پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۲۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
آخرین وضعیت پرونده بانک ملت، تصادف قطار در سمنان، پرونده واگذاری املاک شهرداری، ارسال گزارشی مبسوط از پرونده صادقی به ریاست مجلس، حقوق های نجومی و... از مهمترین اخبار دستگاه قضا در هفته‎ای که گذشت بود.

شعار سال: دستگاه قضا طی هفته ای که گذشت با اخبار داغ و تازه ای رو به رو بود که آخرین وضعیت پرونده بانک ملت، تصادف قطار در سمنان، پرونده رئیس جمهور سابق، بازداشت شهردار آبیک، پرونده واگذاری املاک شهرداری، اختلاس دهیار و 5 نفر از اعضای شورای کلاکسر آمل، ارسال گزارشی مبسوط از پرونده صادقی به ریاست مجلس، حقوق های نجومی و ... از مهمترین اخبار حقوقی و قضایی در هفته ای که گذشت بود.

*
حفظ وحدت، وظیفه دینی و عقلی مسلمانان است/ دولت به سخنان سخیف نخست وزیر انگلیس پاسخ عملی بدهد/ اظهارات مشاور ترامپ در راستای پروژه اسلام هراسی است


آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق (ع) تصریح کرد: امروز جهان اسلام بیش از هر چیز به وحدت و اتحاد نیاز دارد و لذا همگی موظفیم هفته وحدت را که از سوی امام راحل(قدس سره) با تدبیری راهبردی برای جهان اسلام و جمهوری اسلامی اعلام شد، گرامی بداریم و در جهت حفظ وحدت تلاش کنیم.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر لزوم تلاش هر چه بیشتر در جهت حفظ وحدت میان مسلمانان، در واکنش به اظهارات سخیف مشاور دونالد ترامپ گفت: امروز دینی که پیامبر آن رحمهً للعالمین و تعالیمش سراسر دعوت به معنویّت، توحید، صلح و آرامش و البته ایستادگی در مقابل زورگویان و طواغیت است، از سوی ابوجهل های زمان به مانعی در برابر رشد بشریت متهم می شود.



*
اختلاس دهیار و 5 نفر از اعضای شورای کلاکسر آمل / ردپای برخی از مدیران دولتی‌ در پرونده آقای دهیار

علی طالبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل بیان کرد: با همکاری تیم اداره اطلاعات شهرستان آمل و مازندران، دهیار منطقه کلاکسر آمل و 5 تن از اعضای شورای این منطقه به اتهام اختلاس 660 میلیون تومانی دستگیرشدند.

این افراد 700 میلیون تومان وجوه دولتی که از سوی استانداری به منظور عمران و آبادی این محل اختصاص یافته بود را اختلاس کرده اند و ردپای برخی از مدیران دولتی به این پرونده بازخواهد شد.


*
ارسال گزارشی مبسوط از پرونده صادقی به ریاست مجلس/ اعلام جرم دادستانی علیه نماینده تهران درخصوص اظهارات وی در تهران و شیراز


بیستمین نشست شورای معاونان دادستانی تهران با موضوع اجرای احکام، دوشنبه بیست و دوم آذر ماه سال جاری با حضور معاونان دادستان، سرپرستان نواحی دادسرای تهران، سرپرستان دوایر نظارت زندان‌ها و قضات اجرای احکام چند ناحیه از دادسرای تهران، به ریاست دکتر عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران برگزار شد.

دادستان تهران در رابطه با آخرین وضعیت پرونده محمود صادقی، از ارسال گزارشی مبسوطی در این زمینه به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این گزارش متضمن 15 اتهام برای نماینده مجلس شامل 8 شاکی خصوصی و 7 فقره اعلام جرم عمومی است.

وی خاطرنشان کرد: دادستانی در رابطه با قسمتی از اظهارات نامبرده در تهران و در شیراز نیز اعلام جرم کرده است.

جعفری دولت آبادی از جمله به اظهارات و اقدامات محمود صادقی نماینده مجلس شورای اسلامی پیرامون حساب‌های قوه قضاییه و پس از احضار توسط دادسرای تهران، پیرامون عملکرد دادستانی و بازپرس اشاره نمود و با رد برخی ادعاها مبنی بر این که دادسرا هشت شاکی خصوصی برای او تراشیده است، اظهار داشت: نامبرده دارای هشت شاکی خصوصی بوده و هفت فقره جرم عمومی علیه نامبرده اعلام شده است و این نماینده مجلس به جای تمکین از قانون، به کرات حرف‌های نامناسبی زده است؛ به گونه‌ای که حتی فراکسیون امید که نامبرده عضو آن می‌باشد، از وی انتقاد نموده است.

دستگیری 120 مرد و زن در یک مرکز فساد / برخی مسائل اجتماعی تهران بزرگ، مسأله‌ی ملی محسوب می‌شود/ معضل پیش رو در مقابله با تکدی‌گری، نبود پالایش متکدیان است/ لزوم برخورد با سرباندهای شبکه‌های تکدی‌گری

جلسه‌ روز چهارشنبه 24 آذر دادستاني تهران با موضوع آسيب‌هاي اجتماعي، به تکدی‌گری و جمع‌آوری متکدیان اختصاص داشت. در اين جلسه كه با حضور برخي معاونان دادسراي عمومي و انقلاب تهران، رئیس سازمان بهزیستی، فرماندار تهران، فرمانده پلیس آگاهی تهران و فرمانده پلیس اماکن تهران، نمايندگان وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌هاي مرتبط با موضوع به رياست عباس جعفري دولت‌آبادي دادستان تهران برگزار گرديد.

دادستان تهران به پرونده‌ای اشاره کرد که سه شنبه شب (23/9/1395) در دادسرای ارشاد مفتوح شد و در توضیح افزود: حسب گزارش سرپرست دادسرای ناحیه‌ی 21، در یک کافی‌شاپ واقع در مرکز تهران 120 نفر زن و مرد در وضعیت نامناسب دستگیر شده‌ و حسب تحقیقات انجام شده از متهم اصلی، به مدیر کافی‌شاپ مذکور برای چهار ساعت برگزاری مراسم هفتصد هزار تومان اجاره پرداخت شده است. به موجب این گزارش، دو نفر خواننده غیرمجاز در مراسم حضور داشته و و متهمان با صدور قرار تأمین به زندان معرفی شدند. در این مراسم 15 بطری مشروبات الکلی کشف و 15 نفر از متهمان در حالی که مست بودند دستگیر شدند و از ادامه فعالیت کافی‌شاپ جلوگیری شده است.

*دست اتهام زنندگان به دستگاه قضا با مدرک رو شد؛ اژه ای اسناد واریزی به حساب قوه قضائیه را به خبرنگاران نشان داد/دولت هنوز اعلام نکرده که پاداش های 100 و 200 میلیونی جرم بوده یا خیر/تشریح دقیق دلایل لغو سخنرانی نماینده مجلس در مشهد


سخنگوی قوه قضائیه در یکصد و پنجمین نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد نبی اکرم (ص) و امام صادق (ع) و همچنین هفته وحدت به تشریح آخرین وضعیت پرونده واگذاری املاک شهرداری پرداخت و اظهار کرد: مطابق آنچه که از دادسرا به بنده منعکس شده تا به امروز 30 نفر در رابطه با این پرونده احضار شده اند.

وی افزود: پرونده با قدرت و قوت در حال پیگیری است و دنبال می شود؛ البته این به آن معنا نیست همه احضارشدگان، متهم یا مجرم هستند. براساس گزارش دادستان تهران تحقیقات و بررسی ها در حال انجام است.

تشریح آخرین وضعیت پرونده فیش های حقوقی نجومی موضوع دیگری بود که حجت الاسلام والمسلمین اژه ای به آن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه باز تکرار می کنم که تا به امروز هیچ موردی از ناحیه دولت به قوه قضائیه منعکس نشده است، افزود: از ناحیه دولت به قوه قضائیه منعکس نشده است که آیا در تمام سالهای اخیر این حقوق های چند ده میلیونی و یا احیانا پاداش های 100،‌200 و یا بعضا بالاترِ پرداخت شده، خلاف قانون بوده است یا خیر و یا جرمی رخ داده است یا خیر.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: از ناحیه دیوان محاسبات نیز تا به امروز موردی به عنوان جرم به قوه قضائیه انعکاس پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: قوه قضائیه فرصت کافی قائل شد تا هم دیوان محاسبات و هم دولت کار را انجام دهند و عنوان شد اگر دولت انجام نداد، قوه قضائیه حسب وظیفه قانونی و دادستان به عنوان مدعی العموم وارد می شود.

*شگفت انگیز است که آمریکا و متحدان اروپایی آن، دموکراسی را شرط مهم و ضروری برای تضمین حقوق بشر نمی‌دانند!/ استفاده ابزاری از حقوق بشر بايد بنحو كامل متوقف شود

ستاد حقوق بشر به مناسبت روز حقوق بشر جهانی بیانیه‌ای صادر کرد و در بیانیه‌ خواستار توقف استفاده ابزاری از موضوع حقوق بشر و نهادهای بین المللی موجود برای تحمیل سیطره فكری و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی بر سایر كشورها شد.

*پرسش‌های آشنا از «آشنا»

مشاور فرهنگی رئیس جمهور در توییت‌های اخیر خود از "سخنرانی بی پروا و کنشگری بی محابایی که مستظهر به حمایت عده‌ای بوده است"، انتقاد کرده و در توئیتی دیگر به تکرار سخنان رئیس قوه قضائیه در "همایش بسیج دستگاه قضایی سراسر کشور" پرداخته که پرسیده‌اند:" قانون اساسی برای شما فقط یک طیف است؟"

در توئیت بعدیِ آقای آشنا، باز هم همین رویه تکرارِ سخنان رئیس دستگاه قضا بکار گرفته شده است:"لغو سخنرانی یک نماینده مهمتر بود یا پخش شایعه نسبت به رئیس قوه و به صورت گسترده؟ شما موظف نبودید برای مسئولیت قانون اساسی دفاع کنید؟"

* اخیرا هر کس رئیس‌جمهور میشود بلافاصله فیلسوف میشود/ کم‌عقل‌تر از نوکرهای آمریکا و انگلیس در خلیج فارس نمیتوان پیدا کرد/ معقول‌ترین چارچوب، اعدام سطوح بالای قاچاق و پخش مواد مخدر و تخفیف در سطوح پایینتر است/تفکر سکولار و لیبرال، خطری مهلک و مبنایی غلط


محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در مراسمی که ظهر امروز(یکشنبه 21 آذر) به مناسبت روز دانشجو در دانشکده علوم قضائی برگزار شد با اشاره به صحبت های نخست وزیر انگلیس در اجلاس اخیر شورای همکاری خلیج فارس، گفت: اینکه نخست وزیر انگلیس یا رئیس جمهور آمریکا علیه ما حرفی بزنند، صحبت آنها ملاک عزت ما نیست؛ ببینید که نوکرهای آنها چگونه هستند. جمع می شوند در خلیج فارس و در بحرین مظلوم تا آن خانم (نخست وزیر انگلیس) به ایران حمله کند؛ یعنی اینکه آن نوکرها نیاز دارند که او بیاید و به ایران حمله کنند و بعد هم 16 هزار میلیارد پوند به آنها اسلحه بفروشد، کم عقل تر از اینها را از کجا میتوانند گیر بیاورند.

*ارجاع پرونده حادثه ریلی سمنان به هیئت کارشناسان رسمی دادگستری/ در نظریه کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن، فقط خطای انسانی موردتوجه قرار گرفته است


قاضی آسیابی دادستان عمومی و انقلاب سمنان گفت: به دنبال وصول نظریه کمیسیون عالی بررسی سوانح راه‌آهن کشور، پرونده حادثه ریلی سمنان به هیئت کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع شد.

وی بیان داشت: با عنایت به اینکه در نظریه کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن، فقط خطای انسانی موردتوجه قرار گرفته و صرفاً چهار نفر از عوامل کنترل خطوط راه‌آهن شمال‌شرق به‌عنوان مقصران حادثه معرفی شده‌اند و در نظریه کمیسیون به نقش عوامل غیرانسانی مانند نقص سیستم ATC، نقص تجهیزات، معایب واگن‌ها و .. در بروز حادثه هیچ‌گونه اشاره‌ای نشده است، در حالی که بررسی همه‌جانبه و بدون اغماض مقصران انسانی و غیرانسانی این حادثه مورد تأکید دستگاه قضایی است.

قاضی آسیابی افزود: در حال حاضر، سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون عمران مجلس علاوه بر خطای انسانی، عوامل غیرانسانی را نیز در وقوع حادثه دخیل دانسته‌اند و از طرفی، اوضاع و احوال حاکم بر قضیه نیز حکایت از بی‌تأثیر نبودن عوامل غیرانسانی در بروز سانحه دارد.

دادستان سمنان تأکید کرد: بررسی همه‌جانبه و دقیق حادثه اقتضا می‌کند که با ارجاع امر با قرار کارشناسی، هیئتی از کارشناسان رسمی دادگستری موضوع را به صورت همه‌جانبه و با دقت بررسی و اعلام نظر کنند.

*
شهردار آبیک و دو نفر از مسئولین شهرداری به اتهام دریافت رشوه بازداشت شدند


حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی از دستگیری 3 نفر در شهرداری آبیک خبر داد و گفت: شهردار آبیک، و دونفر از مسئولین شهرداری به اتهام دریافت رشوه بازداشت شدند.

صادقی نیارکی در تشریح عنوان اتهامی این افراد گفت: این افراد از پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری مبالغی را به عنوان رشوه در ازای کار دریافت می کردند و یا بعضا هنگامی که برخی از پیمانکاران برای دریافت مطالبات و اجرتشان از بابت کارها و پروژه های انجام شده نزد این افراد مراجعه می کردند، به جای پرداخت اجرت از این افراد رشوه اخذ می‌کردند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ 26 آذر 95، کد مطلب: 256341: www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
0
0
زیادترن جناب نیارکی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین