پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۳۵۴
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
رئیس ستاد بزرگداشت ۹ دی گفت: نظام جمهوری اسلامی قصد نداشت که با برخورد سخت قضائی و روش‌های متعارفی که با شورش علیه نظام می‌شود برخورد کند، بلکه تصمیم گرفت با حرکت مردمی با فتنه برخورد کند.

شعارسال: علی‌محمد نائینی در نشست خبری ستاد بزرگداشت ۹ دی هدف اصلی از بزرگداشت این روز را بازخوانی حوادث سال ۸۸ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: حماسه ۹ دی الگوی مناسبی برای نیروهای انقلابی برای مواجهه با چالش‌های جدید است. در حماسه ۹ دی قدرت درونی نظام، قدرت و ظرفیت مردم به نمایش گذاشته شد. حرکت بی‌نظیری بود که به فرموده رهبری بدون برنامه‌ریزی و سازماندهی بود اما پشتوانه‌اش عزم و فکر مردم بود. حماسه ۹ دی دربرگیرنده تمامی سلایق در داخل کشور بود و در واقع دفاع از انقلاب، نظام جمهوری اسلامی، رهبری و روح انقلاب بود که مورد اعتراف تمام سیاستمداران غربی نیز است.

رئیس ستاد بزرگداشت ۹ دی با بیان اینکه چه در داخل و چه در خارج هیچ کس نتوانست عظمت این حماسه را منکر شود، اظهار کرد: اگر این واکنش عاشورایی نبود ما شاهد تزلزل و یا تضعیف نظام بودیم زیرا ثمره انقلاب‌های رنگی؛ یا سقوط نظام است یا فروپاشی از درون. این هنر رهبری بود که بدون مقابله سخت و با تکیه بر حرکت مردم با فتنه مقابله کردند. براساس اسناد و اعترافات سیاستمداران غربی فتنه ۸۸ دعوای دو یا چند نامزد انتخاباتی نبود بلکه انتخابات بهانه‌ای بود که اصل نظام را نشانه بگیرد.

وی افزود: فتنه ۸۸ یک کودتای مدرن بود. اگر ۹ دی نبود نظام محکوم می‌شد به اینکه یک نظام غیرمردمی است و شرایط جریان فتنه بر نظام تحمیل می‌شد. عامل اصلی شکل‌گیری حماسه ۹ دی بصیرت و حرکت مردم بود. باورهای دینی و انقلابی مردم و بصیرت بخشی از نخبگان سیاسی و هدایت رهبری و توهین فتنه‌گران به مقدسات باعث خلق حماسه ۹ دی شد.

نائینی در ادامه تصریح کرد: به برکت حماسه ۹ دی به تعبیر رهبری کشور واکسینه شد. درست است که به واسطه فتنه خسارات زیادی به کشور وارد شد اما این‌ها تبدیل به فرصت و صفوف از همه جدا شد. ابعاد جنگ نرم آشکار و افراد جنگ نرم را باور کردند. سیاستمداران بی‌بصیرت شناخته شدند و مردم چهره واقعی سیاستمداران دنیاطلب را شناختند. دشمن به برکت ۹ دی ناامید شد و پیوند نظام با عاشورا و رهبری مستحکم‌تر شد.

وی با اشاره به خساراتی که فتنه بر نظام تحمیل کرد گفت: فتنه ۸۸ در کشور تفرقه ایجاد کرد و باعث شد فضای سیاسی کشور دو قطبی شود و زمینه نفوذ دشمن و تحمیل تحریم‌های جدید برعلیه کشور فراهم شد و این پیام به دشمن داده شد که امکان فروپاشی نظام از درون وجود دارد. فتنه ۸۸ جمهوری اسلامی را در افکار جهانیان تضعیف کرد و بستر آشوب را فراهم و برای فراریان فتنه بستر فعالیت رسانه‌ای در خارج را مهیا کرد.

رئیس ستاد بزرگداشت ۹ دی افزود: فتنه ۸۸ به مولفه مردم‌سالاری دینی خدشه وارد کرد و باعث مخدوش شدن وجهه نظام شد. برخی در تحمیل استراتژی تحریم اقتصادی به دشمن مشاوره دادند که این امر را غربی‌ها به آن اعتراف کردند. هدف از بزرگداشت ۹ دی تبیین و تحلیل فتنه ۸۸ است و تلاش ما این است که تحلیل‌هایی عمیق و اقمایی رابه مردم ارائه کنیم.

نائینی در ادامه با اشاره به موضع‌گیری برخی افراد در داخل گفت: عده‌ای اصرار دارند از فتنه نامی برده نشود و اصرار دارند بگویند فتنه ۸۸ تنها اختلافات چند نامزد انتخابات ریاست جمهوری بوده است. اصولاً بزرگداشت مناسبت‌های انقلابی و تقویت روحیه انقلابی در جامعه برای عده‌ای تلخ است. ما باید سطح بصیرت جامعه به خصوص نسل جوان را که آماج حملات غربی‌هاست بالا ببریم.

وی افزود: قطعاً دشمن از معاندت با نظام دست بر نمی‌دارد. درست است که فتنه ۸۸ خنثی شده اما دشمن در استراتژی خود تجدیدنظر می‌کند و قطعاً قصد دارد در آینده نظام را با چالش‌های جدید مواجه کند زیرا از انقلاب که منافع آن‌ها را از بین برده است کینه دارد و به دنبال فرصت است تا انتقام بگیرد. بصیرت‌افزایی باید یک امر مستمر و همیشگی باشد.

نائینی تصریح کرد: خطر نفوذ دشمن و تحریف مکتب امام و روحیه انقلابی باید مورد توجه افراد قرار بگیرد. شعار هفتمین سالگرد بزرگداشت ۹ دی «۹دی تجلی بصیرت، ولایتمداری و نفوذناپذیری ملت ایران است».

رئیس ستاد بزرگداشت ۹ دی با اشاره به اهم فعالیت‌های روز ۹دی گفت: برنامه‌های امسال با نگاه تبیینی و آگاهی‌بخشی برنامه ریزی شده و ازجمله این برنامه‌ها برگزاری نمایشگاه‌های هنری، انتشار کتب و تولید کلیپ و برنامه‌های گفتگویی است که موجب آن‌ها بصیرت مردم در قبال فتنه ۸۸ بالا برود.

وی افزود: حدود ۱۵۰ سخنران به اقصی نقاط کشور برای ۹ دی فرستاده شده است و یک تجمع ۱۰هزار نفری مشتمل از طلاب حوزه‌های علمیه تهران در روز پنجشنبه در مصلی تهران با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس استان قدس رضوی نیز برقرار است. همچنین مراسم ویژه‌ای در مسجد لولاگر با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی برنامه ریزی شده است.

نائینی با اشاره به سایر برنامه‌های روز ۹ دی گفت: بسیج اساتید، بسیج جامعه پزشکان، بسیج حقوقدانان، خانه عکاسان، رادیو و تلویزیون نیز برنامه‌هایی را برای بزرگداشت این روز در نظر گرفته است. حدود ۶ هزار گردهمایی و تجمع در قالب نهضت بصیرت افزایی در سراسر کشور برگزار می‌شود. همچنین کتاب ۹ جلدی دایره‌المعارف فتنه که در آن به ابعاد فتنه پرداخته شده است نیز چاپ شده است و در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به موضع‌گیری برخی از افراد در مقابل حماسه ۹ دی گفت: جریان فتنه و کسانی که در طراحی و عملیات میدانی فتنه ۸۸ نقش داشتند، همچنان حیات سیاسی دارند و متاسفانه در بخش‌های اجرایی و قانونگذاری کشور فعالیت می‌کنند و ایشان حماسه ۹ دی را کتمان می‌کنند. به فرموده مقام معظم رهبری برخی افراد در سال ۸۸ دچار اشتباه محاسباتی شدند و در فضای غبارآلود آن زمان اشتباه تصمیم گرفتند.

وی در مورد مرزبندی‌ای که سیاستمداران در موردفتنه ۸۸ باید انجام بدهند گفت: برای مردم بسیار روشن است و آن‌ها در ۹ دی با فتنه مرزبندی کردند اما برخی از رجال سیاسی به علت وجود منافعی هنوز با فتنه مرزبندی نکرده‌اند. نظام جمهوری اسلامی قصد نداشت که با برخورد سخت قضائی و روش‌های متعارفی با شورش علیه نظام می‌شود برخورد کند بلکه تصمیم گرفت که با حرکت مردمی با فتنه برخورد کند که حدود ۴۰ میلیون نفر در حماسه ۹ دی شرکت کردند.

نائینی با اشاره به حماسه ۹ دی گفت: قطعاً اگر در جریان فتنه غیر از این عمل می‌شد کشور دچار بی‌ثباتی و هرج و مرج می‌شد همانطور که در کشورهای حاشیه خلیج فارس و منطقه شاهد آن هستیم. غربی‌ها روز ۲۱ خرداد ۸۸ اعلام کردنداتفاقی که فردا در ایران می‌افتد یک انتخابات نیست بلکه یک انقلاب است و این نشان می‌دهد که این‌ها از سال‌ها قبل برای انتخابات سال ۸۸ برنامه‌ریزی کرده بودند. رهبری فرمودند بار‌ها کار‌شناسان به بنده می‌گفتند که از واژه انقلاب‌های رنگی استفاده نکنیم اما چیزی جز این نبود و به واقع یک انقلاب رنگی در حال رخ دادن بود. به فرموده مقام معظم رهبری سران اصلی کودتا آمریکا و انگلیس بودند که از سال‌ها قبل برای براندازی نظام برنامه داشتند. جریان فتنه و علی‌الخصوص سران فتنه لایه آشکار این جریان بودند اما لایه پنهان آن قرارگاه‌های آن‌ها در غرب بود که اتاق فکر و مراجع تصمیم‌گیری در خارج از کشور قرار داشت. آن‌ها قصد داشتند مردم را در برابر مردم قرار دهند تا بدین وسیله به هدف خود نائل شوند. فتنه ۸۸ بسیار پیچیده بود و به همین جهت کنترل آن هشت ماه طول کشید.

وی افزود: بعد از خطبه تاریخی حضرت آقا در نماز جمعه ۲۹ خرداد می‌بایست حماسه‌ای چون ۹ دی شکل می‌گرفت اما به علت غبارآلود بودن فضا و پای کار نبودن نخبگان این اتفاق در ۹ دی کلید خورد و این به دلیل سکوت، غفلت و تجاهل برخی از نخبگان کشور است. به فرموده حضرت آقا امام حسین به کمک انقلاب آمد. عظمت ۹ دی از فتح خرمشهر و ۲۲ بهمن ۵۷ کمتر نبوده است و مردم باید مراقب جریان نفوذ باشند و همچنان با بصیرت رفتار کنند.

وی در مورد عملکرد محمود احمدی‌نژاد و برخی موضع‌گیری‌های او که باعث اتفاقاتی بعد از انتخابات سال ۸۸ شد گفت: هیچ‌گاه نمی‌توان تخلفات صورت گرفته از افراد را با خیانت از جانب جریان فتنه صورت گرفته است یکی دانست اما تمام کسانی که باعث بر هم خوردن امنیت کشور شدند باید محاکمه شوند. ۹ دی در واقع محاکمه سران فتنه توسط مردم بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 7دی1395، کدخبر: 442188: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین