پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۱۵۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
دبیر سمن "خانه نجات ایران" توصیه کرد، در دستگاه‌های اجرایی اتاق فکر با حضور جوانان تشکیل شود تا بتوان از دیدگاه‌های جوانان برای تصمیم‌گیری بهره برد چرا که این کار درجهت استمرار نشست‌های هم‌اندیشی میان جوانان و دولت خواهد بود.

شعارسال: احمد بختیاری با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان نباید به برگزاری نشست های پرسش و پاسخ میان اعضای دولت باجوانان بسنده کند، اظهارکرد: دولت‌ها به منظور آگاهی از موضوعات پایین دست جامعه با نخبگان و جوانان به گفت‌وگو می‌نشینند، نظرسنجی می‌کنند، هدف‌هایی را تعیین می‌کنند تا در دوره‌های شش ماهه تا یک ساله به آن برسند سپس به بررسی و تحلیل نتایج به دست آمده می‌پردازند اما اگر این جلسات دستاوردی نداشته باشد اعتماد بین جوانان و دولت ایجاد نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای استمرار و پایداری این اعتماد باید به کیفیت این جلسات بیشتر از کمیت آن توجه شود، گفت: به علت تعداد بالای شرکت کنندگان در نشست 29 آذرماه - که با حضور 500 نفر از نخبگان جوان و دبیران سازمان‌های مردم نهاد در حوزه جوانان برگزار می‌شود- امکان دارد ارتباط دو سویه میان جوانان و مسوولان شرکت‌کننده برقرار نشود . بهتر است به منظور بهبود کیفیت این نشست‌ها،چنین گردهمایی‌هایی،تخصصی‌تر و با حضور حدود 50 جوان تشکیل شود.

بختیاری با اشاره به استفاده مسوولان از مشاوران جوان اظهارکرد: در یک دوره این کار انجام شد اما انتقاداتی را در پی داشت. به اعتقاد منتقدان، مشاوران جوان به علت تجربه ناکافی، کارآمد نبودند. در نتیجه هدف این طرح که توجه همه سازمان‌ها به دغذغه‌های جوانان بود، مغفول ماند.

وی خاطرنشان کرد: لازم نیست هر رئیس، وزیر و معاون در کنار خود یک مشاور جوان داشته باشد اما بهتر است مدیران از دیدگاه‌های جوانان استفاده کنند و این پیشنهاد در قالب تشکیل اتاق فکر جوانان قابل انجام است.

دبیر سازمان مردم نهاد خانه نجات ایران با اشاره به اهمیت اعتماد میان دولت و مردم اظهارکرد: شعار رئیس جمهور، امید است و امید بدون اعتماد معنایی ندارد. دولت یازدهم باید در جهت ترمیم اعتماد جوانان به خود تلاش کند.

وی ادامه داد: همواره در سال‌های اخیر ضرورت هم‌افزایی میان جوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد را مطرح کرده‌ایم. در نشست‌های جوانان با اعضای دولت باید از آنان بخواهیم که به هم‌افزایی در حوزه جوانان برسند تا چندین دستگاه اجرایی بتوانند در کنار هم بدون موازی‌کاری فعالیت کنند.

*ایجاد سامانه پاسخگو به مطالبات جوانان

بختیاری در ادامه گفت: لازم است سامانه‌ای راه‌اندازی شود که پاسخگوی تماسهای جوانان باشد اما این کار نیازمند ایجاد زیرساخت‌هایی در وزارت ورزش و جوانان است.

دبیر سازمان مردم نهاد خانه نجات ایران با اشاره به اینکه در وزارت ورزش و جوانان متاسفانه بیشتر به ورزش توجه می‌شود،اظهارکرد: یکی از خواسته‌های همیشگی تشکیل وزارتخانه‌ای مختص جوانان است تا مسایل این قشر تحت‌الشعاع موضوعات دیگر مانند ورزش قرار نگیرد.

بختیاری در پایان درباره سازمان مردم نهاد خانه نجات ایران گفت: این سمن در سال 86 در حوزه مدیریت بلایا آغاز به کار کرد. هدف آن برگزاری مانور و آموزش‌های مردمی در خصوص موضوع زلزله است و تا کنون در این زمینه اقداماتی نیز انجام داده است. این سازمان در نظر دارد این آموزش‌های مردمی را در سایر شهرستان‌های تهران برگزار کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 25 آذر 1395، کدمطلب: 95092515721 ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین