پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۲۹۱
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۱
بیمارستان خصوصی قائم (عج) رشت بامداد روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد دچار آتش سوزی شد که با تلاش نیرو‌های آتش‌نشانی، حریق مهار شد، ولی ۹ تن از بیمارانی که در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان بودند به دلیل قطع دستگاه تنفسی و در حین انتقال به دیگر مراکز درمانی فوت شدند. رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با بیان اینکه ظاهراً با نخستین هشدار آتش، مسئولان بیمارستان کم‌کاری کرده‌اند و هشدار دوم نیز پس از چهل ثانیه اعلام شد، افزود: نیرو‌های بیمارستان بعد از هشدار دوم، با تلفن‌خانه بیمارستان جهت اطلاع وقوع حریق تماس می‌گیرند که پس از آن با آتش‌نشانی تماس گرفته می‌شود و در زمان شروع عملیات، آتش در اتاقی که شعله‌ور بوده به سقف آرمسترانگ رسیده بود و کابل‌ها و تأسیسات نیز دچار حریق شده بودند و .... سوال اینجاست که آیا وزارت بهداشت قصد مستند کردن تجارب این رویداد مرگبار و تبادل تجربه و اطلاع رسانی با هدف کاهش وقوع خطر در آینده در سایر بیمارستان‌های کشور را ندارد؟

شعارسال: رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، اتصالی در اتاق یوپی‌اس بیمارستان را دلیل وقوع حریق در این بیمارستان دانست و گفت: عدم اطلاع درست از مکان دقیق حریق طبیعتا موجب افزایش زمان رسیدن به کانون حریق شد.

جزئیات جدید از وقوع حریق در بیمارستان قائم رشت + آیا وزارت بهداشت قصد مستند کردن تجارت و تبادل تجربه با سایر بیمارستان ها را ندارد؟

بیمارستان خصوصی قائم (عج) رشت بامداد روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد دچار آتش سوزی شد که با تلاش نیرو‌های آتش‌نشانی، حریق مهار شد، ولی ۹ تن از بیمارانی که در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان بودند به دلیل قطع دستگاه تنفسی و در حین انتقال به دیگر مراکز درمانی فوت شدند.

حال بعد از گذشت چند هفته از وقوع این حادثه دردناک، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت نتیجه بررسی تحقیقات درخصوص وقوع این حریق را اعلام کرده است.

شهرام مؤمنی امروز در جمع خبرنگاران، اتصالی در اتاق یوپی‌اس بیمارستان خصوصی قائم رشت را دلیل وقوع حریق دانست و اظهار کرد: وقوع حریق در ساعت ۱:۳۰ بامداد روز سه شنبه ۲۹ خرداد به آتش‌نشانی اطلاع داده شد که نیرو‌های آتش‌نشانی طی چهار دقیقه در محل حاضر شدند که این زمان استاندارد جهانی است.

وی با بیان اینکه در زمان وقوع حریق و اعلام به آتش نشانی، اطلاعات درستی به آتش‌نشانی داده نشد، گفت: عدم اطلاع درست از مکان دقیق وقوع حریق، طبیعتاً موجب افزایش زمان رسیدن به کانون حریق شد، ولی با تلاش‌های انجام شده توسط نیرو‌های آتش‌نشانی، مکان وقوع حریق شناسایی و اطفاء صورت گرفت که از خسارت‌های بیشتر نیز جلوگیری شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با بیان اینکه ظاهراً با نخستین هشدار آتش، مسئولان بیمارستان کم‌کاری کرده‌اند و هشدار دوم نیز پس از چهل ثانیه اعلام شد، افزود: نیرو‌های بیمارستان بعد از هشدار دوم، با تلفن‌خانه بیمارستان جهت اطلاع وقوع حریق تماس می‌گیرند که پس از آن با آتش‌نشانی تماس گرفته می‌شود و در زمان شروع عملیات، آتش در اتاقی که شعله‌ور بوده به سقف آرمسترانگ رسیده بود و کابل‌ها و تأسیسات نیز دچار حریق شده بودند.

به گفته مومنی، دوربین‌های بیمارستان نشان می‌دهند با مشاهده دود می‌توانستند طبق دستورالعمل توسط تیم مدیریت بحران بیمارستان نسبت به خروج اضطراری بیماران اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در این حادثه ۱۴۲ فرد بستری را بدون اینکه دچار سوختگی شوند، خارج کردیم که این آمار خارج از پرسنل و همراهان بوده است، افزود: بیمارستان باید پروتکل‌هایی را رعایت می‌کرد و با دستگاه‌های دستی برخی بیماران پیش از حضور آتش‌نشانی به اورژانس منتقل می‌شدند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شرق، تاریخ انتشار: 11تیر1403، کدخبر:935772، www.sharghdaily.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین