پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۴۵۸
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
نشست میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با هیئت رئیسه فراکسیون ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد مجلس شورای اسلامی، در تاریخ ۱۸ فروردین ماه در سازمان امور اداری و استخدامی، معاونان و کارشناسان سازمان اداری و استخدامی کشور، گزارشی از اقدامات این سازمان در راستای ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد ارائه کردند. بر اساس این گزارش، از ۱۰۹ دستگاه اجرایی، ۹۰ دستگاه مصادیق تعارض منافع را شناسایی کردند و ۱۶ دستگاه حداقل یک اقدام عملی در راستای مدیریت تعارض منافع در دستگاه خود انجام داده‌اند. طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی در حوزه ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد با شرکت ۴ هزار نفر از کارکنان دولت، از دیگر گزارشاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

شعارسال: نشست معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با هیئت رئیسه فراکسیون ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

این نشست با حضور دکتر میثم لطیفی؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس این سازمان، مهندس مصطفی میرسلیم؛ رئیس فراکسیون ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد مجلس شورای اسلامی، دکتر رضا تقی‌پور؛ نائب رئیس فراکسیون و برخی از دیگر اعضا، ۱۸ فروردین‌ماه در این سازمان برگزار شد.

لایحه دولت در خصوص تعارض منافع در انتظار طرح در صحن مجلس است + ضرورت ورود با قید فوریت مجلس

در این نشست، معاونان و کارشناسان سازمان اداری و استخدامی کشور، گزارش مبسوطی از اقدامات این سازمان در راستای ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد ارائه کردند.

بر اساس این گزارش، از ۱۰۹ دستگاه اجرایی، ۹۰ دستگاه مصادیق تعارض منافع را شناسایی کردند و ۱۶ دستگاه حداقل یک اقدام عملی و موثر در راستای مدیریت تعارض منافع در دستگاه خود انجام داده‌اند. طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی مورد نیاز در حوزه ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد و شرکت ۴ هزار نفر از کارکنان دولت در این دوره‌ها از دیگر اقدامات شاخصی بود که در این جلسه مطرح شد.

تصویب و ابلاغ «منشور اخلاقی کارکنان دولت» در هیئت دولت که کارمندان جدیدالورود را ملزم به پذیرش آن می‌کند، از دیگر اقدامات سازمان در این راستا بوده است. همچنین در این نشست عنوان شد که سازمان اداری و استخدامی کشور با استقرار سامانه دولت‌سنج و انتشار عمومی نتایج ارزیابی دستگاه‌های اجرایی، گام بزرگی در ارتقای شفافیت و تقویت نظارت مردمی برداشته است.

در خصوص اقدامات در راستای ارتقای هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری نیز ضمن اعلام بررسی ۱۴۳ هیئت در دولت سیزدهم، به برگزاری دوره‌های آموزشی برای اعضای هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری با هدف تقویت مقوله پیشگیری از بروز تخلفات اداری نیز اشاره شد.

اعضای هیئت رئیسه فراکسیون نیز ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته، بر پیگیری این اقدامات تا اثربخشی نهایی آن‌ها تاکید کردند و همچنین مقرر شد مواردی که نیازمند تصویب یا اصلاح قوانین است، از سوی فراکسیون در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

در نهایت رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از اعضای فراکسیون ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد خواست تا با پیگیری نمایندگان مجلس در خصوص مطرح کردن لایحه تعارض منافع که مدت‌هاست در انتظار طرح در صحن مجلس شورای اسلامی قرار دارد، تسریع شود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت سازمان اداری استخدامی کشور، تاریخ انتشار: 18فروردین1403، کدخبر: 2421، www.aro.gov.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین