پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۹۷۶
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
عصر ۲۹ بهمن ۱۳۹۸؛ این تاریخ را همه‌مان به یاد داریم. بعید است که حالا حالا‌ها از یادمان برود. کرونا با مرگ دو بیمار قمی، حضورش را در ایران رسمیت بخشیده بود. هرچند به گفته برخی متخصصان از دی ماه بیمارانی با علائم کروناویروس به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که به علت نو پدید بودن بیماری مورد شناسایی قرار نگرفته‌اند و به گفته معاون وزیر، چون در مقطع اوج همه‌گیری بیماری آنفلوانزای H۱N۱ بود، نظام سلامت به اشتباه آن را آنفلوانزا تشخیص داد. حال بعد از گذشت چهار سال، دکتر حسین شهزادی فوق تخصص قلب کودکان مرکز قلب شهید رجایی بمناسبت چهارمین سالروز آغاز تلخ بیماری کرونا در ایران، متن زیر را تهیه و منتشر کرده است.

شعارسال: دکتر حسین شهزادی - فوق تخصص قلب کودکان - مرکز قلب شهید رجایی بمناسبت چهارمین سالروز آغاز تلخ بیماری کرونا در ایران نوشت:

بمناسبت چهارمين سالروز آغاز تلخ بیماری کرونا در ایران + طوفان مرگ و باد بی تدبیری

۴ سال قبل ٬ در ۳۰ بهمن سال ۱۳۹۸ ٬ خبری در بعضی از نشریات و خبرگزاری‌ها آمد ... سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: " ... به دنبال پیک بیماری‌های حاد تنفسی ظرف روز‌های اخیر در قم ۲ مورد در آزمایشات اولیه از نظر کرونا ویروس مثبت گزارش شدند، اما متاسفانه هر دو بیمار با توجه به کهولت سن و نقص سیستم ایمنی در بخش مراقبت‌های ویژه فوت کردند... "

بیماری کرونا به سرعت در ایران گسترش یافت. در طی یک هفته ٬ آمار رسمی مبتلایان در ایران به ۱۳۹ نفر و تعداد موارد فوت شده به ۱۹ نفر رسید و در طی دو هفته آمار مبتلایان به ۲۳۳۶ نفر و تعداد موارد فوت شده به ۷۷ نفر رسید و بیشتر استان‌های کشور درگیر بیماری شدند و به سرعت ترس و وحشت و اضطراب همه جامعه را فرا گرفت.

گرچه انتظار اولیه این بود که این بیماری مثل سایر بیماری‌های تنفسی فصلی زود کنترل شود ولی متاسفانه این بیماری به سرعت جهان گیر شد و هنوز بعد از گذشت ۴ سال ٬ بیماری کرونا در ایران و جهان فعال است و قربانی می‌گیرد.

بیماری کرونا هشت موج را در ایران ایجاد کرد که تلخ‌ترین ٬ سنگین‌ترین و سیاه‌ترین آن ٬ موج پنجم در تابستان سال ۱۴۰۰ و با شیوع سویه دلتا بود. مرگ روزانه ناشی از بیماری ٬ از ۷۰۰ نفر در روز گذشت و سیاه‌ترین روز کرونایی ایران ٬ دوم شهریور سال ۱۴۰۰ با قربانی شدن ۷۰۹ نفر بود.

بمناسبت چهارمين سالروز آغاز تلخ بیماری کرونا در ایران + طوفان مرگ و باد بی تدبیری

بمناسبت چهارمين سالروز آغاز تلخ بیماری کرونا در ایران + طوفان مرگ و باد بی تدبیری

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ٬ امروز پس از گذشت ۴ سال از آغاز پاندمی بیماری کرونا در جهان و خروج از وضعیت اضطراری بیماری ٬ بیش از ۷۰۰ میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا شده اند و بیش از ۷ میلیون مرگ در جهان به علت بیماری کرونا ثبت شده است.

در ایران بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت ٬ بیش از ۷ میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده اند و این بیماری باعث از بین رفتن ۱۴۶۷۹۶ هموطن شده است.

گرچه امروز دیگر این بیماری برای ما عادی شده است و دیگر کسی از شنیدن نامش وحشتی ندارد و لحظه‌ها ٬ روز‌ها و شب‌های دلهره ٬ اضطراب ٬ وحشت ٬ تنهایی ٬ نا امیدی و حس مرگ خود و عزیزانمان را فراموش کرده ایم. ولی یادمان باشد و فراموش نکنیم تلاش ٬ ایثار و از خودگذشتگی بزرگ مردان و زنان گمنام عرصه سلامت و بهداشت این سرزمین را ...

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ۳۰۰ نفر از این عزیزان جانشان را از دست دادند.

بمناسبت چهارمين سالروز آغاز تلخ بیماری کرونا در ایران + طوفان مرگ و باد بی تدبیری

سالگرد ورود کرونا به ایران و صداوسیمایی که دروغ منتشر کرد! سیدعلی پورطباطبایی ،خبرنگاری که در این فیلم‌ با مردم قم‌ مصاحبه می‌کند، بعدا از من حلالیت خواست ‌و گفت به ما گفتند برو گزارش بگیر که کرونا نیست. در حالی که ۲۹ بهمن معاون وزیر بهداشت و استاندار قم‌ رسما ورود کرونا را اعلام کرده بودند.

تعداد بازدید : 3

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت بولتن نیوز، تاریخ انتشار: 30بهمن1402، کدخبر: 841170، www.bultannews.com/سایر منابع

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین