وی گفت : متاسفانه مشکل تامین خودرو جایگزین و عدم اقدام عملی در این راستا همچنان جریان نوسازی مینی بوس های فرسوده را در کشور با مشکل مواجه کرده است.
وی تصریح کرد : تا کنون برنامه ها و طرح های دولت در خصوص اختصاص تسهیلات جهت نوسازی ناوگان مینی بوسرانی اجرایی نشده است.
وی اظهار داشت : تا پایان سال 94 باید حداقل 2 هزار دستگاه مینی بوس فرسوده از رده خارج و جایگزین می گردید این در حالی که تا این لحظه اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است.
وی همچنین به عدم همکاری بانک ها در راستای نوسازی ناوگان مینی بوسرانی کشور پرداخت و گفت : تا پایان سال گذشته تعداد محدودی از متقاضیان به بانک ها معرفی شدند اما متاسفانه بانک ها همکاری لازم را با مراجعان نداشتند.
وی با اشاره به اعلام اسقاط 2 هزار دستگاه مینی بوس فرسوده در سال 94 ، خاطر نشان کرد : بر خلاف وعده های داده شده از سوی مسئولان تا این لحظه اقدام عملی در خصوص جایگزینی مینی بوس های فرسوده در کشور صورت نگرفت است.
وی همچنین به حمایت تسهیلاتی دولت از طرح نوسازی ناوگان مینی بوسرانی اشاره کرد و یاد آورشد : از تصمیمات دولت و سازمان راهداری در سال گذشته اختصاص تسهیلاتی معادل 70 درصد قیمت خودرو با بهره 6 درصد بود که به دلیل عدم همکاری بانک ها تاکنون این تصمیم دولت محقق نشده است.
مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور تصریح کرد : انتظار می رود با نوسازی مینی بوس های فرسوده بخش مهمی از هزینه های دولت در مصرف سوخت و آلودگی هوای کشور که ناشی از تردد خودروهای فرسوده است کاهش یابد.
غضنفری با توجه به وعده های دولت در اختصاص تسهیلات نوسازی خاطر نشان کرد : با توجه به وعده های دولت در اواخر سال 94 پیش بینی می گردید با خاتصاص تسهیلات روند نوسازی در ناوگان مینی بوسرانی در کشور به طور رسمی آغاز شود که متاسفانه تا کنون چنین اقدامی رقم نخورده است.
با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری خبر خودرو، تاریخ انتشار: 6 شهریور 1395، کدخبر: 426719، www.khabarkhodro.com