پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۱۳۸
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲
با وجود اینکه ایران بار‌ها در خصوص تعیین تکلیف این قضیه از طریق گفتگو تاکید کرده است، شورای همکاری خلیج فارس بار دیگر ادعا‌ها در مورد میدان گازی آرش را تکرار کردند. در بیانیه نشست وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس این ادعا مطرح شده است که تمام میدان گازی دُره (آرش) و منابع طبیعی آن به طور مشترک و تنها متعلق به عربستان و کویت است. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه گفته است: بدون شک طرح ادعا‌های یکجانبه در بیانیه‌های مختلف و رسانه‌ها نمی‌تواند گامی به جلو برای حل این پرونده قلمداد شود.

شعارسال: اعضای شورای همکاری خلیج فارس روز یکشنبه در بیانیه پایانی نشست این گروه ادعای خود را در مورد میدان گازی آرش تکرار کرده و سهم ایران از آن را نادیده گرفتند.

واکنش وزارت خارجه به ادعای شورای همکاری خلیج فارس درباره میدان گازی آرش

در بیانیه نشست وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس این ادعا مطرح شده است که تمام میدان گازی دُره (آرش) و منابع طبیعی آن به طور مشترک و تنها متعلق به عربستان و کویت است.

وزارت امور خارجه همواره اعلام کرده است: جمهوری اسلامی ایران، همواره بر حل و فصل موضوع میدان آرش از طریق گفتگو و براساس مذاکرات پیشین کارشناسان تاکید کرده و بر این باور است توافق درباره این موضوع در فضای همکاری و احترام به منافع و مصالح مشترک قابل دسترسی است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه گفته است: بدون شک طرح ادعا‌های یکجانبه در بیانیه‌های مختلف و رسانه‌ها نمی‌تواند گامی به جلو برای حل این پرونده قلمداد شود.

ایران ضمن تصریح به اصل حسن همجواری و سیاست تقویت روابط با همسایگان، بر آمادگی برای ادامه مذاکرات در فضای دوستانه و کارکردی با هدف رسیدن به یک راه‌حل مورد توافق تاکید دارد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت پرسون، تاریخ انتشار: 13اسفند1402، کدخبر: 612453، purson.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین