پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۹۷۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
مدیرعامل راه‌آهن گفت: سیستم ATC از 99.8 درصد سلامت برخوردار است و این سیستم در 8 ماهه اول امسال از مجموع یک میلیون و 160 هزار بار عملیات، 4 هزار بار هشدار داده است.

شعار سال:‌ سعید محمدزاده در مراسم معارفه خود که با حضور وزیر راه و شهرسازی و پور سید آقایی مدیرعامل مستعفی راه‌آهن برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ راه‌آهن برای اقتصاد ملی نقشی بی‌بدیل دارد و امیدواریم با تلاش همه دست‌اندرکاران هدف‌های تعیین شده در این حوزه محقق شود.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه تدابیر مناسبی برای توسعه ریلی اندیشیده شده است.

مدیرعامل راه‌آهن گفت: از گذشته با همکاری همه دست‌اندرکاران صنعت ریلی برنامه جامع توسعه ریلی تهیه شده است.

وی ادامه داد:‌ در برنامه ششم توسعه همچنین ارکانی در نظر گرفته شده است که سازمان یکپارچه و در قالب یک واحد استخدامی راه‌آهن فعالیت کند.

محمدزاده درباره سیستم ATC (کنترل اتوماتیک قطار) توضیح داد: از روز روشن شدن این سیستم در اسفند 93 تا امروز ضریب سلامت آن به استناد آمار و اطلاعات ثبت شده 99.8 درصد است.

وی ادامه داد: این سیستم در 8 ماهه اول امسال از مجموع یک میلیون و 160 هزار بار عملیات 4 هزار بار هشدار داده است که نشان می‌دهد کل پکیج راه‌آهن ایمن است و این سیستم هر نوع شکستگی ریلی و یا وجود هرگونه سنگ روی سوزن را نشان می‌دهد.

وی افزود: به این موضوع دقت شود که سیستم ریلی در مدت زمان مذکور 4 هزار بار به استفاده‌کنندگان هشدار داده است نه 4 هزار بار خطا داشته است.

وی با اشاره به طراحی این سیستم توسط متخصصان داخلی و بومی‌سازی آن گفت: این سیستم در 5 خط مترو تهران از سال 87 عملیاتی است.

مدیرعامل راه‌آهن با تأکید بر اینکه اطلاع‌رسانی ناقص ATC را قبول نداریم، گفت:‌ متاسفانه برخی دنبال تضعیف اقتصاد مقاومتی در شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

وی با بیان اینکه چندین مرکز CTC داریم،‌گفت: این شامل CTC شاهرود، یزد، راه‌آهن جنوب و امثال آن است.

مدیرعامل راه‌آهن گفت: بر حسب برنامه افزایش ایمنی راه‌آهن در کوتاه‌ترین زمان ممکن خطوط را به ATC تجهیز می‌کنیم.

محمدزاده گفت: سیستم ATC ابتدا در مترو امتحان خود را پس داد و سپس در راه‌آهن هم به کار گرفته شد.

وی بیان کرد: همه قطارهای مسافری مسیر مشهد مجهز به سیستم ATC هستند.

بنا بر این گزارش، در ابتدای مراسم تودیع محسن پورسیدآقایی و معارفه سعید محمدزاده به عنوان مدیرعامل راه‌آهن حضار به احترام جان‌باختگان سانحه ریلی به قرائت فاتحه پرداختند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 22 آذر 1395، کد مطلب: 13950922000794:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین