پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۸۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: ۱۲ برنامه ملی برای اقتصاد مقاومتی، ۶۰ طرح و ۱۱۷ پروژه ملی تعریف شده که برخی پروژه ها برش استانی پیدا می کنند.

شعار سال: مهرداد نیکو صبح روز سه شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ۱۲ برنامه ملی برای اقتصاد مقاومتی، ۶۰ طرح و ۱۱۷ پروژه ملی تعریف شده است. سیاست های اقتصاد مقاومتی در این چارچوب پیگیری می شود و پروژه های ملی هر کدام برش استانی پیدا کرده و برخی از پروژه ها نیز برش استانی پیدا نمی کند.

وی اضافه کرد: مقوله هایی که وضعیت فرابرنامه ای و سازمانی دارد را در قالب بسته تعیین کردند که از آن جمله می توان به بسته فرابخشی اشتغال و بهبود فضای کسب و کار اشاره کرد.

معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان تصریح کرد: در بسته توسعه اشتغال پایدار از دو ظرفیت نهفته و پنهان اقتصاد ایران برای اشتغالزایی استفاده می شود که اولین مورد آن جوانان تحصیلکرده است. بهره برداری از ظرفیت جمعیت فعال و مناطقی که قابلیت ها و ظرفیت های خوب بالقوه بسیاری دارند نیز دو مسئله ای است که برای عملیاتی شدن این بسته در نظر گرفته اند.

نیکو ادامه داد: گام های اصلی این سند، شناسایی استعدادها و قابلیت های مناطق و برنامه ریزی و سیاست گذاری مشاغل، تعریف طرح ها و پروژه های سرمایه گذاری مرتبط با ظرفیت های شهرستان ها و حمایت های نهادی، اعتباری، تسهیلاتی، آموزشی و اجرایی از پروژه های سرمایه گذاری هستند.

وی با اشاره به اینکه این بسته دارای یک کارگروه ملی و یک کارگروه استانی است، گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای اجرایی شدن این بسته در سطح ملی و حتی استانی وظایف مختلفی را برای سازمان ها و دستگاه های اجرایی تعیین کرده است.

معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در پایان عنوان کرد: حمایت ها و مشوق های مالی در سه بخش منابع اعتباری (مؤسسات عامل، نهادهای عمومی، صندوق توسعه ملی، کمک های فنی و اعتباری)، تخفیفات سهم آورده (اجرای پروژه در شهرک های صنعتی و کشاورزی، مناطق مرزی، دانش بنیان، پروژه در مناطق روستایی و غیره) و یارانه تخصیصی برای سود تهسیلات (اجرای پروژه در شهرک های صنعتی و کشاورزی، مناطق مرزی، دانش بنیان، پروژه در مناطق روستایی و غیره) تعیین شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 16 آذر 95 ، کد مطلب: 3842360: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
0
نتیجه اش چی شد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین