پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۲۱۴
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مجلس یازدهم مدعی شد، پیگیری پس گرفتن اموال بیت المال از دست کسانی که به نام مسئولیت، مال و ثروت عموم مردم را برای منافع خود به کار گرفته‌اند وظیفه اولیه مجلس تحول‌ خواه و همه مسئولان کشور است. مبنای عملکرد ما در دور آینده مجلس عمل به گفتمانی است که آن را آغاز کرده‌ایم، پاک باش و خدمتگزار.برخی از منتقدین بیان می دارند که این صحبت های قاضی زاده هاشمی بدلیل عدم اشاره به ظرفیت های قانونی ،عدم اشاره به شیوه همگرایی ساخت ها و نهادهای بازرسی و نظارتی ، عدم اشاره به گروه های هدف اولویت دار ، عدم اشاره به شیوه ها و تجارب داخلی و خارجی اجرایی کردن این صحبت، نوعی تعارف بوده و فاقد ضمانت اجرایی است.

شعار سال: سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی روز شنبه ۲۰ اردیبهشت مجلس گفت، مردم علیرغم تمامی مشکلات و همه دسیسه‌های بیگانگان با بهره گیری از امپراتوری رسانه‌ای و فضای مجازی، کشور و انقلاب شان را با جان و مال یاری کرده‌اند.
انتظار مردم تشکیل مجلس جدید، امید و خونی تازه در رگ‌های ساختار سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور است و ما به شما قول داده ایم که مجلس آینده مجلسی تحول خواه باشد؛ مجلسی که فراتر از لیست‌ها و پرهیز از اختلافات نافرجام سیاسی به فکر حل مشکلات واقعی مردم باشد. با تمام قوا سعی خواهم کرد که با همکاران خود در مجلس تحول‌خواه آینده قدم برای رفع این مشکلات برداریم.  در نظامی که دو محور اصلی آن جمهوریت و اسلامیت است وجود تبعیض و فاصله طبقاتی هیچ بهانه‌ای ندارد، مجلس آینده باید گام‌های مهمی در برطرف کردن تبعیض در جامعه اسلامی و کم کردن فاصله طبقاتی بردارد.

پیگیری پس گرفتن اموال بیت المال از مدیران مصادره به مطلوب کننده و  اختلاس گر ، توسط مجلس آینده

وی پیگیری و پس گرفتن اموال بیت المال را از اولویت نمایندگان و مسئولان دانست و گفت: پیگیری پس گرفتن اموال بیت المال از دست کسانی که به نام مسئولیت، مال و ثروت عموم مردم را برای منافع خود به کار گرفته‌اند وظیفه اولیه مجلس تحول خواه و همه مسئولان کشور است. مبنای عملکرد ما در دور آینده مجلس عمل به گفتمانی است که آن را آغاز کرده‌ایم، پاک باش و خدمتگزار.

قاضی زاده بیان کرد، از اینکه جوانان، تحصیل کردگان، نخبگان و حتی جوانانی که سرمایه‌های اصلی این آب و خاک هستند، از کشور مهاجرت می‌کنند دل و جان آدمی به درد می‌آید، ایران باید برای ایرانیان در چارچوب قوانین این کشور متمدن، امن و جای مناسبی برای زندگی باشد، مجلس تحول‌خواه آینده باید به مشکلات و درد مردم با تمام توان توجه کند و هرچه زودتر برای جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های ملی کشور چاره‌ای بیندیشد. نسل دهه ۷۰ انقلاب نسلی هوشیار، پرشور و عدالتخواه است این نسل هر چند ویژگی‌ها و سلایق خود را دارد، اما در اصل استقلال و آزادی ایران اسلامی و نفی هرگونه سلطه بیگانگان هیچ شک و شبهه‌ای ندارد، این نسل انتظار دارد که زمینه‌های اشتغال، رشد تحصیل و زندگی شرافتمندانه برایش فراهم شود، این نسل شفافیت، درستی و صداقت از همه ما و مسئولان می‌خواهد. این نسل انتظار دارد که با آن‌ها روراست باشیم و شفافیت را در همه امور عملاً نشان دهیم. مجلس اول باید از خود شروع کند مردمی که در ۱۱ اسفند با حضور خود در پای صندوق‌ها رای خود را نشان دادند، حالا انتظار دارند که همه این امور مجلس برای آنان شفاف باشد و نمایندگان آنان از هرگونه شبهه، فساد و آلودگی به ویژه موضوعات مالی مبرا باشند.

پیگیری پس گرفتن اموال بیت المال از مدیران مصادره به مطلوب کننده و  اختلاس گر ، توسط مجلس آینده

برخی از منتقدین بیان می دارند که این صحبت های قاضی زاده هاشمی بدلیل عدم اشاره به ظرفیت های قانونی ،عدم اشاره به شیوه همگرایی ساخت ها و نهادهای بازرسی و نظارتی ، عدم اشاره به گروه های هدف اولویت دار ، عدم اشاره به شیوه ها و تجارب داخلی و خارجی اجرایی کردن این صحبت، نوعی تعارف بوده و فاقد ضمانت اجرایی است.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع مختلف

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین