پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۴۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
لایحه بودجه ۱۰۸۴ هزار میلیارد تومانی سال آینده بر اساس نفت ۵۵ دلاری و نرخ ارز ۳۳۰۰ تومانی به مجلس پیشنهاد شده است.

شعار سال: صبح امروز حسن روحانی لایحه بودجه سال 96 را تقدیم مجلس کرد. بر اساس کلیات لایحه بودجه سال 96 شاخصهای مثل قیمت نفت، نرخ دلار و درآمدهای عمومی کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. در ادامه تعدادی از این موارد آورده شده است.

بر اساس کلیات لایحه دولت، بودجه 320 هزار میلیاردی بر پایه نفت با قیمت 55 دلار برای هر بشکه با صادرات روزانه دو میلیون 420 هزار بشکه و نرخ 3300 تومانی دلار به عنوان مبنای تبدیل درآمدهای ارزی به ریال و افزایش 10 درصدی حقوق کارکنان دولت به عنوان عامل اصلی تعیین هزینه‌های جاری بسته شده است. قیمت نفت در لایحه سال آینده در قیاس با قیمت 40 دلاری سال جاری تا 15 دلار افزایش دارد. در عین حال که نرخ دلار نسبت به 2998 تومان بودجه سال جاری تا 3300 تومان رشد پیدا کرده است.

منابع بودجه کل کشور 1084هزار میلیارد تومان تعیین شده است، بر این اساس واگذاری دارایی سرمایه‌ای (نفت و فرآمورده های آن) به عنوان بخشی از منابع عمومی با رشد قابل توجهی نسبت به سال جاری همراه است. مجموع با پیش‌بینی نفت 50 دلاری و صادرات روزانه دو میلیون و 420 هزار بشکه‌ای، مجموع درآمدهای نفتی حدود 116 هزار میلیارد تومان تعیین شده است.


منابع بودجه عمومی دولت در حالی تا 371 هزار میلیارد تومان تعیین شده که شامل درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و همچنین واگذاری دارایی‌های مالی است.این درحالی است که درآمدهای اختصاصی دولت 51هزار میلیارد تومان در در نظر گرفته شده است.

از مجموع درآمد پیش‌بینی شده برای سال آینده 113 هزار میلیارد تومان به درآمد مالیاتی 46 هزار میلیارد متعلق به سایر درآمدهاست. در قانون بودجه امسال درآمدها تا 157 هزار میلیارد تومان مصوب شد که 103 هزار میلیارد تومان آن را درآمدهای مالیاتی و 53 هزار میلیارد دیگر را سایر درآمدها تشکیل می‌دهد.


واگذاری دارایی‌های مالی - شامل واگذاری سهام شرکت های دولتی و انتشار اوراق- 44 هزار میلیارد تومان تعیین شده است.

در مجموع خرج منابع عمومی به دو بخش عمرانی و بودجه جاری اختصاص پیدا می‌کند که برای سال آینده بودجه عمرانی تا 62 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. سهم بودجه جاری که همواره عمده بودجه دولت را صرف خود می‌کند تا 236 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. حجم بالای آن را حقوق و دستمزد تشکیل می‌دهد که در کل با رشد 10 درصدی میزان افزایش حقوق کارکنان همراه بوده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 14 آذر 95 ، کد مطلب: 1257288: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین