پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۳۹۵
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: افزایش 45 درصدی حجم سرمایه‌گذاری صنعتی در این استان طی سال جاری، از سوی وزارت، صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است.
شعارسال: ناصر فغفوری شامگاه سه شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان افزود: طی 2هفته گذشته میزان تسهیلات پرداختی در طرح رونق تولید به واحدهای متقاضی از یک هزار و 800 میلیارد ریال به بیش از 2 هزار و 280 میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی یادآورشد: 52 درصد از کل اعتبار چهار هزار و 430 میلیارد ریالی اختصاص یافته در طرح رونق تولید به استان زنجان جذب شده است.

فغفوری با اشاره به افزایش بیش از 80 درصدی لیست بیمه شدگان اجباری استان در حوزه صنعت طی شهریور و مهر سال‌جاری، اظهار کرد: در این مدت در مجموع 2 هزار و 500 نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی استان زنجان مشغول به‌کار شده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در مهر و شهریور امسال تعداد کارگاه‌های تولیدی فعال استان از 12 هزار و 969 کارگاه به بیش از 13 هزار و 66 مورد افزایش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در ادامه این جلسه با بیان اینکه 29 هزار و 994 قطعه زمین توسط تعاونی های مسکن در اختیار مردم استان قرار گرفته است، گفت: تاکنون 4 هزار و 182 واحد مسکونی خارج از طرح مسکن مهر در این استان توسط تعاونی ها احداث شده است.

احمد غریوی با بیان اینکه 260 تعاونی مسکن در استان زنجان به ثبت رسیده است، افزود: از این تعداد 77 تعاونی مسکن فعال هستند و در سال ‌جاری حکم انحلال 110 تعاونی مسکن به دلیل غیر فعال بودن صادر شده است.

وی به فعالیت بیش از هشت تعاونی مسکن در راستای اجرای پروژه مسکن مهر در استان زنجان اشاره و خاطرنشان کرد: سه هزار و 922 واحد مسکونی مهر در استان زنجان به دست تعاونی های مسکن احداث و واگذار شده است و زنجان در اجرای تعهدات طرح مسکن مهر از استان‌های موفق و پیشرو به شمار می‌رود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از تشکیل کمیته ساماندهی تعاونی‌های مسکن در استان زنجان خبر داد و گفت: مشکلات و میزان فعالیت تعاونی‌های مسکن این استان توسط این کمیته رصد و بررسی می شود.

غریوی ادامه داد: به منظور فعال‌سازی اتاق تعاون استان، اجرای 7 فعالیت که جزء وظایف ذاتی اتاق تعاون است، طی تفاهم‌نامه ای به این نهاد واگذار شده است.

شهردار زنجان در ادامه این جلسه گفت: بر اساس طرح تفصیلی شهر زنجان، هم‌اکنون مساحت محدوده این شهر 6‌ هزار و 400 هکتار است و با توجه به میزان جمعیت ساکن در منطقه، تا 20 سال آینده افزایش محدوده فعلی این شهر زنجان غیر ممکن است.

حبیب الله ملایی یگانه به میزان جمعیت پذیری شهر زنجان در طرح جامع شهر اشاره و اظهار کرد: بر اساس چهار سناریوی جمعیتی نوشته شده، محدوده کنونی شهر گنجایش 700 هزار نفر جمعیت را دارد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس تا 20 سال آینده امکان افزایش محدوده شهر زنجان وجود نخواهد داشت.

مولایی یگانه از آغاز عملیات مرکز تجاری، تفریحی و رفاهی در شهرک کارمندان زنجان خبر داد و افزود: فراخوان مناقصه این مرکز منتشر شده و به زودی در زمینی که از 25 سال گذشته در تملک شهرداری زنجان بوده است، احداث می شود.

با اندکی تلیخص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 1 دی 1395، کدخبر: 82355115 (5732244)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین