پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۱۲۲
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: قرار بود موضوع اختلاف درباره ثبت سند خودرو در کمیسیون اصل ۹۰ بررسی شود اما به دلایلی که این کمیسیون موضوعاتی دیگری در دست بررسی داشت رسیدگی به این امر به بعد موکول شد.

شعارسال: محمدرضا دشتی اردکانی در حاشیه همایش سراسری سردفتران در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه اخیر خود در کمیسیون اصل 90 در زمینه اختلافات در راستای ثبت سند خودرو با پلیس اظهار کرد: از نمایندگان کانون سردفتران، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت دادگستری و راهور ناجا دعوت به عمل آمد تا تصمیم‌گیری در این زمینه در کمیسیون صورت گیرد ولی به دلایلی که این کمیسیون موضوعاتی دیگری در دست بررسی داشت و رسیدگی به این امر به بعد موکول شد.

وی با اشاره به اینکه امروز آزمون سردفتران نداریم، گفت: در خصوص قانون پیش‌فروش ساختمان باید بگویم اخیراً شناسنامه فنی ساختمان را شهرداری صادر کرده و با توجه به این امر دیگر مشکلی برای سند آن صورت نخواهد گرفت. چرا که قانون‌گذار گفته است اگر گواهینامه در این راستا دستی باشد، فرد به زندان می‌رود. بنابراین برای حفظ منافع اقتصادی افراد باید طبق قانون اقدامات انجام شود.

رئیس کانون سردفتر و دفتریاران با اشاره به نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی افزود: نقل انتقال خودرو طبق قانون باید در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد و افراد به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند؛ برخی افراد در زمینه مراجعه نکردن مردم به دفاتر تبلیغ می‌کنند که باید بدانند فرهنگ این امر که سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شود از ابتدا شکل گرفته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6دی1395، کدخبر: 13951006001720: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین