتیم و در میدان ارگ پنهان شدیم.»

درگذشت جمشید جم ، خواننده سرود

او همچنین گفته بود: «به دلیل وجود دو تانک در میدان ارگ درگیری زیادی شکل گرفت، اما در این زمان به نظامیان گفتیم که این گروه مردمی است باید رادیو را تحویل دهید و خدا را شکر توانستیم رادیو را تحویل بگیریم. من به دلیل علاقه زیادی که به رادیو داشتم در آنجا ماندگار شدم.»

تعداد بازدید : 5

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 11بهمن1402، کدخبر: 1402111108677، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین