پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۳۰۰
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
بر اساس ادعای خبرگزاری تسنیم ، با گذشت حدود ۸ ماه از سرپرستی شاهرخ رمضان نژاد در حوزه وزارتی دفتر وزیر جهاد کشاورزی ( دفتر مهندس نیکبخت)که بنوعی از مهلت قانونی مجاز برای سرپرستی نیز بیشتر شده است، دو نهاد مهم نظارتی در داخل و خارج دولت که می بایست تاییدیه برای صدور حکم مدیر کلی وی را صادر می کردند، بنا به دلایلی با صدور این تاییدیه مخالفت کردند و با این وضعیت، هرچند احتمال جابجایی وی از این سمت وجود دارد.اما سوالی که باید از رئیس جمهور پرسید این است که مگر ما به حضرتعالی درخصوص انتصابات سفارشی و حمایت پشت پرده ای و همچنین فجایای خدای ناکرده نمک گیر شدن توسط برخی از حامیان تان، هشدار مستقیم نداده بودیم جناب رئیسی عزیز؟ مگر در خصوص آقای ساداتی نژاد ، پیوست امنیتی تقدیم حضور نکردیم . بیان نگردید که اگر ایشان بیایند،چه مخاطرات امنیتی بخش کشاورزی و کشور را تهدید خواهد کرد؟مگر سربسته در خصوص آقای نیکبخت( بشکل رسانه ای و غیرمستقیم) بیان نگردید که توصیه پذیری فاجعه زا خواهد بود و ایشان برای موفقیت نیاز به استفاده از توانمندی کلیه تیم های فعال در این حوزه را دارد؟ حال بفرمائید جناب شاهرخ رمضان نژاد با شناسنامه سیاسی اثبات شده چپ اصلاحاتی و اخلاق حرفه ای و شاید رنگین کمانی سیاسی (ارسال پیام تبریک برای وزرای چپ و راست) ، بر اساس کدام تخصص، شایستگی و صلاحیت ، عهده دار سمت خطیر دفتر وزارتی در جهادکشاورزی شده اند؟ واقعا باید خندید اگر بشنویم که ایشان توسط نهادهای نظارتی درون دولت و خارج از آن، تائید صلاحیت برای این پست شده باشند. حد اعلی توانمندی این فرد، لابی من و برقراری ارتباطات است. راست آزمایی و صحت سنجی شایعات و شنیده های مالی هم بماند برعهده دوستان امنیتی . آقای رئیسی، بخش کشاورزی جای تعارف نیست. دستور بفرمائید گزارشی از رشد اقتصادی بخش در سال 1402 ، گزارشی از حجم واردات ، گزارشی از سطح سخیف و کم اثر مداخلات در بحث توسعه منطقه ای و روستایی وظیفه مند به اجرا توسط جهادکشاورزی ، گزارشی از وضعیت توسعه کشاورزی کشور، تقدیم حضور گردد. سیاه نمایی نمی کنیم ولی با جماعت موثر مدیران شناسنامه دار و حرفه ای برای بخش مواجه نیستیم. ما بنا بر وظیفه شرعی،حرفه ای و سازمانی هشدار داده ایم. از سازمان محترم بازرسی کل کشور، مرکز پژوهش های مجلس، مرکز مطالعات راهبردی نهاد ریاست جمهوری و نهادهای فعال در حوزه حکمرانی تقاضا مندیم در شفاف سازی وضعیت بخش کشاورزی و تبیین مخاطرات و چالش های آن برای رئیس جمهور ، اقدام کنند. امید و خیری به سازمان برنامه و بودجه، کمیسیون کشاورزی مجلس و دیوان محاسبات در این خصوص نیست.

شعار سال : خبرگزاری تسنیم مدعی است که پیش تر درباره برخی دخالت های زیاده از حد آقای شاهرخ رمضان نژاد چهره شناخته شده اصلاح طلبان و سرپرست حوزه وزارتی دفتر وزیر جهاد کشاورزی در امور انتصابات ملی و استانی و همچنین امضای برخی مکاتباتی که علی القاعده باید توسط وزیر امضا شود، گزارشی منتشر و اعلام نموده که به نظر می رسد، رمضان نژاد عملا وزیر در سایه شده است. تسنیم بیان داشته است که ،در حالی حدود 8 ماه از سرپرستی شاهرخ رمضان نژاد در حوزه وزارتی وزارت جهاد کشاورزی می گذرد که ، دو نهاد نظارتی در داخل و خارج دولت با تایید مدیرکلی وی مخالف هستند.

شایعات و شنیده‌هایی مطرح است که برخی معاونان وزیر جهاد کشاورزی از دخالت‌های رمضان نژاد در امور کارشناسی هم ناراضی بوده و گله دارند. ظاهرا برخی گزارش‌های کارشناسی و فنی که از طرف معاونت‌های مختلف برای اظهارنظر و امضای وزیر جهاد کشاورزی به دفتر وی ارسال می‌شود، قبل از اینکه به رویت شخص وزیر برسد، با نظر سرپرست دفتر وزیر که احتمالا تخصص فنی کافی درباره موضوع مورد نظر هم ندارد، مورد ارزیابی و بعضا رد قرار می‌گیرد.این احتمال وجود دارد که چنین اقداماتی در راستای به نتیجه نرسیدن بخشی از گام های اصلاحی معاونت‌ها در حوزه کشاورزی ارزیابی گردیده و احتمالا برخی جریان‌های سیاسی مخالف دولت که در بدنه مدیران وزارت جهاد کشاورزی رخنه کرده اند، در دستور کار خود داده باشند.

آیا دو نهاد نظارتی داخل و خارج دولت ، انتصاب هشت ماهه شاهرخ رمضان نژاد در سمت سرپرستی دفتر وزارتی در جهادکشاورزی را تائید کرده اند؟

شاهرخ رمضان نژاد چهره شناخته شده جریان اصلاح طلب که اوایل دهه ۸۰ عضو شورای شهر و سخنگوی جبهه اصلاح طلبان، در دولت حسن روحانی و وزارت حجتی مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، در دولت دوم حسن روحانی با حکم رئیس جمهور وقت رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ( چگونگی انتخاب ایشان در نظام مهندسی استان تهران و ماجرای اتوبوس کشی یک بنده خدا برای کسب رای از ورامین شنیدنی است که شاید در موقعیت خاص خودش، بیان گردد) و در سال ۹۷ با حکم عیسی کلانتری عضو شورای مرکزی خانه کشاورز شده بود، در دولت رئیسی هم مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی، دبیر قرارگاه امنیت غذایی و همچنان رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی با حکم رئیس جمهور سابق هست و با این پست‌های بعضا ارتباطی و سفارشی، علی الظاهر همه کاره وزارت حساس جهاد کشاورزی و البته بخش خصوصی فعال در حوزه کشاورزی است (شعار سال: یکی از مخاطرات رانت زای بخش کشاورزی را باید به تمایل بالا در واردات نهاده ها و بذر و سم و برخی از ماشین الات جستجو کرد. مخاطره بعدی راه اندازی ،مکانیزم هایی شبیه چای دبش در برنج و چای و موز و چند کالای وارداتی دیگر است. مزایده ها و مناقصات بخش کشاورزی خصوصا در تعاون روستایی ، شرکت بازرگانی دولتی، شیلات،پاد و غیره از دیگر جاهای رانت زا است. موافقت با تغییر کاربری اراضی بشدت موضوع رانت زایی است. طرح های پیمانکاری در شرکت جهادنصر و غیره از موضوعات قابل تاکید است و ... . موارد محدود ذکر شده، بستر بسیار مناسبی می تواند باشد برای فعالیت های غیرقانونی و فسادزا که باید مورد توجه خاص نهادهای امنیتی و نظارتی باشد. این صرفا یک هشدار به نهادهای امنیتی و نظارتی نیست. بلکه یک درخواست و از آن مهمتر، یک الزام قانونی جهت افزایش دقت در این حوزه فعالیتی است)

شنیده‌هایی به گوش می‌رسد که بخش عمده انتصاب‌ها در وزارت جهاد کشاورزی که مجموعه‌ای از مدیران مسئول وضع موجود از جریان سیاسی اصلاح طلب را دور هم جمع کرده، با اعمال نظر و پیگیری رمضان نژاد انجام شده و مهمتر اینکه بخش عمده مکاتبات مهم در حوزه وزارت جهاد کشاورزی که باید توسط شخص وزیر انجام شود، توسط سرپرست حوزه وزارتی انجام شده است که صدای یکی از نهاد‌های مهم نظارتی را هم درآورده و در این خصوص مکاتبه رسمی با وزیر انجام شده است.

در این وضعیت سوال مهمی که باید از آقای نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و البته مسئولان ارشد دولت آقای رئیسی پرسید این است که، مدیران اصلاحاتی در دوران صدارت چند ده ساله خود چه کارنامه‌ موفقی در حوزه کشاورزی داشتند که در دولت آقای رئیسی هم باید همین افراد در راس کار باشند و وضعیت تولید محصولات اساسی کشاورزی و امنیت غذایی کشور به دست آنها سپرده شود؟

از عزیزان ساعی و برج های اطراف( بشکل کد دار و سربسته عرض شد) نیز تقاضا می کینم که در این امور دخالت نکنند. از افراد بزرگ انتظار نمی رود که وارد چنین حوزه های شوند . بسترساز بی توقعی می شود، اگر بشنویم که توصیه ای در این خصوص صورت گرفته است. 

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با اندکی اضافات و تلخیص ،برگرفته از خبرگزاری تسنیم. کد خبر: ۳۰۴۵۵۴۳. منتشره در تاریخ هشتم اسفند 1402. https:www.tasnimnews.com/ سایر منابع. 

اخبار مرتبط
برچسب ها: شاهرخ رمضان نژاد ، عملکرد شاهرخ رمضان نژاد ، رزومه شاهرخ رمضان نژاد ، عد تائید صلاحیت شاهرخ رمضان نژاد ، انتقادات از شاهرخ رمضان نژاد ، تائید صلاحیت شاهرخ رمضان نژاد ، شاهرخ رمضان نژاد و نظام مهندسی ، شاهرخ رمضان نژاد و روابط عمومی ، شاهرخ رمضان نژاد و دفتر وزارتی ، شاهرح رمضان نژاد و عدم تائید صلاحیت ، رانت در تعاون روستایی ، رانت در شیلات ، رانت در شرکت پشتیبانی امور دام ، رانت در معاونت آب و خاک ، رانت در جهادنصر ، رانت در شرکت بازرگانی دولتی ایران ، رانت در زیربخش های وزارت جهادکشاورزی ، رانت در واردات نهاده های دامی ، رانت در کود و سم و بذر ، رانت در تغییر کاربری اراضی ، رانت در بازرگانی خارجی ، رانت در توزیع کالاهای اساسی ، شیوه انتخاب و انتصاب ساداتی نژاد ، شیوه انتخاب و انتصاب نیکبخت ، سفارش پذیری در انتخاب و انتصاب مدیران ، تعیین تکلیف شاهرخ رمضان نژاد ، وزیر در سایه شاهرخ رمضان نژاد ، عزیزان ساعی و برج های اطراف
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین