پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۴۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
وزیران مسکن و شهرسازی منطقه آسیا و اقیانوسیه در پایان ششمین کنفرانس خود در دهلی نو،تغییرات اقلیمی ،زلزله و بافت های ناکارآمد شهری را از مهمترین چالش های شهرسازی در آسیا و اقیانوسیه عنوان کردند.
شعار سال: وزیران مسکن آسیا- اقیانوسیه درمدت سه روز برگزاری نشست ،راههای بازسازی بافت های فرسوده ،به کارگیری تدابیری برای مقاوم سازی ساختمان ها و کاهش خسارت در برابر تغییرات اقلیمی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

'محمد سعید ایزدی'، معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران به همراه هیاتی به نمایندگی از ایران در این کنفرانس شرکت کرده بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری اجلاس سه روزه وزرای مسکن و شهرسازی منطقه آسیا و اقیانوسیه در هند گفت: براساس مذاکرات انجام شده مسکن، بافت‌های ناکارآمد شهری، تغییرات اقلیمی، زلزله و آسیب‌های ناشی از آن ازجمله چالش‌های اصلی اعلام شده در حوزه شهرسازی قاره آسیا و اقیانوسیه به شمار می‌روند.

محمدسعید ایزدی افزود:این اجلاس از سال 2006 آغاز شده و مشابه آن در قاره‌های دیگر نیز برگزار می‌شود.

وی در ادامه با بیان این مطلب که آسیا و اقیانوسیه این مجمع را تشکیل داد تا بتواند از طریق این گردهمایی سیاست‌های توسعه شهری را از طریق وزرای مسکن و شهرسازی کشورها هماهنگ و اولویت‌بخشی کند گفت: بدون شک این مسئله باعث می‌شود تا چالش‌های موجود در این بخش با تمرکز بیشتری رفع و راهکارهای مناسب‌تری برای آن پیدا شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اضافه کرد: دبیرخانه دائمی این اجلاس در هند واقع شده است ولی طبق برنامه تنظیم شده، این اجلاس هر دو سال یک بار در یکی از کشورهای عضو اجلاس برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران افزود: دو دوره ابتدایی این اجلاس در هند و دو سال بعدی در ایران برگزار شد.

ایزدی با تأکید براینکه انتقال مسئولیت دبیرخانه از کره جنوبی به هند اصلی‌ترین دستورکار این دوره از اجلاس سه روزه وزاری مسکن و شهرسازی آسیا و اقیانوسیه بود گفت: در طول دوره‌های گذشته پنج محور اصلی به عنوان چالش‌های اصلی در منطقه آسیا واقانوسیه مشخص شده‌اند که برای هرکدام یک کارگروه جداگانه تعریف شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، مسکن، بافت‌های ناکارآمد شهری، تغییرات اقلیمی، زلزله و آسیب‌های ناشی از آن را ازجمله چالش‌های اصلی اعلام شده در اجلاس مطرح کرد و افزود: ایران نخستین کشوری بود که برای تشکیل دبیرخانه کارگروه ساماندهی بافت های ناکارآمد و حاشیه ‌نشین در اجلاس اعلام آمادگی کرده و از سال 2008 این مسئولیت را پذیرفته است.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر جمهوری اسلامی ایران به عنوان دبیر این کارگروه نشست‌هایی را بین کشورهای عضو در این بخش برگزار و به پیگیری مسائل و دسترسی به راهکارهای جدید برای رفع این معضل می‌پردازد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 27 آذر 1395، کد مطلب: 82349690، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
0
تا زمانی که بازار مسکن و دلالی آن در ایران وجود دارد، بحث بازسازی با رویکرد مقاوم سازی در ایران بیشتر شبیه افسانه و داستان می ماند. خدا همه ما را از جمیع بلایا محفوض بدارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین