پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۲۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
استاندار همدان با تأکید بر اینکه اختلافات و حسادت‌های محلی مانع توسعه استان می‌شود، گفت: برخی چشم و هم‌چشمی‌های خانوادگی خود را در کار دخیل کرده و برای سرمایه‌گذار مانع‌تراشی می‌کنند.

شعار سال:


محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان با اشاره به اینکه استان همدان نسبت به سایر استان‌ها در مباحث اقتصاد مقاومتی جلوتر است، اظهار کرد: استان همدان بیش از 75 درصد شاخص‌های اقتصاد مقاومتی را اجرا کرده است.

وی در رابطه با مباحث ستاد تسهیل ادامه داد: تاکنون بانک‌ها در استان همدان 180 میلیارد تومان عقد قرارداد داشته‌اند که از این مبلغ 178 میلیارد تومان پرداخت‌ شده و در صورت پرداخت سه واحد دیگر، 180 میلیارد تومان تکمیل می‌شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه عقد قراردادی‌ها را باید پرداختی تلقی کرد، افزود: عملکرد بانک‌های استان بسیار همراه، همکار و روان است.

وی با اشاره به اعلام نرخ بیکاری تابستان 95 بیان کرد: استان یزد و استان همدان دو استانی بودند که نرخ بیکاری آن‌ها در تابستان امسال نسبت به سال گذشته تغییری نکرده اما نرخ مشارکت مردم به 40.5 درصد رسیده است.

*نرخ مشارکت استان همدان به بیش از 40 درصد رسید

نیکبخت با بیان اینکه نرخ مشارکت به این معناست که بازار کار و افراد جویای کار افزایش یافته است، ادامه داد: نرخ مشارکت استان همدان در سال گذشته 36.7 بوده که در سال جاری به بیش از 40 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه در استان همدان حضور بیکاران و متقاضیان کار شش رتبه بیشتر شده است، افزود: نرخ بیکاری استان همانند سال گذشته است، به این معنا که مابه‌التفاوت تقاضای کار در استان به کار گرفته‌ شده‌اند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه استان همدان پس از استان‌های آذربایجان شرقی و استان مرکزی رتبه سوم را در نرخ بیکاری دارد، ادامه داد: با توکل بر خداوند استان همدان باید از این دو استان پیشگام باشد.

وی با اشاره به حضور در جلسات فشرده در هفته جاری در تهران، بیان کرد: در این هفته دیدار مدیران استان و هیأت مدیره علیصدر با دادستان دیوان محاسبات و رئیس دیوان محاسبات کشور انجام شد.

نیکبخت با اشاره به حضور هیأت مدیره علیصدر، محیط‌ زیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی کشور و... در جلسه دیدار با دادستان دیوان محاسبات ادامه داد: وقتی مسئله علیصدر توضیح داده شد، دادستان دیوان محاسبات گفت که حتی یک کلمه از فساد و مباحث مربوط به سوء استفاده بیان نکرده‌ام.

*میراث فرهنگی متولی غار شود

وی افزود: داستان دیوان محاسبات بر آن است که تنها اختلاف‌نظری که در مورد علیصدر وجود دارد اینکه معتقدیم میراث فرهنگی باید متولی غار باشد و بخشنامه مربوط به این موضوع در یکی دو سال اخیر صادر شده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دادستان دیوان محاسبات می‌گوید که میراث فرهنگی پس متولی شدن غار علیصدر می‌تواند غار را اجاره داده و یا خود مدیریت کند، ادامه داد: مسئله دادستان دیوان محاسبات کشور شیوه اداره غار بود.

وی با بیان اینکه طبق گفته دادستان دیوان محاسبات مسئله غار برای رسیدگی به شعبه ارجاع شده و باید سرعت رسیدگی به موضوع بیشتر شود، ادامه داد: اشتباه این بود که پیش از رسیدگی به مسئله علیصدر، موضوع رسانه‌ای شد.

نیکبخت با تأکید بر اینکه تابع قانون هستیم و هرچه قانون بگوید علیصدر و همه باید رعایت کنند، ادامه داد: در این دیدار مباحث مربوط به زمین هم توضیح داده شد که هیچ کاری روی آن انجام‌ نشده است.

وی درخصوص مبلغ اجاره غار علیصدر بیان کرد: اجاره غار 700 هزار تومان نبوده، بلکه 50 میلیون تومان است.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه در 25 سال گذشته تغییری در دهانه غار ایجاد نشده است، بیان کرد: شیوه اداره غار علیصدر برای ما مهم است، زیرا غار برندی در سطح جهان است و باید با بهترین و بالاترین شیوه مدیریتی اداره شود.

وی در ادامه به جلسه دیدار با معاون رئیس‌جمهور اشاره کرد و با بیان اینکه در این جلسه سه تقاضا مطرح شد، افزود: نخستین تقاضا تخصیص اعتبارات پروژه‌های سفر ریاست جمهوری به استان بود که طبق دستور معاون رئیس جمهور تمام 884 میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های مربوط به سفر به‌ صورت صددرصدی تخصیص می‌یابد.

*دستور معاون رئیس جمهور برای تخصیص 200 میلیارد تومان به پروژه راه آهن همدان ـ تهران

نیکبخت مسئله راه‌آهن را تقاضای دوم از معاون رئیس جمهور دانست و با بیان اینکه بنا به تأکید رئیس‌ جمهور ریل‌گذاری پروژه راه‌ آهن باید تا پیش از آغاز سال جدید به همدان برسد، ادامه داد: زیرساخت‌ها و ریل آماده‌ شده و برای اجرا فقط به پول نیاز است که در این راستا تقاضای 150 میلیارد تومان اعتبار با صد درصد تخصیص داده شد و دستور افزایش آن تا 200 میلیارد تومان نیز داده شد.

وی دو مورد اخذ مجوز ماده 215 برای پروژه‌های عمرانی را درخواست سوم از معاون رئیس جمهور بیان کرد و گفت: یک مورد پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب فامنین بود که دستور صدور مجوز آن داده شد.

استاندار همدان یادآور شد: پروژه دوم که ماده 215 را نیاز داشت پروژه چهار بانده شدن جاده غار علیصدر به همدان بود که دستور انجام آن از سوی معاونت رئیس جمهور صادر شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه با مدیرعامل شستا در تهران، افزود: در جلسه با مدیرعامل شستا، موضوع جهان‌آباد و منیزیم نهاوند مطرح شد، که هر دو پروژه به نتایجی رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه در جلسه دیگری 7 طرح استان مطرح شد، ادامه داد: روان‌ترین طرح‌ها پتروشیمی ابن‌سینا و کیان کرد و سخت‌ترین طرح‌ها سیم و کابل ملایر و فولاد آلیاژی جعفری بود که برای همه پاسخ مثبت گرفته شد.

*برای حمله به سرمایه‌گذار و تولید همه متحد هستند

نیکبخت در ادامه به بررسی واحدهای تولیدی دارای مشکل در استان پرداخت و در خصوص واحد تولیدی ارکیده کشت نهاوند گفت: برای حمله به سرمایه‌گذار و تولید همه متحد هستند، اما برای راه گشایی با هم همراه نیستند.

وی بیان کرد: برای حمله به سرمایه‌گذار امور آب، منابع طبیعی، ستاد استان و ... همه هماهنگ می‌شوند و فرماندار هم نگاه می‌کند تا یک کشاورز یا سرمایه‌گذار له شود.

استاندار همدان با بیان اینکه وقتی در شهرستان فرمانداری دستوری می‌دهد اما مدیری اجرا نمی‌کند، تأکید کرد: باید فکری به حال آن فرماندار کرد.

وی اضافه کرد: تا پیش از سال 95 قرار نبود، گلخانه 25 هکتاری زده شود، اما برخی که متوجه شدند در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی، تأکیدات رهبری و رئیس‌جمهور مقرر شده گلخانه 25 هکتار ایجاد شود، همه شاخک‌ها فعال شد که این سرمایه‌گذار کیست!؟

نیکبخت با تأکید بر اینکه اختلافات محلی و حسادت‌های محلی مانع توسعه می‌شود، گفت: برخی چشم و هم‌چشمی‌های خانوادگی خود را در کار دخیل کرده و برای سرمایه‌گذار مانع‌تراشی می‌کنند.

وی در رابطه با مشکل قطع آب باغی با 4 هزار اصله درخت در کنار گلخانه 25 هکتاری، افزود: امور آب باید آب این باغ را آزاد کند، چرا که باغ چه در دست سرمایه‌گذار و چه در دست منابع طبیعی باشد، به آب نیاز دارد و نباید خشک شود.

استاندار همدان از وجود بی‌تدبیری در همدان انتقاد کرد و افزود: اگر در همدان 4 هزار درخت هم خشک شوند، این مسئله را طبیعی می‌انگارند!

وی خطاب به مدیرکل منابع طبیعی استان بیان کرد: شما وظیفه‌ دارید از اراضی دولتی تصرف شده و چه تصرف نشده، محافظت کنید.

نیکبخت همچنین خطاب به رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: شما باید به‌ جای بنده به این مسئله وارد شده و اجازه ندهید درخت‌ها خشک شود.

وی در ادامه به بررسی پروژه هتل آپارتمان کتیبه پرداخت و با بیان اینکه هفته پیش متوجه این پروژه شدم، اظهار کرد: روزی که برای اجرای طرح پرونده تشکیل داده‌ شده زمین در حریم شهر همدان بوده و شهرداری کارهای اولیه را انجام داده است.

استاندار همدان ادامه داد: چطور می‌شود سرمایه‌گذار طرح زمانی که می‌خواهد پروانه و جواز را صادر کند، پروژه از حریم شهر بیرون می‌رود و شهرداری بدون توجه به خارج از شهر بودن پروژه به آن مجوز می‌دهد!

وی ادامه داد: هتلدار یا هتل ساز نه در زمانی که طرح در محدوده شهری بوده و نه در زمانی که خارج از محدوده شهر باشد، نمی‌داند باید به چه دستگاهی مراجعه کند، در حالی که شهرداری پول خود را گرفته و مجوز داده و در کارگروه امور زیر بنایی مصوبه گرفته است.

نیکبخت با بیان اینکه هم‌ اکنون این طرح با گرفتاری برخورد کرده است، افزود: این هتل آپارتمان 24 اتاق دارد و برای 50 نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

وی در ادامه درخصوص مشکل واحد تولیدی خوراک آفرین با اداره امور مالیاتی بیان کرد: مالیات این واحد تولیدی تقسیط شده و برای تقسیط آن حداکثر زمان در نظر گرفته شود و جرائم نیز مشمول بخشودگی است.

*بانک مسکن عرضه ندارد به سراغ این بانک نروید

استاندار همدان درخصوص مشکل انبوه‌سازان مسکن افزود: برای دریافت وام به سراغ بانک‌های دیگر بروید، زیرا بانک مسکن عرضه ندارد و در زمینه توزیع مسکن فقط فعال است و به حوزه‌های دیگر رسیدگی نمی‌کند.

وی خطاب به مسکن‌سازان همدان افزود: حساب‌های خود را از بانک مسکن بیرون بیاورید و به بانکی که وام می‌دهد، ببرید.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به اربعین حسینی افزود: طی تماس تلفنی با وزیر کشور اعلام شد که مرز مهران و عراق بسته‌ شده و زوار بازگردانده می‌شوند.

وی افزود: وزیر کشور مطرح کرد با اطلاع‌رسانی به مردم اعلام شود که دیگر به پیاده‌روی اربعین نروند و یا از مرز مهران نروند.

نیکبخت در پایان سیدمحمود عسگریان را به‌ عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان معرفی کرد و با بیان اینکه به‌ زودی حکم صادر می‌شود، ادامه داد: قرار بود پورمجاهد فرماندار فامنین به این سمت منصوب شود، اما به دلایلی انجام نشد.

وی با بیان اینکه مقرر بود عسگریان در یکی از فرمانداری‌ها به کار گرفته شود، تصریح کرد: تنها فرمانداری که ممکن است فرمانداری آن تغییر کند، فامنین است و باقی فرمانداران تثبیت‌ شده‌اند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 27 آبان 1395، کد مطلب:13950827000638 : www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
وقتی نظارت بالا سرشون نباشه کمترین اتفاقی که میتونه بیوفته پارتی بازی های خانوادگی و چشم و هم چشمیه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین