پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۷۴۰
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
رییس اداره محیط زیست کرج گفت: افراد بومی بیشترین آسیب را از تصرف اراضی منطقه چالوس می بینند.
شعارسال: حمیدرضا لشگری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه البرز، اظهار کرد: متاسفانه در سالهای اخیر شاهد تصرفات فراوانی در اراضی ملی به ویژه جاده چالوس بوده ایم.

وی ادامه داد: رفع برخی از این تصرفات و دربرخی موارد تخریب آنها علاوه براین که هزینه زیادی که به نظام جمهوری اسلامی تحمیل می کند، تبعات روانی نامناسبی نیز در جامعه به همراه دارد.

وی افزود: بدون شک اصلاح این وضع جز از طریق آموزش، اطلاع رسانی و جلب مشارکت جوامع محلی ممکن نخواهد بود.

لشگری اضافه کرد:اولین فایده حفظ عرصه های ملی متوجه ساکنین منطقه می باشد زیرا این تصرفات و تغییر کاربری ها ضربات جبران ناپذیری به منابع طبیعی و محیط زیست وارد می‌کند.

رییس اداره محیط زیست کرج ابرازکرد: بدون شک اولین کسانی که از تصرف اراضی ملی آسیب میبینند ساکنین منطقه هستند چرا که زندگی آنها به نوعی به این اراضی گره خورده است.

وی با تاکید بر ضرورت عملکرد مناسب‌تر دستگاههای که با موضوع تصرف اراضی درگیر هستند، اظهارکرد: دستگاه‌های دولتی با وظایف مشابه (مانند اداره حفاظت محیط زیست در حفاظت از اراضی منطقه حفاظت شده و اداره منابع طبیعی که متولی حفظ اراضی ملی می باشد)، می توانند با تجمیع نیروها نقش کاملتر و موثرتری در اجرای وظایف خود ایفا نمایند.

لشگری در پایان گفت: با توجه به وسعت تصرفات و گستردگی ساخت و سازهای غیر مجاز در محور کرج چالوس هر گونه آزاد سازی و تخریب بدون مشارکت همه دستگاه‌های ذیربط و پشتیبانی مراجع محترم قضایی و ‌نیروی انتظامی امکان پذیر نخواهد بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وب سایت خبری تحلیلی توسکا نیوز، تاریخ انتشار: 13 آذر 1395، کدخبر: 16620، www.tuskanews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین