پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۱۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۶
امیرهوشنگ لطیف دانشجوی اقتصادکشاورزی بیان داشته است که به جرات می توان گفت که پس از حدود بیست و دو سال از زمان ادغام وزارتین ، انتخاب آقای نیکبخت بعنوان وزیر جهاد کشاورزی نقطه عطفی در مدیریت این بخش بویژه از ابعاد تناسب پیشینه کاری و خاستگاه اداری و اجرایی در بخش کشاورزی است و ... . بنظر می رسد که نظرات ایشان دارای سوگیری های چندگانه همکار بودن، شاید هم دانشگاه بودن(نیکبخت دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد است)، شاید هم استانی بودن( نیکبخت گویا زابلی است) و مواردی همانند است. جناب مهندس لطبف ، از پشت پرده این انتصاب چه می داند؟ آیا ایشان می دانند چه کسی آقای نیکبخت را به رئیس جمهور معرفی کرده است ( کد شناسایی: چشم انداز پارک ساعی)؟ آیا آقای لطیف می دانند که با حضور چه کسانی در تشکیلات مواجه خواهند شد؟ آیا شاهرخ رمضان نژاد را می شناسند؟ آینده حرف های زیادی برای اثبات خواهد داشت جناب لطیف. اما یک سوال؟ مگر حجتی ،کشاورز و .... ،از درون وزارتخانه وزیر نشدند؟ سوال دوم، شما که در دفتر بازرسی تعاون روستایی همکار جناب نیکبخت بودید،آیا از سطح توانمندی ارتباطی ، توانمندی تیم سازی و توانمندی فنی ایشان اطلاع ندارید؟ توصیه می کنیم، بیشتر مراقب دین و دنیای خودتان باشید.

شعار سال: امیرهوشنگ لطیف دانشجوی اقتصادکشاورزی بیان داشته است که بخش کشاورزی بعنوان گسترده‌ترین بخش اقتصادی کشور و پایگاه یکی از مهمترین ابعاد حکمرانی یعنی تامین امنیت غذایی به شمار می‌رود. حاکمیت بر نظام غذا-کشاورزی به معنی سیاستگذاری و اعمال مدیریت بر هزاران زنجیره‌ای است که مناسبات پیچیده میان عناصر و اجزای متعدد این نظام اعم از فعالین پیش از تولید، نهاد‌ها و دست اندرکاران تولید و فرآوری تا میلیون‌ها مصرف کننده را شکل می‌دهند. تنوع، تعدد و پیچیدگی بخش و به تبع آن دامنه ماموریت‌ها و کارکرد‌های وزارت جهاد کشاورزی الزامات خاصی را بویژه در ابعاد مدیریتی آن به همراه دارد، اشراف وزیر جهاد کشاورزی و تیم مدیران ارشد آن از اهمیت خاصی برخوردار است. در طی سال‌های اخیر بویژه پس از ادغام وزارتین جهاد سازندگی و کشاورزی، ویژگی‌های فردی و پیشینه کاری وزیران و مدیران ارشد جهاد کشاورزی اهمیت فراوانی در سوگیری برنامه‌های توسعه بخش کشاورزی داشته و پیامد‌های آن در تحقق اهداف و سیاست‌های کلان مانند طرح‌های خودکفایی محصولات، تنظیم بازار محصولات کشاورزی و کالا‌های اساسی، طرح‌های ملی زیرساختی کشاورزی مانند طرح شبکه‌های آبیاری و زهکشی، طرح احیاء و توسعه اراضی خوزستان و طرح انتقال آب سیستان و بلوچستان به خوبی دیده می‌شود.

حسن انتخاب حاکمیت محمدعلی نیکبخت بر امنیت غذایی +جدی می فرمائید؟ از پشت پرده چه خبر داری جناب دانشجوی دکتری اقتصاد کشاورزی؟

به جرات می‌توان گفت که پس از حدود بیست و دو سال از زمان ادغام وزارتین، انتخاب آقای نیکبخت بعنوان وزیر جهاد کشاورزی نقطه عطفی در مدیریت این بخش بویژه از ابعاد تناسب پیشینه کاری و خاستگاه اداری و اجرایی در بخش کشاورزی به شمار می‌رود. این امر بویژه به دلیل مسئولیت مستقیم در ادارات کشاورزی شهرستان و استان و همچنین ستاد وزارت جهاد کشاورزی و تجربه میدانی از برنامه ریزی تا اجرا و ارزیابی نتایج طرح‌های توسعه کشاورزی و همچنین همکاری با تمامی ذی نفعان و دست اندرکاران بخش اعم از کشاورزان، تشکل ها، شرکت‌ها و بنگاه‌های خصوصی و نیز نظام اداری کشور به سرمایه انسانی ارزشمندی بدل شده است که چشم انداز امید بخشی را در هدایت بخش کشاورزی نوید می‌دهد.

نقد ادعاها و رد مزایای ذکر شدن توسط امیرهوشنگ لطیف در انتخاب محمدعلی تیکبخت در پست جهادکشاورزی:

شاید تصور عامه این باشد که انتصابات در حوزه مقامات( وزیر ، معاونین وزیر، روسای سازمان ها و ....)، بر اساس شایستگی های فردی صورت می گیرد. در حالیکه شاخص اصلی در این نوع انتخابات، توصیه های سیاسی و حمایت های پشت پرده صاحبان نفوذ است. محمدعلی نیکبخت هم از این قاعده، نمی تواند مستثنی باشد. 

شنیده های غیر رسمی گویای معرفی محمدعلی نیکبخت توسط فردی خاص به رئیس جمهور است( کد: چشم انداز پارک ساعی). محمدعلی نیکبخت دارای روحیاتی نسبتا آرام و مردی صاحب اخلاق حسنه بسیار می باشد. اما برخی روحیات و توانمندی ها او نظیر کم توانی در برقراری ارتباط موثر برون دستگاهی، کم توانی در تیم سازی ، کم توانی در تحلیل توسعه ای بخش کشاورزی( بالاتر از تحلیل فنی و کارشناسی)،او را شایسته انتصاب در این پست نمی کند.

تیم پشت پرده نیکبخت را احتمالا سه گروه همشهریان زابلی و همکاران قدیمی ، دو چهره حاشیه دار در بخش کشاورزی و برخی از افراد توصیه شده خواهند ساخت. این در حالی اسن که موفقیت نیکبخت مشروط به استفاده او از تیم های موجود و فعال برای تصدی کرسی وزارت می باشد و مسلما نمی گذارند نیکبخت به این سمت و سوی گرایش پیدا کند. 

این ها تنها بخشی از واقعیت هایی است که امثال امیرهوشنگ لطیف باید بدانند و سپس در تائید یا تکذیب افراد صحبت کنند. 

منتظر دریافت توضیحات تکمیلی این نیروی فرهیخته تعاون روستایی یا سایر ذی نفعان و ذی مدخلان برای انعکاس در پایگاه تحلیلی خبری شعار سال هستیم.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با اندکی اضافات و تلخیص،برگرفته از اگنا. کد خبر: 82886 . تاریخ انتشار : 25 تیرماه 1402. https://agna.ir/ سایر منابع.

اخبار مرتبط
برچسب ها: امیر هوشنگ لطیف ، دکتر امیرهوشنگ لطیف ، امیر هوشنگ لطیف اقتصاد کشاورزی ، طرح‌های خودکفایی محصولات ، تنظیم بازار محصولات کشاورزی و کالا‌های اساسی ، طرح‌های ملی زیرساختی کشاورزی ، طرح شبکه‌های آبیاری و زهکشی ، طرح احیا و توسعه اراضی خوزستان ، طرح انتقال آب سیستان و بلوچستان ، انتخاب نیکبخت بعنوان وزیر جهادکشاورزی ، پشت پرده انتخاب نیکبخت بعنوان وزیر جهادکشاورزی ، چه کسی نیکبخت را به رئیسی معرفی کرد ، نقاط ضعف نیکبخت در پست وزارت ، حاشیه های حضور شاهرخ رمضان نژاد ، شاهرخ رمضان نژاد کیست ، شاهرخ رمضان نژاد کجاست ، سوابق شاهرخ رمضان نژاد ، عملکرد نیکبخت بعنوان وزیر ، کم توانی نیکبخت در ارتباطات برون دستگاهی و تیم سازی ، نقد امیرهوشنگ لطیف ، امیرهوشنگ لطیف کیست ، امیر هوشنگ لطبف کجاست ، انتصابات در حوزه مقامات ، توصیه های سیاسی و حمایت های پشت پرده صاحبان نفوذ ، چشم انداز پارک ساعی ، تیم پشت پرده نیکبخت ، شاهرخ رمضان‌نژاد ، حضور خاوازی در وزارت جهادکشاورزی
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
0
0
عکس بهتر ار آقای دکتر نداشتید که بذارید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
0
0
حالا یه پاچه خواری صورت گرفته ، گیر دادن نمی خواد که
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین