پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۴۱۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
یکی از آفات وارده بر مدیران دولتی در ایران، بازتعریف و نقل شنیده‌ها و روایات جلسات ماضی به زبان خودشان آنهم در قالب برنامه و سیاست فعالیتی است. در جلسات مختلف می‌نشینند و گفت و شنود‌های مختلف و ایده پردازی‌های گوناگون صورت می‌گیرد و جنابان مدیران والامقامان، ایده پردازی را با نگاهی توهمی، معادل برنامه و سیاست پنداشته و در سایر جلسات، در قالب بیانات خود مطرح می‌کنند و غافل از قضاوت ها، خروجی ها، اثرات و پیامد‌ها می‌باشند. صحرامراد درمانده در آرایش ۶-۳-۳، درگیر در بازماندگی از تحصیل و معدل‌های پائین دیپلم، وامانده در طرح تحول آموزش و پرورش و متحیر در موج چهارم شناخت (ترکیب علم و حوزه شناخت علمی با حوزه دینی و باور‌های ارزشی و یقینی)، قصد کاهش سن دیپلم را دارد؟ رضامراد جان، اول چند خط روانشناسی شناخت گرا و روانشناسی پیاژه، آدلر و سایر مکاتب و بزرگان داخلی و خارجی را مطالعه کن، بعد طرح و برنامه بده. بابت حرف شنوی هایت هم تشکر می‌کنیم.

شعارسال: رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه رویداد ملی ستاپ سخن خود را با یادآوری خاطره‌ای از دوران مدرسه و تکالیف نوروزی شروع کرد و گفت: در دوران مدرسه معلمی داشتیم که تاکید داشت باید درشت بنویسید، یک بار املایی که باید می‌نوشتیم را بسیار ریز و تمام آن را در یک خط نوشتم، معلم هم با اینکه تمام املا درست بود، اما به دلیل ریز نوشتن به من نمره صفر داد.

توصیه وزیر آموزش و پرورش به اعطای دیپلم در ۱۵ سالگی! + حداقل چند خط درباره روانشناسی شناخت گرا و پیاژه می خوندی رضامراد

او در ادامه بیان کرد: امروز یک حرف به همه همکارانم دارم، اگر دانش‌آموزان به شما گوش نمی‌کنند دلیلش این است که چیزی که شما می‌گویید را جای دیگر جذاب‌تر دریافت می‌کنند. بچه‌های امروز دانش را خیلی راحت به دست می‌آورند. ابزار‌های نوین بسیار کارآمد هستند. تمام چیز‌های خوب باید در دست یک معلم خوب‌تر قرار بگیرد تا به نتیجه برسد.

صحرایی گفت: نقطه غایی یک آموزش و پرورش خوب، تربیت است نه صرفا آموزش. در این باب خیلی گفتگو می‌شود کرد که چطور ما این فناوری‌های که در لب دانش هستند را به بحث آموزش ببریم.

او مطرح کرد: آموزش و پرورش اگر اولویت اول کشور بشود در آینده شکوهمند خواهیم شد. از روزی که پا در این عرصه گذاشتم مسئله ما این بوده که بگوییم اول آموزش و پرورش مهم است. اگر این اتفاق بیفتد، اتفاقات آینده اتفاقات تاثیرگذاری هستند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر اقتصاد پویا، فرهنگ بانشاط و پویا، جامعه سلام و مشارکت‌پذیر و سیاست ورزی درست می‌خواهیم بذر همه این‌ها در مدرسه کاشته می‌شود. تمام مسئولان کشور باید به آموزش و پرورش برگردند.

او گفت: این همه دوندگی می‌کنیم، ولی اقتصاد ما به آنجایی که باید نمی‌رسد. این همه تلاش می‌کنیم، ولی مسائل اجتماعی ما کاهش نمی‌یابد. این همه تلاش می‌کنیم، ولی گزاره‌های فرهنگی آن طور که باید جا نمی‌افتد. همه این‌ها برای این است که جایی خارج از مدرسه سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

صحرایی بیان کرد: کشور‌هایی که پیشرفت کردند تمام توش و توان خود را به مدرسه بردند. بازگشت به مدرسه و تمرکز بر مدرسه و پذیرفتن مدرسه به عنوان یک نهاد فرهنگی و اجتماعی ملی که باید دیوار‌های آن برداشته شود و مشارکت مردمی ایجاد شود، مهم است.

او با تاکید بر اینکه آموزش‌ها تا قبل از ۷ سالگی موثرتر هستند، گفت: اگر بتوانیم دیپلم را در ۱۵ سالگی اعطا کنیم و از ۱۸ سالگی افراد وارد بازار کار شوند، اتفاقات بهتری می‌افتد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دیارمیرزا، تاریخ انتشار: 13اسفند1402، کدخبر: 847820، diyarmirza.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
0
0
خیلی باحال بود بخدا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین