پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۲۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
شنبه ۱۹ اسفندماه کارمندان شهرداری شهر گرگان به دستفروشی حمله کرده و او را در خیابان کتک زدند. موضوعی متاسفانه تکراری که ریشه ان را باید در شاخص‌های نوع انتخاب پیمانکار، نوع استخدام نیرو برای مقابله با سد معبر و نوع اموزش‌های ارایه شده به ان‌ها جستجو کرد. جماعتی که متاسفانه از بینشان بعضا شعبان بی مخ‌هایی رشد کرده و بشکلی فجیع آبروی شهرداری را برده و خودشان هم به دام قانون می‌افتند. سوال اینجاست که چرا دادستانی با توجه به فراگیر شدن این جرم، ورود موثر و بازدارنده نمی‌کند؟ چرا دیوان عدالت با وجود شکایات عدیده، حکم به محکومیت برخی از شهردار‌ها به اتهام قصور در انتقال و انعکاس چارچوب‌های قانونی مقابله با سد معبر نمی‌کند؟ شهروندان تا کی باید شاهد چنین صحنه‌های زشتی باشند؟ تا کی باید این نوع داستان‌ها را در قالب تصور وقوع یک رویداد اتفاقی یا یک معذرت خواهی ساده یکی از مقامات، خاتمه یافته بدانیم؟

شعارسال: ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی مربوط به شنبه ۱۹ اسفند ماه منتشر شده که نشان می‌دهد مأموران شهرداری در خیابانی در شهر گرگان به یک دستفروش حمله برده و او را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند. انتشار این ویدئو با انتقادات زیادی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده و واکنش دادستانی و شهرداری گرگان را نیز به دنبال داشته است.

تعداد بازدید : 5

محمود اسپانلو دادستان مرکز گلستان از تشکیل پرونده و تعقیب قضایی نیرو‌های انضباط شهری شهرداری گرگان خبر داد و گفت: پس از انتشار ویدیوی درگیری ماموران انضباط شهری این شهر با دست فروشان، مدیر مربوطه به دادسرا احضار شد. همچنین مدیر مربوطه ملزم به عذر خواهی رسمی و انتشار آن به صورت عمومی و دلجویی از دست‌فروشان آسیب‌دیده شد. دادستان مرکز استان با تاکید بر این که تنها ضابطان دادگستری حق اقدام و دستگیری افراد طبق ضوابط و با هماهنگی مقام قضایی دارند، ادامه داد، دستگیری غیر قانونی و کتک کاری مردم مصداق بارز نقض حقوق شهروندی است. ماموران انضباط شهری به هیچ وجه حق تعرض به افراد ندارند و اقدام این افراد فرا قانونی و جرم است و از باب حفظ حقوق عمومی برای متخلفان پرونده تشکیل و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند. پیش‌تر هم، درباره نحوه برخورد با دستفروشان به شهرداری تذکر داده بودیم و در صورت تکرار اقدام‌های فراقانونی و نقض حقوق شهروندی افراد، مسئولیت آن متوجه شخص شهردار گرگان است و باید پاسخگو باشد.

ماجرای شعبان بی مخ ها در شهرداری، این داستان شهرداری گرگان + عذرخواهی شهردار

احمد سالاری معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان در پی انتشار خبر برخورد نامناسب ماموران انضباط شهرداری با دستفروشان گفت: از دستفروشان عذرخواهی و با اهدای گل از آن‌ها دلجویی کردیم. دو عامل درگیری با دستفروشان در گرگان اخراج شدند. قانون محور همه فعالیت‌های ما در شهرداری است و رفتار‌های خلاف قانون مورد تایید ما نیست. چند منطقه از شهر گرکان را برای دستفروشان در نظر گرفتیم تا به صورت شبانه روزی در آنجا فعالیت کنند.

ماجرای شعبان بی مخ ها در شهرداری، این داستان شهرداری گرگان + عذرخواهی شهردار

افکار عمومی ضمن تقدیر از زحمات دادستانی گلستان، منتظر ورود دادستان کل کشور به این موضوع متاسفانه قلدر مابانه و زشت با پتانسیل بالای سو استفاده توسط رسانه‌های معاند برای مخدوش سازی چهره خدمت رسانی در کشور است.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
0
0
بخدا اگه من بودم آدرس خونش رو پیدا می کردم و تیکه پارش می کردم تا درس عبرت بشه برای بقیه گنده باقلی ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین